Wymiennik ciepła ?
-
No to Koledzy, mam dość duży problem. Ale po kolei:
1. Małżonka zgłosiła fakt nie działającego ogrzewania i parowania szyb.
2. Kontrola płynów i uzupełnienie chłodnicy i zbiornika wyrównawczego.
3. Po małej przejażdżce płyn chłodzący znika w zastraszającym tempie.
4. Przy ustawieniach nadmuchu wnętrza na "ciepłe" szyby momentalnie parująMoje przypuszczenia są takie, walnięty wymiennik ciepła. No i przechodząc do sedna gdzie go szukać, trzeba rozbierać deskę rozdzielczą (przewody od strony komory silnika wchodzą do kabiny). Może ktoś wie jakie to mogą być koszty?
-
4. Przy
ustawieniach nadmuchu wnętrza na "ciepłe" szyby momentalnie parująA suwak ustawiony na obieg wewnętrzny czy zewnętrzny?
-
Standardowo na otwarty. Ponadto z kratek nawiewowych przy włączonym ogrzewaniu wylatują kropelki płynu.
-
Nagrzewnica do wyjęcia dopiero po zdjęciu deski rozdzielczej, na 90% jest już mokra wykładzina, ją też wypadałoby wyjąć, wyprać i wysuszyć.
-
Nagrzewnica do
wyjęcia dopiero po zdjęciu deski rozdzielczej, na 90% jest już mokra wykładzina, ją
też wypadałoby wyjąć, wyprać i wysuszyć.Dzięki, no to już ją zlokalizowałem, teraz będę walczył z demontażem deski.
Pozdro -
No to jeszcze podbije temat, ktoś może pomóc w temacie demontażu deski.
Od czego zacząć, co i jak.
Jestem raczej "techniczny" (choć moją specjalizacją jest drewno) ale nigdy tego nie robiłem. -
No to jeszcze
podbije temat, ktoś może pomóc w temacie demontażu deski.
Od czego zacząć, co
i jak.zdemontuj sobie osłonę lewarka i lewarek daj w pozycję wsteczną - więcej miejsca ...
potem plastiki wkoło nóg i itp.
zegary do wypinki i wyjęcia, wszelkie przełączniki i itp.
Ogółem deska trzyma się na 3 śrubach od góry, 2 po jednym boku, 2 po drugim i 2 środkowych na pałąkach łączących ze stelażem.
Szybciej jest odkręcić to mocowanie właśnie + te śruby od góry. -
Nie zgadzam się raczej. moja proponowana kolejność demontażu deski to:
- ściągnąć kierownicę, zdemontować obudowę stacyjki, zdemontować osłonę lewarka skrzyni biegów.
- odpiąć linki do nagrzewnicy i dmuchawy
- odkręcić śruby na podszybiu (pod zaślepkami)
- odkręcić stelaż od budy (pod osłonami głośników) - 2 dwie po prawej i dwie po lewej
- odkręcić śrubę na krzyżaka w schowku po środku na dole
- Odpiąć linkę prędkościomierza. Są dwie szkoły:
a) na tzw MAŁE RĄCZKI: wkładasz rękę pod deską od nóg kierowcy po prawej stronie kolumny kierowniczej, wymacyjesz linkę prędkościomierza, odchylasz plasticzek palcem i zsuwasz plastik
b) odpiąć linkę ze skrzyni biegów, odkręcić licznik, rozpiąć wtyczki, wysunąć go z linką i dopiero odpiąć. - Następnie po delikatnym wysunięciu deski rozdzielczej odpinasz wszystkie wtyczki elektryczne łączące dechę z wiązką na budzie. (można się pokusić o wykręcenie przełącznika zespolonego i rozpięcie stacyjki i przełącznika.
Wszystko pisałem z pamięci, ale raczej tak to wygląda.
-
Dzięki Panowie za cenne rady.
Deska rozmontowana, nagrzewnica wymieniona; jutro postaram się to wszystko poskładać :-) -
jakieś probemy były ? czyim sposobem robiłeś ?
-
W sumie chyba swoim.
Wasze opisy dały mi ogólny pogląd na temat demontażu deski.
Rozkręcałem wszystko po kolei, gdzie był jakiś wkręt czy śrubka to ją ruszałem
I tak po kolei: osłona lewarka skrzyni, plastik pod kierownicą, kierownica, osłona stacyjki, zegary, konsola środkowa (radio, regulacja nawiewów, popielniczka), schowek.
Efekt był taki że belka została mi na karoserii.Okazało się że największym problemem było zdjęcie kierownicy, trzeba ją "ciągnąć" pod odpowiednim kątem (dwa razy wywaliłem sobie w czoło).
Po całej zabawie poleciłbym na pewno wypięcie linki prędkościomierza z skrzyni biegów, żadna filozofia a pomaga bezpiecznie wyjąc zegar. Pilnować wszystkich śrub i zawleczek, przy montażu każda znajdzie swoje miejsce.Jestem z siebie dumny i jeszcze raz dzięki.