Naprawa ogrzewania tylej szyby
-
Już w tamtym roku miałem problem z ogrzewaniem tylnej szyby.
Mianowicie kilka ścieżek nie grzeje... Jakieś na dole i gdzieś tam na środku.
Postanowiłem się więc do tego zabrać.
Zakupiłem lakier przewodzący prąd, starannie przejrzałem niegrzejące ścieżki i naniosłem owy lakier na jakiekolwiek potencjalne przerwy.
Niestety żadna ścieżka nie wznowiła pracy
Co mogłem zrobić źle?
Bardzo zależy mi na ogrzewaniu. Teraz to para nie sprawia wielkiego problemu, ale kiedy będą mrozy to by się przydało w pełni sprawne...
Chyba niemożliwe, żeby wszystkie były poprzerywane w tylu miejscach, że żadna nie zadziała od nowaLiczę na pomoc ze strony forumowiczów
-
Już w tamtym roku
miałem problem z ogrzewaniem tylnej szyby.
Mianowicie kilka
ścieżek nie grzeje... Jakieś na dole i gdzieś tam na środku.
Postanowiłem się
więc do tego zabrać.
Zakupiłem
lakier
przewodzący prąd, starannie przejrzałem niegrzejące ścieżki i naniosłem owy
lakier na jakiekolwiek potencjalne przerwy.
Niestety żadna
ścieżka nie wznowiła pracy
Co mogłem zrobić
źle?
Bardzo zależy mi na
ogrzewaniu. Teraz to para nie sprawia wielkiego problemu, ale kiedy będą mrozy to by
się przydało...
Chyba niemożliwe,
żeby wszystkie były poprzerywane w tylu miejscach, że żadna nie zadziała
Liczę na pomoc ze
strony forumowiczówMoże jakieś spięcie zrobiłeś, łącząc przypadkowo węzły ze sobą, wtedy szukać po bezpiecznikach, tylko to mi do głowy przychodzi
-
Może jakieś spięcie zrobiłeś, łącząc przypadkowo węzły ze sobą, wtedy szukać po bezpiecznikach, tylko to mi do głowy przychodzi
Brak mi słów na Ciebie czasem
Miałem na myśli to, że co działało to działa tylko nic się nie naprawiło. -
Hm, a może coś się utleniło i nie przewodzi ? Wtedy trzeba oczyścić/zeszlifować a potem dopiero lakierkiem.
Kiedyś, stare wyświetlacze w radiach naprawiało się też lakierem, ale na bazie grafitu.No i niestety, to są moje gdybania, bo nie przyglądałem się dokładniej co tam z tyłu jest na ten szybie, jak są zrobione ścieżki.
-
Mój lakier to niby zawiesina na bazie srebra
-
Podłączam się pod temat tylko z tą różnicą, że wszystkie ściężki mi 'pracują' z tym, że lekki mrozek jest już problemem dla podgrzania szyby ale pare od razu niweluje
-
Podłączam się pod
temat tylko z tą różnicą, że wszystkie ściężki mi 'pracują' z tym, że lekki mrozek
jest już problemem dla podgrzania szyby ale pare od razu niwelujeJa też bym chętnie uzyskał w tej sprawie odpowiedź.
Wydaje mi się, że zeszłej zimy ogrzewanie tylnej szyby działało "sprawniej". Dziś zrobiłem 6 km i szyba nie odparowała/odszroniła się...
Czytałem gdzieś w czeluściach forumowych, że może pomóc popsikanie WóDą-40 styków włącznika? Tylko nie wiem jak go w ogóle wyciągnąć...
-
też mi nie działało - po pomiarach wyszło że z włącznika wychodzi napięcie 0,3 V i takie było na tylnej szybie , rozebrałem włącznik przeczyściłem styki i działa
ale............po 1 minucie przestało działać podświetlenie zegarów , deski i przycisków muszę jutro sprawdzić co popier.... w tym włączniku
-
No tylko jak w Mk IV wyjąć ten przełącznik bez niszczenia go...
-
aj sorry w mk4 inaczej to wygląda - sprawdziłem na allegro nie wiedziałem że aż tak kombinowali i zmieniali te włączniki
-
Chciałbym przypomnieć, że u mnie nie grzeją tylko niektóre ścieżki, "reszta" ładnie
-
Chciałbym
przypomnieć, że u mnie nie grzeją tylko niektóre ścieżki, "reszta" ładnieTo po jakim czasie masz czystą szybę tam gdzie grzeją???
-
Dokładnie... a reszta dalej zaparowana (wkrótce może i zamarznięta)
Ścieżki próbowałem naprawić, ale coś nie mają chęci grzać znowu. -
też mi nie działało
- po pomiarach wyszło że z włącznika wychodzi napięcie 0,3 V i takie było na tylnej
szybie , rozebrałem włącznik przeczyściłem styki i działa
ale............
po 1 minucie
przestało działać podświetlenie zegarów , deski i przycisków muszę jutro
sprawdzić co popier.... w tym włączniku
dziś okazało się że przepalił się bezpiecznik 10A - License plate - czyli na nim jest oświetlenie wnętrza tak dla potomnych , po włożeniu nowego wszystko gra , prawdopodobna przyczyna , zwarcie do masy w kablach od radia , bo wczoraj wywalałem też instalację podpiętą przez poprzedniego właściciela
- po pomiarach wyszło że z włącznika wychodzi napięcie 0,3 V i takie było na tylnej
-
ja mierzyłem u siebie i napiecie na szybie wynosi 10.5v tylko , grzeje jeden pasek i to bardzo szybko , reszta nie ma ochoty ze mna współpracować
co tu obwiniać? Sciężki patrzyłem sa calkiem ok , wątpie zeby wszystkie ok 30 scieżek było uszkodzone i tylko jedna dobra.
-
Ja się poddałem i od kupna nie działa mi ogrzewanie szyby
Na szczęście Swift ma duże lusterka
-
jak będzie ciemno psiknij na szybę wodą i obserwuj dokładnie kazdą sciezkę. widać będzie punkty w ktorych jest przerwa.
-
Twierdzisz, że będzie lekko iskrzyć?