Czy sprężyny od Swifta GTi będa pasowały do Subaru Justy 4x4 ?


  • Użytkownik archiwalny

    Czy sprężyny od Swifta GTi będa pasowały do Subaru Justy 4x4 ?


  • Użytkownik archiwalny

    Czy sprężyny od
    Swifta GTi będa pasowały do Subaru Justy 4x4 ?

    patrząc na stronie internetowej iparts.pl w opcji 'montowany w autach' nie ma takiego powiązania, więc raczej nie, ale nie ma co się zbytnio sugerować, choć jak coś pasuje do innych modeli to tam jest napisane


  • Użytkownik archiwalny

    Przednie będą pasowały, nie wiem jak tył, bo w swiftach 4wd i justy była z tyłu ława


  • Użytkownik archiwalny

    Czy sprężyny od Swifta GTi będa pasowały do Subaru Justy 4x4 ?

    Czyżby szykowało się Subaru Justy GTi 4WD?


  • Użytkownik archiwalny

    Czyżby szykowało się Subaru Justy GTi 4WD?

    Nie - wystawiłem moje sprężyny na allegro i ktoś chce do Subaru Justy je kupić i się pyta czy będą pasowały.

    Z drugiej strony jako że i tak planuję przekładkę zrobić za jakiś czas to mógłbym równie dobrze i do Justy ale nie wiem czy by moje Vogtlandy i Koni Sporty tam pasowały. Poza tym nie startuję w rajdach



  • Poza tym
    startuję w rajdach

    Jakich konkretnie i czy Swiftem?

    Podepnę się pod temat:

    Czy sprężyny tylne w Swifcie htb i sedanie są zamienne?

    Zastanawiam się ciągle nad springami do sedana i kolega Likaon ma ze swojego htb sprężyny i czy to podejdzie do sedana bez problemu?

    Z kolei kolega Nds na Motogiełdzie wystawił sprężyny jak pisze"prawdopodobnie do sedana", bo do htb nie mógł tylnych zamontować?

    Może kolega None7 coś napisze, bo on chyba próbował wsadzać springi z sedana do htb po swapie?


  • Użytkownik archiwalny

    ja u siebie normalnie wsadziłem z sedana 1.6 do 3d. nie wiem o co wszystkim chodzi ze nie pasują. auto stoi wyżej troszkę, ale mi to odpowiada. gniazdo w wahaczu oraz w aucie jest identyczne.



  • ja u siebie
    normalnie wsadziłem z sedana 1.6 do 3d. nie wiem o co wszystkim chodzi ze nie
    pasują. auto stoi wyżej troszkę, ale mi to odpowiada. gniazdo w wahaczu oraz w aucie
    jest identyczne.

    No to zobacz ogłoszenie klik

    Nds składał Swifta od pierwszej śrubki i by mu nie pasowały?


  • Użytkownik archiwalny

    Wkładałem do sedana H&R'y niebieskie, pasowały, później do 1.0 3d, też pasowały, a jeszcze później do 1,3 GTi i też pasowały.



  • Wkładałem do sedana
    H&R'y niebieskie, pasowały, później do 1.0 3d, też pasowały, a jeszcze później do
    1,3 GTi i też pasowały.

    Dzięki koledzy, czyli już wiem co robić


  • Użytkownik archiwalny

    moze nie pasowały bo nie dało rady wcisnąć ? nie wiem czemu. pamietajmy ze sprężyny u góry mają gumę o którą się opierają. z sedana ciezko jest sprężynę wsadzić jedynie... bo jest delikatnine jakby dluzsza czy cuś...



  • moze nie pasowały
    bo nie dało rady wcisnąć ? nie wiem czemu. pamietajmy ze sprężyny u góry mają gumę o
    którą się opierają. z sedana ciezko jest sprężynę wsadzić jedynie... bo jest
    delikatnine jakby dluzsza czy cuś...

    No ale ta sprężyna Jamex to nawet jak do sedana to będzie krótsza...


  • Użytkownik archiwalny

    No to zobacz
    ogłoszenie
    klik
    Nds składał Swifta
    od pierwszej śrubki i by mu nie pasowały?

    Szczerze mówiąc, to próbowali je włożyć w warsztacie i dostałem taką informację zwrotną - że nie pasują, bo coś tam się opiera na czymś tam (nie pamiętam dokładnie, to było dawno ). Sam nie weryfikowałem, sprężyny leżą w piwnicy od tego momentu.


  • Użytkownik archiwalny

    Pasują, u mnie jeździ taki komplet. Stare seryjne sprężyny z justy wyciągnąć z gniazd to jakaś miszyn imposibl. Ale pewno są montowane zanim przykręca się wahacze lub inny myk o którym nie wiem. Stąd pewno wielu mechaników odpuszcza temat mówiąc że nie pasuje.
    W każdym razie moje springi z gti były niższe o 60mm więc założyć je było stosunkowo łatwo.

    Sprężyny z sedana z definicji będą wyższe bo na etapie konstruktorskim zakładam, że brali pod uwagę auto w pełni załadowane, tj. pięciu ludzi plus teściowa w bagażniku. Przypuszczam że środek ciężkości a aucie z dużym kufrem jest bardziej ku tyłowi przesunięty niż w nadwoziu typu hatchback stąd też większe ugięcie sprężyny więc i jej wysokość wzrasta.
    To takie moje przemyślenia, ale w oparciu o kilka rodzajów zawieszeń którym miałem okazję się lepiej przyjrzeć więc nie wyssane z palca.



  • Sprężyny z sedana z
    definicji będą wyższe bo na etapie konstruktorskim zakładam, że brali pod uwagę auto
    w pełni załadowane, tj. pięciu ludzi plus teściowa w bagażniku. Przypuszczam że
    środek ciężkości a aucie z dużym kufrem jest bardziej ku tyłowi przesunięty niż w
    nadwoziu typu hatchback stąd też większe ugięcie sprężyny więc i jej wysokość
    wzrasta.
    To takie moje
    przemyślenia, ale w oparciu o kilka rodzajów zawieszeń którym miałem okazję się
    lepiej przyjrzeć więc nie wyssane z palca.

    Myślisz, że da się jeździć z obniżanymi sprężynami z htb w sedanie? Tył całkiem nie siadzie na glebie? Bo coś mi się tam tłucze po czaszce z tymi sprężynami co by takie sobie zakupić...


  • Użytkownik archiwalny

    Myślę, że spokojnie dadzą rady. No o ile nie będą tak krótkie jak te u mnie bo to już do sedana za dużo.


  • Użytkownik archiwalny

    Odpowiednio twardszy i krótszy amortyzator musi być, na serii będzie porażka



  • Odpowiednio
    twardszy i krótszy amortyzator musi być, na serii będzie porażka

    To trochę droższa impreza będzie, bo nie uśmiecha mi się wymieniać amorów z tyłu

    A gdybym się uparł to jakie będą potrzebne?


  • Użytkownik archiwalny

    To trochę droższa
    impreza będzie, bo nie uśmiecha mi się wymieniać amorów z tyłu
    A gdybym się uparł
    to jakie będą potrzebne?

    Przypominam, że wątek jest o Justy 4x4 a nie o sedanach!!! Ja sam już się pogubiłem o którym Wy samochodzie piszecie.

    Będa pasowały te sprężyny do Justy 4x4 czy nie? Proszę nie rozmawiać na temat sedana bo nie o tym jest wątek!


  • Użytkownik archiwalny

    Do swifta mk 2 4wd 3d pasują bez problemu,
    nic nie się o nic nie opiera.


Log in to reply