Stuki przy ruchach kierownicą


  • Użytkownik archiwalny

    Kiedy poruszam kierownicą prawo lewo (tylko trochę wystarczy) słyszę puknięcia, na postoju, czy przy małych prędkościach (na dużych może też, ale nie wsłuchuje sie az tak), puknięcia są ciche, ale jednak je słysze, no i czuje pod nogami, co to może być? maglownica, koncowki drążków, a może jeszcze co innego? przegub dopiero co wymienialem i podobnież nie mialem luzów


  • Moderator

    mechanior coś spierdzielił przy wymianie przegubów żeby znów zarobić..



  • przegub dopiero co
    wymienialem i podobnież nie mialem luzów

    Wymieniłeś jeden czy obydwa?
    Jak na mój gust to to właśnie przeguby...


  • Użytkownik archiwalny

    Zwykle tak właśnie stuka maglownica, czasem można ją 'uciszyć' poprzez regulację, na przekładni pod gumowym kapturkiem jest śruba regulacyjna na klucz 17, wkręcanie zwiększa docisk zębatki do zębnika (kasuje luz), ale jednak samemu nie kombinowałbym jeśli nie masz dostatecznej wiedzy, bo można przesadzić z regulacją i zniszczyć przekładnię.

    Jeżeli regulacja nie pomoże, to trzeba robić tuleje prowadzace zębatkę, aczkolwiek najpierw trzeba porządnie problem zdiagnozować, przez internet to sobie można gdybać, bo mogą to być też drążki, czy końcówki.


  • Użytkownik archiwalny

    Na początek sprawdź sobie końcówki i drążki to najczęściej w autach leci maglownice są dość wytrzymałe


  • Użytkownik archiwalny

    Na początek sprawdź
    sobie końcówki i drążki to najczęściej w autach leci maglownice są dość wytrzymałe

    byłem przejazdem na zakupach u plastka i stwierdził, że to maglownica, ale nic strasznego, znowu umowie sie na wizute u mechanika, bo mam sprezynki na tył, to od razu mu podpowiem zeby mi wyregulował tą maglownice

    a i 13steczki już mam umyte czysciutkie, czekają na porcje farby, tylko zastanawiam się nad kolorem


  • Użytkownik archiwalny

    Na początek sprawdź
    sobie końcówki i drążki to najczęściej w autach leci maglownice są dość wytrzymałe

    No nie do końca
    W nowszych mk4 i mk5 fabryka zaczęła oszczędzać na wszystkim, znaleźli oszczędność na smarze pod osłonami drążków, przez co szybko wycierało się prowadzenie listwy i na dziurach tłukło. Profilaktycznie warto sprawdzić ile tam jest smaru, jest możliwe, że prawie w ogóle go nie ma i po uzupełnieniu przekładnia ucichnie,


Log in to reply