Podciśnienie w kolektorze ssącym
-
zubrowaty Użytkownik archiwalnynapisał 14 mar 2012, 16:19 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 lis 2016, 00:30
Ile powinno wynościć? Byłem dzisiaj z moim Swiftem u elektronika, ktróy podpiął go pod kompa i pokazało mu 0.43 Mpa, stwierdził, że jest to za dużo. I że w związku z tym auto pali za dużo. Powiedział też, że powodować może to przestawiony rozrząd lub wypalone zawory. Możliwe to?
-
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 14 mar 2012, 20:50 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 00:30
Zimny silnik czy cieply? Jakie mial obroty? Zasadniczo powinno byc ok na cieplym silniku z wlaczonymi odbiornikami pradu.
-
zubrowaty Użytkownik archiwalnynapisał 15 mar 2012, 04:11 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 lis 2016, 00:30
Ciepły silnik, bo do gościa jechałem ok 15km, a jak tylko dojechałem, to podłączył komputer.
Odpalił, na początku bez gazowania sprawdzał, potem gazował do 2-3 tys. obrotów.
Włączone były światła i radio.Po wizycie u tego elektronika (który z resztą tez jest mechanikiem) pojechałem do mojego mechanika i powiedziałem mu co i jak. Sam stwierdził, że mało możliwym jest wypalenie zaworów (bo auto wkręca się na obroty bez problemu) i może przestawiony rozrząd, ale to też ponoć idzie poznać po pracy silnika (ponoć są trudności z odpaleniem samochodu? ja ani razu żadnego problemu nie miałem )
Więc nadal nie wiem za dużo, jeden mechanik mówi co innego, drugi co innego. -
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 15 mar 2012, 08:26 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 00:30
A ile powiedzieli ze jest ok?
Bo zwykle zakres od -0,6 do -0,4 jest normalny zaleznie od obciazenia silnika (swiatla, wentylator). Klima moze juz spowodowac ze cisnienie pojdzie blizej zera. Takze duzo do powiedzenia maja walki rozrzadu i ich ustawienie.Ogolnie podcisnienie mowi ci o tym jak bardzo silnik musi "wciskac gaz" aby utrzymac wolne obroty. Jak jest blizej zera, to ciezej mu i musi otwierac elektrozawor aby dodac powietrza (przy wcisnietym gazie na 100% nie ma podcisnienia).
-
zubrowaty Użytkownik archiwalnynapisał 15 mar 2012, 09:09 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 lis 2016, 00:30
Powiedział mi, że powinno być od 0.35 do 0.38, a do 0.43 przecież tak dużo nie ma od tych wartości. Również napięcie na lambdzie stało na 0.9, więc mieszanka bogata i że napewno zawyżone podciśnienie powoduje taką pracę sondy.
-
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 15 mar 2012, 10:03 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 00:30
Im nizsze cisnienie tym wieksza sprawnosc silnika wiec ja bym sie wcale nie martwil Im blizej cisnienia atmosferycznego tym gorzej, bo to tak jakbys musial wciskac gaz zeby utrzymac obroty.
Jezeli tylko normalnie jedzie to raczej bym sie przygladnal samej sondzie jakims oscyloskopem albo szybkim multimetrem. -
zubrowaty Użytkownik archiwalnynapisał 15 mar 2012, 13:16 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 lis 2016, 00:30
Jezeli tylko
normalnie jedzie to raczej bym sie przygladnal samej sondzie jakims oscyloskopem
albo szybkim multimetrem.Właśnie auto jeździ mega normalnie
Sondę wymieniłem około 2 miesięcy temu, czyżby nowa nadal szwankowała? Z poprzędnią działo się to samo, stała na wartości 0,9. -
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 15 mar 2012, 13:31 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 00:30
Zmien mechanika... Co do sondy, to trzeba albo szybki multimetr albo oscyloskop zeby sprawdzic sygnal.
Mozesz jeszcze na stacji kontroli pojazdow sprawdzic analizatorem spaliny i czy lambda na cieplym silniku jest w normie - jak tak, to sonda napewno dziala. -
zubrowaty Użytkownik archiwalnynapisał 15 mar 2012, 13:59 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 lis 2016, 00:30
Kurdę, to już chyba trzeci mechanik był
Sondę postaram się sprawdzić, możliwie na stacji.Co do samego przestawionego rozrządu - jeśli by takowy był, zrobiłbym na nim 5 tys. km?
Bo tyle jest zrobione gdzieś i nic się tam nie dzieje.
A dwa - jak pomierzy mi mechanik ciśnienie na garach, to da radę poznać czy jest przestawiony? -
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 15 mar 2012, 14:46 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 00:30
Po pierwsze jakbys mial przestawiony rozrzad, to bys poczul - albo auto by umieralo kolo 3tys obr, albo jechalo dopiero od 4-5tys a ponizej tragedia. A mierzenie kompresji zeby sprawdzic czy rozrzad jest przestawiony, to troche bez sensu jak do sprawdzenia potrzebujesz sciagnac oslone rozrzadu,
Nie dotykaj tego jak dziala dobrze, co najwyzej sprawdz spaliny i tyle. -
Bincool Użytkownik archiwalnynapisał 15 mar 2012, 19:36 ostatnio edytowany przez Bincool 11 lis 2016, 00:30
Ja również myśle że nie ma sensu szukać skoro wszystko dobrze działa Kompuret też czasem na odchyły od normy
-
zubrowaty Użytkownik archiwalnynapisał 15 mar 2012, 20:14 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 lis 2016, 00:30
Kompuret też czasem na odchyły
od normyTylko, że to trwa dobre pół roku
Dzowniłem do kolejnego mechanika, powiedziałem mu co i jak, przegadaliśmy z 15 minut i sam stwierdził, że nie ma co szukać usterki mechanicznej, tym bardziej w rozrządzie lub w zaworach, skoro wszystko dobrze chodzi.
To, że sonda stoi w miejscu (tzn. na napięciu 0,9v) to nie wina podciśnienia, a samej sondy lub całej elektroniki i w tam trzeba szukać usterki i pomimo, że sonda została wymieniona, w dalszym ciągu może powodować nieprawidłowe wskazania dla ecu.Także jutro zabiorę się za sondę i za kabelki wychodzące od niej, mam nadzieje, że coś zdziałam
-
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 15 mar 2012, 20:23 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 00:30
Najpierw jedz na analizator spalin - jezeli sonbda dziala ok, to lambda bedzie w normie. Jak mierzysz napiecie na sondzie gownianym urzadzeniem to moze pokazywac stale napiecie. Poza tym trzeba to mierzyc do dobrej masy.
Za analize spalin dasz max 2 dychy diagnoscie i bedzie wiadomo co i jak. -
zubrowaty Użytkownik archiwalnynapisał 15 mar 2012, 20:25 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 lis 2016, 00:30
Najpierw jedz na
analizator spalin - jezeli sonbda dziala ok, to lambda bedzie w normie.No tak, zapewnę od tego zacznę
Ale te 0,9v nie odczytałem z miernika, tylko tak pokazał wczoraj komputer podłączony pod obd (to tak w razie czego uprzedzam, że nie mierzyłem miernikiem ) -
adamo81napisał 16 mar 2012, 11:58 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 00:30
Najpierw jedz na
analizator spalin - jezeli sonbda dziala ok, to lambda bedzie w normie. Jak mierzysz
napiecie na sondzie gownianym urzadzeniem to moze pokazywac stale napiecie. Poza tym
trzeba to mierzyc do dobrej masy.
Za analize spalin
dasz max 2 dychy diagnoscie i bedzie wiadomo co i jak.A diagnosta nie zabierze dowodu rejestracyjnego jak będzie kiepsko ze spalinami?
Sam do jaskini lwa bym się nie pchał
-
adamo81napisał 16 mar 2012, 11:58 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 00:30
No tak, zapewnę od
tego zacznę
Ale te 0,9v nie
odczytałem z miernika, tylko tak pokazał wczoraj komputer podłączony pod obd (to tak
w razie czego uprzedzam, że nie mierzyłem miernikiem )może jednak ten komputer padł...
-
zubrowaty Użytkownik archiwalnynapisał 16 mar 2012, 13:59 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 lis 2016, 00:30
-
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 16 mar 2012, 16:10 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 00:30
No to za bogato jest. Ja bym raczej nie stawial na ecu samo z siebie. Sprawdz moze czujnik temperatury cieczy (2pin) czy sie miesci w specyfikacji, bo jak bedzie za zimno pokazywal to takie berety moga byc, skoro sonda sama z siebie dobra.
-
zubrowaty Użytkownik archiwalnynapisał 16 mar 2012, 16:24 ostatnio edytowany przez zubrowaty 11 lis 2016, 00:30
W tym momencie mam już drugi czujnik temp. bo jeden zamiennik, który dostałem w sklepie, wychodził poza skalę, gdy autko było zagrzane, kupiłem drugi (oryginalny, używany), który pokazuje temp dobrze. Jak dokładnie sprawdzić czy ten czujnik dobrze pokazuje?
A co do analizy jeszcze - czy przejmować sie bardzo tym HC? -
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 16 mar 2012, 18:58 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 00:30
teraz przejmuj sie lambda.
2/178