Wysokie spalanie [Swift 1.0]


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. W zasadzie to kontynuuje temat który zakładałem kiedyś o Sondzie Lambda. Borykam się z dużym spalaniem w swoim Swifcie. Spalanie gazu to 10 l. /100km, benzyny ok 8,5l./100km w cyklu miejskim. W trasie troszke mniej pali ale i tak za dużo z tego co czytam na forach o spalanie w tym modelu. Sprawdzałem Sonde i tutaj wydaje mi sie jest problem. Na benzynie wartości skaczą od 0,15 do 0,7 V na biegu jałowym. Jak dodaje gazu to też skacze. Na gazie obroty na wolnych są ok 0,15 V a jak dodaje gazu to dochodzą max do 0,3 V. Czy Sonda jest faktycznie wadliwa?


  • Użytkownik archiwalny

    pamietaj, ze majac gaz sygnał z sondy idzie najpierw przez centralkę gazu, a potem dopiero do komputera silnika. moze tu tkwi problem ? zmierz watości nie przy samej sondzie a przy centralce lpg i przy kompie.


  • Użytkownik archiwalny

    Hmmm nie bardzo wiem jak to ogarnąć przy kompie... Ale skoro pali dużo i na benzynie i na gazie to nie jest to klasyczny objaw sondy ?


  • Użytkownik archiwalny

    prawda jest taka, zeby sprawdzać sondę to najlepiej oscyloskopem

    wg tego co podałeś, to wartosci sie zmieniaja na benzynie nawet ok wg mnie, ale ktoz to wie. a moze czujnik ktorys siadł itp. ja tylko mowie ze ogolnie wiele czujników idzie przez centralkę LPG


  • Użytkownik archiwalny

    sprawdz stan swiec , kabli , przewodów , kopułki - sprawdz ustawienia zapłonu , czujnik temperatury ( ostatnio przez niego niezłe problemy sa na forum )


  • Użytkownik archiwalny

    Ok, sprawdze świece, bo kable są nowe. Zastanawia mnie to że skoro sonda jest 1V to powinna na gazie osiągać wartość zblizona do 1V, a przy prawidłowym ustawieniu gazu powinna przy 3 tys. obrotu i na jałowym mieć 0,5 V tak zeby mieszanka była odpowiednia. A tutaj jak kręce zaworem maksymalnym to nic sie nie zmienia, osiąga wartość tylko 0,3.


  • Użytkownik archiwalny

    Jaki to typ instalacji 1 2 generacja jaki model sterownika gazu kiedy ostatnio regenerowałeś reduktor .Sprawdzałeś ciśnienie sprężania jakie ilości oleju pobiera silnik .


  • Użytkownik archiwalny

    Druga generacja gazu, reduktor nie wiem kiedy był czyszczony bo kupiłem auto w komisie. Oleju silnik nie pobiera, pracuje prawidłowo. Pali za dużo i na benzynie i na gazie.


  • Użytkownik archiwalny

    Druga generacja to już dobrze .Ja olałbym duże spalanie benzyny bo więcej jeździmy na gazie
    mogą lać wtryski ale pomińmy to .W pierwszej kolejności wymiana membran koszt niewielki a
    różnica w mocy kolosalna spalanie znacząco spadnie . Następnie kontrola ustawień rozrządu
    i zapłonu . Ale na 95 % obstawiam membrany po podłączeniu miernika sygnał z sondy powinien emulować między o,2 a o,8 zarówno na paliwie jak i na gazie .Na gazie emulacja może być nie idealna ale powinna być w końcu to 2 generacja .


  • Użytkownik archiwalny

    No na benzynie skacze pomiedzy 0,2 a 0,8 V na gazie max do 0,3. To po wymianie membran te same wartosci na gazie powinien miec co na benzynie teraz?


  • Użytkownik archiwalny

    To po wymianie membran te same

    wartosci na gazie powinien miec co na benzynie teraz?

    tak po wymianie i poprawnej regulacji .


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli raczej nie wymieniac sondy na razie?


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli raczej nie
    wymieniac sondy na razie?

    Nie.Zajmij się reduktorem .


  • Użytkownik archiwalny

    Druga generacja to
    już dobrze .Ja olałbym duże spalanie benzyny bo więcej jeździmy na gazie
    mogą lać wtryski
    ale pomińmy to .W pierwszej kolejności wymiana membran koszt niewielki a
    różnica w mocy
    kolosalna spalanie znacząco spadnie . Następnie kontrola ustawień rozrządu
    i zapłonu . Ale na
    95 % obstawiam membrany po podłączeniu miernika sygnał z sondy powinien emulować
    między o,2 a o,8 zarówno na paliwie jak i na gazie .Na gazie emulacja może być nie
    idealna ale powinna być w końcu to 2 generacja .

    Naprawa przez wymianę czego bądź na pałę to kupa, a nie wymiana. Sonda w dużej części centralek nie ma nic do rzeczy, jest tylko emulowana. Jej wskazaniami na gazie nie ma co się przejmować. Po to się emuluje sondę na gazie, żeby komp błędów nie łapał, nie rozumiem co rozumiesz pod pojęciem emulacja na benzynie. Mylisz pojęcia i siejesz zamęt...

    Sondę miernikiem sprawdzić ciężko, pozatym niepracowanie jej w podanym zakresie nie koniecznie oznacza to, że jest padnięta. Szukałbym raczej problemów w układzie zapłonowym, ale jako ciekawostkę podam fakt, że ja dochodzę litrem do 12 litrów gazu, benyny mi pali 7-9, wymieniłem, ustawiłem, sprawdzałem wszystko. Doszedłem do wniosku, że auto musi mieć porozjeżdzane nieco fazy, innej odpowiedzi nie znalazłem. Mieszanka jest stechiometryczna na obu paliwach, wygląda na to, że silnik pali tyle, bo właśnie tyle mu potrzeba. Nie jesteś zatem odosobniony w walce



  • jako ciekawostkę podam fakt, że ja dochodzę litrem do 12 litrów gazu, benyny mi pali
    7-9, wymieniłem, ustawiłem, sprawdzałem wszystko. Doszedłem do wniosku, że auto musi
    mieć porozjeżdzane nieco fazy, innej odpowiedzi nie znalazłem. Mieszanka jest
    stechiometryczna na obu paliwach, wygląda na to, że silnik pali tyle, bo właśnie
    tyle mu potrzeba. Nie jesteś zatem odosobniony w walce

    No to dobrze że tak napisałeś, bo już się sam zaczynałem martwić... Mój nigdy nie wychodził poza 6,5l/100km(niezależnie czy miasto czy trasa), a ostatnio podchodzi mi pod 7l/100km...


  • Użytkownik archiwalny

    Naprawa przez
    wymianę czego bądź na pałę to kupa, a nie wymiana.

    pisze że kupił auto z komisu i nie wie kiedy reduktor był regenerowany koszt membran to 50 zł budżetu nie zrujnuje a na pewno pomorze .

    Sonda w dużej części centralek

    nie ma nic do rzeczy, jest tylko emulowana. Jej wskazaniami na gazie nie ma co się
    przejmować. Po to się emuluje sondę na gazie, żeby komp błędów nie łapał,

    Sonda jest emulowana ale jest też silnik krokowy na przewodzie od gazu który reguluje mieszankę i powinien zmieniać stale mieszankę z ubogiej na bogatą i tak koło

    nie

    rozumiem co rozumiesz pod pojęciem emulacja na benzynie. Mylisz pojęcia i siejesz
    zamęt...

    Chodzi mi o pętle zamkniętą lub mieszankę stechiometryczną jedno z tych dwóch dokładnie nie pamiętam

    Co do spalania mój 1.3 85 KM spalanie przed wymianą membran 8,9-9,5 po wymianie 7,1-8,4
    wyniki które podaje to wyniki w zimę w lato udało mi się zejść do 6,8 .
    więcej niż 9,5 nigdy nie spali.Po wymianie membran muszę powiedzieć że wymianę robię co rok szkoda marnować ponad litr gazu na 100 km.Ale zrobisz jak chcesz .


  • Użytkownik archiwalny

    pisze że kupił auto
    z komisu i nie wie kiedy reduktor był regenerowany koszt membran to 50 zł budżetu
    nie zrujnuje a na pewno pomorze .
    Sonda w dużej
    części centralek
    Sonda jest
    emulowana ale jest też silnik krokowy na przewodzie od gazu który reguluje mieszankę
    i powinien zmieniać stale mieszankę z ubogiej na bogatą i tak koło
    nie
    Chodzi mi o pętle
    zamkniętą lub mieszankę stechiometryczną jedno z tych dwóch dokładnie nie pamiętam

    Co do spalania mój
    1.3 85 KM spalanie przed wymianą membran 8,9-9,5 po wymianie 7,1-8,4
    wyniki które podaje
    to wyniki w zimę w lato udało mi się zejść do 6,8 .
    więcej niż 9,5
    nigdy nie spali.Po wymianie membran muszę powiedzieć że wymianę robię co rok szkoda
    marnować ponad litr gazu na 100 km.Ale zrobisz jak chcesz .

    co to za memmbrany, podasz jakiś link gdzie można takie dostać?


  • Użytkownik archiwalny


  • Użytkownik archiwalny

    Szczerze to średnio mam czas tłumaczyć pewne rzeczy, ale mi kichy ściska jak czytam niektóre rzeczy tutaj,

    Sonda jest emulowana ale jest też silnik krokowy na przewodzie od gazu który reguluje
    mieszankę i powinien zmieniać stale mieszankę z ubogiej na bogatą i tak koło

    Że hę? Wpisz w googlach emulacja/emulator, bo pojęcia chyba nie ogarniasz

    Chodzi mi o pętle zamkniętą lub mieszankę stechiometryczną jedno z tych dwóch dokładnie > nie pamiętam

    No sonda chodzi w pętli, ale do tego NIC NIE MA pojęcie emulacja.

    Po wymianie membran muszę powiedzieć że wymianę robię co rok

    Bo kupujesz gówniane membrany "włoskie" z allegro, oszczędzając 20zł, za to oryginalne membrany latają po 100tys i 3-5lat. Dużo zależy też od producenta reduktora, ale to temat rzeka....

    Reasumując, bo zboczyliśmy z tematu... Kable, świece, ustawienie aparatu zapłonowego, PRZEWODY PODCISNIENIOWE (ważna sprawa!), uszczelki pod kolektorem/wtryskiem, to w pierwszej kolejności bym ogrnął Z resztą zapewne założycielu tematu ogarniasz te sprawy, więc pozostaje tylko szukać, cudów nie ma


  • Użytkownik archiwalny

    Widze temat sie rozwinął Tak, te rzeczy o których pisze macq ogarne i sprawdze. Membrany chyba tez wymienie bo nie wiem ile maja najechane. Instalacja była robioną w 2007r. wiec moze byc ze od tego czasu nic nie bylo ruszane. Nie ogarniam tylko tej sondy, bo mowiono mi że skoro mam lambde 1V to na biegu jałowym i przy 3 tys powinno być te 0,5 V żeby dawka nie było uboga ani bogata, a tak jak pisałem tylko max do 0,3 dochodzi. Wiec dlatego stawialem na Sonde...


Log in to reply