Wysokie spalanie [Swift 1.0]
-
Ok, sprawdze świece, bo kable są nowe. Zastanawia mnie to że skoro sonda jest 1V to powinna na gazie osiągać wartość zblizona do 1V, a przy prawidłowym ustawieniu gazu powinna przy 3 tys. obrotu i na jałowym mieć 0,5 V tak zeby mieszanka była odpowiednia. A tutaj jak kręce zaworem maksymalnym to nic sie nie zmienia, osiąga wartość tylko 0,3.
-
Jaki to typ instalacji 1 2 generacja jaki model sterownika gazu kiedy ostatnio regenerowałeś reduktor .Sprawdzałeś ciśnienie sprężania jakie ilości oleju pobiera silnik .
-
Druga generacja gazu, reduktor nie wiem kiedy był czyszczony bo kupiłem auto w komisie. Oleju silnik nie pobiera, pracuje prawidłowo. Pali za dużo i na benzynie i na gazie.
-
Druga generacja to już dobrze .Ja olałbym duże spalanie benzyny bo więcej jeździmy na gazie
mogą lać wtryski ale pomińmy to .W pierwszej kolejności wymiana membran koszt niewielki a
różnica w mocy kolosalna spalanie znacząco spadnie . Następnie kontrola ustawień rozrządu
i zapłonu . Ale na 95 % obstawiam membrany po podłączeniu miernika sygnał z sondy powinien emulować między o,2 a o,8 zarówno na paliwie jak i na gazie .Na gazie emulacja może być nie idealna ale powinna być w końcu to 2 generacja . -
No na benzynie skacze pomiedzy 0,2 a 0,8 V na gazie max do 0,3. To po wymianie membran te same wartosci na gazie powinien miec co na benzynie teraz?
-
To po wymianie membran te same
wartosci na gazie powinien miec co na benzynie teraz?
tak po wymianie i poprawnej regulacji .
-
Czyli raczej nie wymieniac sondy na razie?
-
Czyli raczej nie
wymieniac sondy na razie?Nie.Zajmij się reduktorem .
-
Druga generacja to
już dobrze .Ja olałbym duże spalanie benzyny bo więcej jeździmy na gazie
mogą lać wtryski
ale pomińmy to .W pierwszej kolejności wymiana membran koszt niewielki a
różnica w mocy
kolosalna spalanie znacząco spadnie . Następnie kontrola ustawień rozrządu
i zapłonu . Ale na
95 % obstawiam membrany po podłączeniu miernika sygnał z sondy powinien emulować
między o,2 a o,8 zarówno na paliwie jak i na gazie .Na gazie emulacja może być nie
idealna ale powinna być w końcu to 2 generacja .Naprawa przez wymianę czego bądź na pałę to kupa, a nie wymiana. Sonda w dużej części centralek nie ma nic do rzeczy, jest tylko emulowana. Jej wskazaniami na gazie nie ma co się przejmować. Po to się emuluje sondę na gazie, żeby komp błędów nie łapał, nie rozumiem co rozumiesz pod pojęciem emulacja na benzynie. Mylisz pojęcia i siejesz zamęt...
Sondę miernikiem sprawdzić ciężko, pozatym niepracowanie jej w podanym zakresie nie koniecznie oznacza to, że jest padnięta. Szukałbym raczej problemów w układzie zapłonowym, ale jako ciekawostkę podam fakt, że ja dochodzę litrem do 12 litrów gazu, benyny mi pali 7-9, wymieniłem, ustawiłem, sprawdzałem wszystko. Doszedłem do wniosku, że auto musi mieć porozjeżdzane nieco fazy, innej odpowiedzi nie znalazłem. Mieszanka jest stechiometryczna na obu paliwach, wygląda na to, że silnik pali tyle, bo właśnie tyle mu potrzeba. Nie jesteś zatem odosobniony w walce
-
jako ciekawostkę podam fakt, że ja dochodzę litrem do 12 litrów gazu, benyny mi pali
7-9, wymieniłem, ustawiłem, sprawdzałem wszystko. Doszedłem do wniosku, że auto musi
mieć porozjeżdzane nieco fazy, innej odpowiedzi nie znalazłem. Mieszanka jest
stechiometryczna na obu paliwach, wygląda na to, że silnik pali tyle, bo właśnie
tyle mu potrzeba. Nie jesteś zatem odosobniony w walceNo to dobrze że tak napisałeś, bo już się sam zaczynałem martwić... Mój nigdy nie wychodził poza 6,5l/100km(niezależnie czy miasto czy trasa), a ostatnio podchodzi mi pod 7l/100km...
-
Naprawa przez
wymianę czego bądź na pałę to kupa, a nie wymiana.pisze że kupił auto z komisu i nie wie kiedy reduktor był regenerowany koszt membran to 50 zł budżetu nie zrujnuje a na pewno pomorze .
Sonda w dużej części centralek
nie ma nic do rzeczy, jest tylko emulowana. Jej wskazaniami na gazie nie ma co się
przejmować. Po to się emuluje sondę na gazie, żeby komp błędów nie łapał,Sonda jest emulowana ale jest też silnik krokowy na przewodzie od gazu który reguluje mieszankę i powinien zmieniać stale mieszankę z ubogiej na bogatą i tak koło
nie
rozumiem co rozumiesz pod pojęciem emulacja na benzynie. Mylisz pojęcia i siejesz
zamęt...Chodzi mi o pętle zamkniętą lub mieszankę stechiometryczną jedno z tych dwóch dokładnie nie pamiętam
Co do spalania mój 1.3 85 KM spalanie przed wymianą membran 8,9-9,5 po wymianie 7,1-8,4
wyniki które podaje to wyniki w zimę w lato udało mi się zejść do 6,8 .
więcej niż 9,5 nigdy nie spali.Po wymianie membran muszę powiedzieć że wymianę robię co rok szkoda marnować ponad litr gazu na 100 km.Ale zrobisz jak chcesz . -
pisze że kupił auto
z komisu i nie wie kiedy reduktor był regenerowany koszt membran to 50 zł budżetu
nie zrujnuje a na pewno pomorze .
Sonda w dużej
części centralek
Sonda jest
emulowana ale jest też silnik krokowy na przewodzie od gazu który reguluje mieszankę
i powinien zmieniać stale mieszankę z ubogiej na bogatą i tak koło
nie
Chodzi mi o pętle
zamkniętą lub mieszankę stechiometryczną jedno z tych dwóch dokładnie nie pamiętamCo do spalania mój
1.3 85 KM spalanie przed wymianą membran 8,9-9,5 po wymianie 7,1-8,4
wyniki które podaje
to wyniki w zimę w lato udało mi się zejść do 6,8 .
więcej niż 9,5
nigdy nie spali.Po wymianie membran muszę powiedzieć że wymianę robię co rok szkoda
marnować ponad litr gazu na 100 km.Ale zrobisz jak chcesz .co to za memmbrany, podasz jakiś link gdzie można takie dostać?
-
-
Szczerze to średnio mam czas tłumaczyć pewne rzeczy, ale mi kichy ściska jak czytam niektóre rzeczy tutaj,
Sonda jest emulowana ale jest też silnik krokowy na przewodzie od gazu który reguluje
mieszankę i powinien zmieniać stale mieszankę z ubogiej na bogatą i tak kołoŻe hę? Wpisz w googlach emulacja/emulator, bo pojęcia chyba nie ogarniasz
Chodzi mi o pętle zamkniętą lub mieszankę stechiometryczną jedno z tych dwóch dokładnie > nie pamiętam
No sonda chodzi w pętli, ale do tego NIC NIE MA pojęcie emulacja.
Po wymianie membran muszę powiedzieć że wymianę robię co rok
Bo kupujesz gówniane membrany "włoskie" z allegro, oszczędzając 20zł, za to oryginalne membrany latają po 100tys i 3-5lat. Dużo zależy też od producenta reduktora, ale to temat rzeka....
Reasumując, bo zboczyliśmy z tematu... Kable, świece, ustawienie aparatu zapłonowego, PRZEWODY PODCISNIENIOWE (ważna sprawa!), uszczelki pod kolektorem/wtryskiem, to w pierwszej kolejności bym ogrnął Z resztą zapewne założycielu tematu ogarniasz te sprawy, więc pozostaje tylko szukać, cudów nie ma
-
Widze temat sie rozwinął Tak, te rzeczy o których pisze macq ogarne i sprawdze. Membrany chyba tez wymienie bo nie wiem ile maja najechane. Instalacja była robioną w 2007r. wiec moze byc ze od tego czasu nic nie bylo ruszane. Nie ogarniam tylko tej sondy, bo mowiono mi że skoro mam lambde 1V to na biegu jałowym i przy 3 tys powinno być te 0,5 V żeby dawka nie było uboga ani bogata, a tak jak pisałem tylko max do 0,3 dochodzi. Wiec dlatego stawialem na Sonde...