[GTi] Dziwna usterka w układzie zapłonowym lub paliwowym?
-
plastekk Użytkownik archiwalnynapisał 13 lut 2012, 20:22 ostatnio edytowany przez plastekk 11 lis 2016, 00:26
jeden czujnik odpowiada za temp wyswietlanej na desce
drugi na za zalaczanie wentylatora + sygnal do ecu tak? Jesli tak to wlasnie cos dziwny mam ten czujnik , czasami potrafil mi sie zalaczyc w dziwny sposob np
jest normalna temp , czyli ok 10C , nie katuje auta , temp na wskazniku tak jak zawsze czyli po srodku , wentylator sie nie zalaczyl przez 50km nawet , wszystko jest ok. Gasze auto , przychodzę za 5-10 minut , przekręcam zapłon a wentylator sie zalacza?
To chyba nie jest normalne bo jakby mial sie zalaczyc to podczas kiedy silnik generowal ciepło a nie stal kilka minut i dodatkowo ostygł.
-
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 13 lut 2012, 21:19 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 00:26
A moze jak jechales to dzialala pompa wody i ciagle dostarczala chlodniejszej cieczy?
Dziwne tylko ze po 5-10min. Przy aluminiowym bloku na tych mrozach to juz nie wpoeinien sie wlaczac. -
MKV Użytkownik archiwalnynapisał 13 lut 2012, 21:27 ostatnio edytowany przez MKV 11 lis 2016, 00:26
jeden czujnik
odpowiada za temp wyswietlanej na desce
drugi na za
zalaczanie wentylatora + sygnal do ecu tak?Nie - masz jeden do wskaźnika na desce, jeden jako włączynik wentylatora i jeden do komputera - w sumie 3.
Ten do komputera jest na dole głowicy od strony wentylatora z niebieską kostką do niego wpięta 2-pinową i to właśnie ten wymieniłem.
-
MKV Użytkownik archiwalnynapisał 16 lut 2012, 20:48 ostatnio edytowany przez MKV 11 lis 2016, 00:26
No i niefajnie - problem dziś wieczorem znowu wrócił - znowu przy okł 5500-5700ob/r pierdzi i wyżej nie chce przechodzić
Jedyne co mi teraz przychodzi do głowo to to, że przed tym jak się zrobiło lepiej stał kilka dni w garażu u blacharza - było tam cieplej - może co ma coś z tym wspólnego?Teraz to mam ochotę sprawdzić ustawienia TPSa (ale z wciśniętym gazem na maxa też to występuje więc to raczej nie to), sprawdzić czy to występuje z innym przepływomierzem (od kogoś by trzeba pożyczyć albo kupić drugi ) no i profilaktycznie sprawdzić to tez na innym komplecie kabli zapłonowych...
ew. pożyczyć od kogoś aparat zapłonowy z czujnikiem położenia wałków...Macie jeszcze jakieś pomysły b ja już zupełnie zgłupiałem bo Mari mógł spie***** w tym silniku przy wymianie uszczelki pod głowica (bo wszystkie problemy się pojawiły po tym)
-
likaonnapisał 16 lut 2012, 21:38 ostatnio edytowany przez likaon 11 lis 2016, 00:26
Panie majster, niedaleko mieszkam to można któregoś dnia zrobić operejszyn przepływka, jak popsujesz moją to trudno, kupi się nową, dostawcę części na forum mamy
-
dawidczaju Użytkownik archiwalnynapisał 16 lut 2012, 22:42 ostatnio edytowany przez dawidczaju 11 lis 2016, 00:26
Wpadnę na wiosnę do wawy to poprzekładamy wszystko jak do tej pory nic u Ciebie się nie zmieni ;p Co do zacinania się przy danych obrotach to taki efekt daje zasłonięcie częściowo blaszką przepływki. Gaz do dechy i nie idzie dalej. Co Ty na to? ;p
-
sgtis Użytkownik archiwalnynapisał 17 lut 2012, 00:01 ostatnio edytowany przez sgtis 11 lis 2016, 00:26
jak zmiezyc tps regulacjie usyawinie i jego prace
-
MKV Użytkownik archiwalnynapisał 17 lut 2012, 09:13 ostatnio edytowany przez MKV 11 lis 2016, 00:26
jak zmiezyc tps regulacjie usyawinie i jego prace
Panie weź Ty pisz dokładniej
Jeśli chodzi Ci o sprawdzenie czy TPS jest poprawnie ustawiony i jego regulacje to wszystkie jest w service manualu - juz kilka razy go ustawiałem. Aha - do tej operacji trzeba zaopatrzyć się w szczelinomierz np w Castoramie za okł 10zł i multimetr jakiś niewiele droższy... -
sgtis Użytkownik archiwalnynapisał 17 lut 2012, 09:54 ostatnio edytowany przez sgtis 11 lis 2016, 00:26
I jedno jasne złociste
-
MKV Użytkownik archiwalnynapisał 17 lut 2012, 12:34 ostatnio edytowany przez MKV 11 lis 2016, 00:26
Aha no i oczywiście muszę się dowiedzieć co należy zmostkować żeby wypiąć Ecumastera - trzeba wyeliminować i ten element. Zobaczymy jak seryjny komputer sobie poradzi i czy będzie występował ten problem...
-
MKV Użytkownik archiwalnynapisał 18 lut 2012, 21:07 ostatnio edytowany przez MKV 11 lis 2016, 00:26
Aha no i oczywiście
muszę się dowiedzieć co należy zmostkować żeby wypiąć Ecumastera - trzeba
wyeliminować i ten element. Zobaczymy jak seryjny komputer sobie poradzi i czy
będzie występował ten problem...Wypiąłem Ecumastera - problem nie zniknął więc to nie on... ehhh... jedyny plus to to, że nauczyłem się mostkowac kostkę aby pominąć Ecumastera i pracowac na seryjnym kompie - po prostu wystarczy zmostkować w kostce kabelki o tym samym kolorze (fioletowy i szary czyli przepływomierz i zapłon)
-
adamo81napisał 19 lut 2012, 10:46 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 00:26
Macie jeszcze
jakieś pomysły b ja już zupełnie zgłupiałem bo Mari mógł spie***** w tym silniku
przy wymianie uszczelki pod głowica (bo wszystkie problemy się pojawiły po tym)Pisaliśmy Ci już wcześniej - zmień mechanika
-
MKV Użytkownik archiwalnynapisał 19 lut 2012, 11:01 ostatnio edytowany przez MKV 11 lis 2016, 00:26
Cytat:
Pisaliśmy Ci już wcześniej - zmień mechanika
To ja pisałem wcześniej, że więcej mu nie dam dotknąć silnika - on i tak robił to tylko dlatego, że mój sprawdzony mechanik miał poważny wypadek ale parę dni temu wreszcie wrócił :]
-
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 19 lut 2012, 13:30 ostatnio edytowany przez fetorman 11 lis 2016, 00:26
a sprawdzales przeplywke?
dokladnie to czy ten czujnik-drucik nie zostal gdzies przerwany albo co
-
MKV Użytkownik archiwalnynapisał 19 lut 2012, 23:37 ostatnio edytowany przez MKV 11 lis 2016, 00:26
Cytat:
a sprawdzales przeplywke? dokladnie to czy ten czujnik-drucik nie zostal gdzies przerwany albo co
Nie, ale czy wtedy by Check Engine nie wyskoczył nawet an seryjnym kompie? W ogóle silnik by pracował wtedy?
Według mojego mechanika sprawdzonego (z którego usług korzystał też np konyagi a do tej pory korzysta mtygrys) to raczej nie przepływomierz - bardziej by obstawiał coś z podawaniem paliwa - regulator ciśnienia albo pompę. Punkt pierwszy do sprawdzenia teraz mam rurke podciśnieniową od kolektora dolotowego do listwy... w sumie to jest szansa na to, że Mari przy zakładaniu głowicy i reszty coś źle podpiął tam... światełko na końcu tunelu?
Wkrótce się okaże...
Kolejny pomysł do sprawdzenia to rurka podciśnieniowa
-
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 20 lut 2012, 08:50 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 00:26
Zmierz podczas jazdy cisnienei paliwa i bedzie wiadomo czy pompa/regulator robia jaja.
Jak wezyk odepniesz od regulatora to nie powinno byc problemow przy jezdzie na pelnym gazie. -
MKV Użytkownik archiwalnynapisał 20 lut 2012, 09:38 ostatnio edytowany przez MKV 11 lis 2016, 00:26
Cytat:
Zmierz podczas jazdy cisnienei paliwa i bedzie wiadomo czy pompa/regulator robia jaja.
Masz jakieś sugestie jak to sprawdzić podczas jazdy?
-
ticol Użytkownik archiwalnynapisał 20 lut 2012, 10:22 ostatnio edytowany przez ticol 11 lis 2016, 00:26
Cytat:
Zmierz podczas
jazdy cisnienei paliwa i bedzie wiadomo czy pompa/regulator robia jaja.Masz jakieś
sugestie jak to sprawdzić podczas jazdy?trojnik na przewod paliwowy ktory wchodzi do listwy paliwowej.
do tego trojnika wpinasz manometr z wezykiem i ten manometr prowadzisz do kabiny.
manometr kupisz w sklepie z pneumatyka, najlepiej najtanszy w zakresie np 0-6 bara -
MKV Użytkownik archiwalnynapisał 24 lut 2012, 13:14 ostatnio edytowany przez MKV 11 lis 2016, 00:26
Zmierz podczas
jazdy cisnienei paliwa i bedzie wiadomo czy pompa/regulator robia jaja.Coraz więcej wskazuje na pompę albo regulator paliwa - wczoraj tak na wszelki wypadek jeszcze sprawdziłem czy to nie TPS ale też nie... w przyszłym tygodniu sprawdzę czy to właśnie nie zasilanie paliwem szwankuje bo i na wysokich obrotach powyżej tych 5700obr jeździ (nie dotyczy 1 biegu - na nim ładnie ciągnie)
-
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 24 lut 2012, 14:14 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 00:26
No ale mierzyliscie AFR? Jak powyzej problematycznego zakresu nie jest ubogo to na 99% pompa jest ok. Chyba ze jakas usterka w ukladzie elektrycznym objawia sie w tym zakresie.
60/80