[GTi] Dziwna usterka w układzie zapłonowym lub paliwowym?
-
wszystkie czujniki do GTi dostepne w zaminnikach :PP
Dokładnie i założyłem czujnik EPS bo taki miałem dostępny tylko.
Inne to:SUZUKI: 1365064B00
FAE: 33470
FACET: 73226
EPS: 1.830.226A tak poza tym to dzięki mockba za podanie dokładnego numeru czujnika EPS - miałem tylko numer Suzuki ale w Cermotorze na jego podstawie mi nie mógł znaleźć nic...
-
Ale check nie dawał
znać o tym? Jaki wsadziłeś? Z Alfy?Check da znac jak obwod bedzie przerwany albo bedzie zwarcie.
Ostatnio tez zmienialem czujnik temp wody - sprawny ma chyba kolo 11kOhm przy -10 stopniach a ten w samochodzie mial jakies 890k, co korespondowalo pewno okolicom -50 stopni albo nawet mniej i zero checka. Niestety to wiekowa konstrukcja bez wypasopnych ficzerow. -
aż sprawdzę swój czujnik temp czy wszystko z nim ok. Nie mogę sie doszukać w manualu jakie doladnie ma wartości przy podanych temp. Ma ktoś może takie info?
-
Opornosci:
7-11k przy -10st
2,1-2,9k przy 20st
0,3 przy +80st -
jeden czujnik odpowiada za temp wyswietlanej na desce
drugi na za zalaczanie wentylatora + sygnal do ecu tak? Jesli tak to wlasnie cos dziwny mam ten czujnik , czasami potrafil mi sie zalaczyc w dziwny sposob np
jest normalna temp , czyli ok 10C , nie katuje auta , temp na wskazniku tak jak zawsze czyli po srodku , wentylator sie nie zalaczyl przez 50km nawet , wszystko jest ok. Gasze auto , przychodzę za 5-10 minut , przekręcam zapłon a wentylator sie zalacza?
To chyba nie jest normalne bo jakby mial sie zalaczyc to podczas kiedy silnik generowal ciepło a nie stal kilka minut i dodatkowo ostygł.
-
A moze jak jechales to dzialala pompa wody i ciagle dostarczala chlodniejszej cieczy?
Dziwne tylko ze po 5-10min. Przy aluminiowym bloku na tych mrozach to juz nie wpoeinien sie wlaczac. -
jeden czujnik
odpowiada za temp wyswietlanej na desce
drugi na za
zalaczanie wentylatora + sygnal do ecu tak?Nie - masz jeden do wskaźnika na desce, jeden jako włączynik wentylatora i jeden do komputera - w sumie 3.
Ten do komputera jest na dole głowicy od strony wentylatora z niebieską kostką do niego wpięta 2-pinową i to właśnie ten wymieniłem.
-
No i niefajnie - problem dziś wieczorem znowu wrócił - znowu przy okł 5500-5700ob/r pierdzi i wyżej nie chce przechodzić
Jedyne co mi teraz przychodzi do głowo to to, że przed tym jak się zrobiło lepiej stał kilka dni w garażu u blacharza - było tam cieplej - może co ma coś z tym wspólnego?Teraz to mam ochotę sprawdzić ustawienia TPSa (ale z wciśniętym gazem na maxa też to występuje więc to raczej nie to), sprawdzić czy to występuje z innym przepływomierzem (od kogoś by trzeba pożyczyć albo kupić drugi ) no i profilaktycznie sprawdzić to tez na innym komplecie kabli zapłonowych...
ew. pożyczyć od kogoś aparat zapłonowy z czujnikiem położenia wałków...Macie jeszcze jakieś pomysły b ja już zupełnie zgłupiałem bo Mari mógł spie***** w tym silniku przy wymianie uszczelki pod głowica (bo wszystkie problemy się pojawiły po tym)
-
Panie majster, niedaleko mieszkam to można któregoś dnia zrobić operejszyn przepływka, jak popsujesz moją to trudno, kupi się nową, dostawcę części na forum mamy
-
Wpadnę na wiosnę do wawy to poprzekładamy wszystko jak do tej pory nic u Ciebie się nie zmieni ;p Co do zacinania się przy danych obrotach to taki efekt daje zasłonięcie częściowo blaszką przepływki. Gaz do dechy i nie idzie dalej. Co Ty na to? ;p
-
jak zmiezyc tps regulacjie usyawinie i jego prace
-
jak zmiezyc tps regulacjie usyawinie i jego prace
Panie weź Ty pisz dokładniej
Jeśli chodzi Ci o sprawdzenie czy TPS jest poprawnie ustawiony i jego regulacje to wszystkie jest w service manualu - juz kilka razy go ustawiałem. Aha - do tej operacji trzeba zaopatrzyć się w szczelinomierz np w Castoramie za okł 10zł i multimetr jakiś niewiele droższy... -
I jedno jasne złociste
-
Aha no i oczywiście muszę się dowiedzieć co należy zmostkować żeby wypiąć Ecumastera - trzeba wyeliminować i ten element. Zobaczymy jak seryjny komputer sobie poradzi i czy będzie występował ten problem...
-
Aha no i oczywiście
muszę się dowiedzieć co należy zmostkować żeby wypiąć Ecumastera - trzeba
wyeliminować i ten element. Zobaczymy jak seryjny komputer sobie poradzi i czy
będzie występował ten problem...Wypiąłem Ecumastera - problem nie zniknął więc to nie on... ehhh... jedyny plus to to, że nauczyłem się mostkowac kostkę aby pominąć Ecumastera i pracowac na seryjnym kompie - po prostu wystarczy zmostkować w kostce kabelki o tym samym kolorze (fioletowy i szary czyli przepływomierz i zapłon)
-
Macie jeszcze
jakieś pomysły b ja już zupełnie zgłupiałem bo Mari mógł spie***** w tym silniku
przy wymianie uszczelki pod głowica (bo wszystkie problemy się pojawiły po tym)Pisaliśmy Ci już wcześniej - zmień mechanika
-
Cytat:
Pisaliśmy Ci już wcześniej - zmień mechanika
To ja pisałem wcześniej, że więcej mu nie dam dotknąć silnika - on i tak robił to tylko dlatego, że mój sprawdzony mechanik miał poważny wypadek ale parę dni temu wreszcie wrócił :]
-
a sprawdzales przeplywke?
dokladnie to czy ten czujnik-drucik nie zostal gdzies przerwany albo co
-
Cytat:
a sprawdzales przeplywke? dokladnie to czy ten czujnik-drucik nie zostal gdzies przerwany albo co
Nie, ale czy wtedy by Check Engine nie wyskoczył nawet an seryjnym kompie? W ogóle silnik by pracował wtedy?
Według mojego mechanika sprawdzonego (z którego usług korzystał też np konyagi a do tej pory korzysta mtygrys) to raczej nie przepływomierz - bardziej by obstawiał coś z podawaniem paliwa - regulator ciśnienia albo pompę. Punkt pierwszy do sprawdzenia teraz mam rurke podciśnieniową od kolektora dolotowego do listwy... w sumie to jest szansa na to, że Mari przy zakładaniu głowicy i reszty coś źle podpiął tam... światełko na końcu tunelu?
Wkrótce się okaże...
Kolejny pomysł do sprawdzenia to rurka podciśnieniowa
-
Zmierz podczas jazdy cisnienei paliwa i bedzie wiadomo czy pompa/regulator robia jaja.
Jak wezyk odepniesz od regulatora to nie powinno byc problemow przy jezdzie na pelnym gazie.