[GTi] Dziwna usterka w układzie zapłonowym lub paliwowym?
-
Cytat:
Klin na wale sprawdziles?
Nie bo do tego rozrząd trzeba rozebrać i dziś już mi tego nie sprawdzi mechanik - za 2 tygodnie najwcześniej będę miał możliwość sprawdzić bo teraz jadę w delegację na kilka dni a Swifta wstawiam do blacharza na usuwanie rdzy...
-
Musisz odpalic soft do DET3, zaladowac konfig z pliku lub podlaczyc sie do DET3 i w setup-> ignition configuration znajdziesz to o co prosilem.
Cytat:
Zasadniczo jak
chcesz modyfikowac zaplon to musi byc pod modul.
Jakie masz
ustawienia Ignition - ignition mode i num signals per 720?Osoba która mi
montowała tak napisała:
"Hej, 95% aparat.
Pewny nei jestem bo nie pamiętam . Jak wrócę z uczelni to poszperam i powiem na
100%."
Z tymi ustawieniami
to nie mam zielonego pojęcia - musiałbym poczytać manuala żeby wiedzieć gdzie tego
szukać a potem się lapkiem wpiąć i sprawdzić a chwilowo nie mam samochodu bo w
warsztacie jest (ale dziś odbieram) -
Cytat:
Musisz odpalic soft do DET3, zaladowac konfig z pliku lub podlaczyc sie do DET3 i w setup-> ignition configuration znajdziesz to o co prosilem.
Dziś podłączę się do DET3 jak odbiorę samochód i Ci odpiszę.
UPDATE:
Na pewno winny nie jest moduł zapłonowy - sprawdziłem na nowym oryginale i to nie on.
Na 100% natomiast walnięty jest czujnik temperatury dający sygnał do komputera - właściwie to on jeszcze przed zdjęciem głowicy padł bo po odpaleniu gdy z wydechu leciały ogromne ilości białego dymu (zapewne pary wodnej) to nagle obroty jałowe zaczęły wynosić 2500obr/min czyli tyle ile mają na ssaniu... a my się zastanawialiśmy dlaczego...UPDATE 2:
Po kilkukilometrowym przejeździe z nowym modułem zapłonowym jest lepiej - łatwiej zapala na zimno a te 5500obr na 2 biegu przeskakuje - lekkim zająknięciem ale przeskakuje -
Cytat:
Jakie masz ustawienia Ignition - ignition mode i num signals per 720?
-
Jakie masz
ustawienia Ignition - ignition mode i num signals per 720?Jak na moje oko to masz to Maciek dobrze podpięte ;-)
Gdybyś miał sygnał zapłonu wzięty z czujnika walka to num. sig. Per 720 miałbyś ustawiony na 12.
Jak masz 4 to raczej sygnał wzięty z ecu :-) -
Jak na moje oko to
masz to Maciek dobrze podpięte ;-)
Gdybyś miał sygnał
zapłonu wzięty z czujnika walka to num. sig. Per 720 miałbyś ustawiony na 12.
Jak masz 4 to
raczej sygnał wzięty z ecu :-)No raczej tak - powinno dzialac na tym ustawieniu jak jest z modulu.
Jak z czujnika w aparacie, to marne szanse na to ze by z czyms takim odpalilo wogole.
Natomiast pytanie czy np przy podlaczeniu do sygnalu z ecu zostal wlutowany pullup 2,2kOhm? Bo jego brak moze takie jaja robic.
Jeszcze mzoesz sprobowac zmienic mode na retard single signal - hall/optical sensor.
Jak nie pomoze, to trzeba wypiac DETa i sprawdzic jak jest bez. -
Raz na czas i tak
zagladal, a teraz moze kupie zgnilka i wroce duchem do mlodzienczych czasow i ekipyi to jest bardzo słuszna koncepcja
-
Cytat:
Natomiast pytanie czy np przy podlaczeniu do sygnalu z ecu zostal wlutowany pullup 2,2kOhm? Bo jego brak moze takie jaja robic.
Oto co mi odpisał ten co to montował:
W det3 nie trzeba lutować opornika jako pullupa - wystarczy podpiąć, co też masz zrobione. Jaki masz typ zapłonu stawiony w det to nie wiem, jest to kwestia Chestera - musiałbyś go o to spytać o ile to w ogóle pamięta. Ogólnie gdybyś miał źle podpięty det3 - raczej auto by nie odpaliło . Tak więc kwestia ustawionego typu zapłonu lub też samego ecumajstra. -
Co do pullupa to nie wazne skad jest, wazne czy zostal podlaczony!
No i czy napewno podpiety pod modul, czy pod aparat?Ogolnie widze ze nikt nic nie wie, wiec moze to sie samo podlaczylo?
-
Cytat:
Co do pullupa to nie wazne skad jest, wazne czy zostal podlaczony!
No i czy napewno podpiety pod modul, czy pod aparat?
Ogolnie widze ze nikt nic nie wie, wiec moze to sie samo podlaczylo?Hehe wiesz, takie rzeczy to tylko w Erze (T-Mobile?)
Nie no człowiek trochę tego podłączał a że było to już kilka miesięcy temu to nie dziwię się, że dokładnie nie pamięta w tej chwili - jak do niego podjadę to pewnie sobie przypomni. -
Witam wszystkich.
Problem w aucie wygląda jak mocno wypadający zapłon w pewnym zakresie obrotów. Jak pokazywałem Maćkowi niezależnie od tego w jaki sposób zmodyfikujemy dawkę paliwa, nie ma ona żadnego wpływu na występujące przerywanie. Czyli ten sam problem występuje zarówno przy mocno przelanym aucie jak i mocno zubożonym !
Auto było strojone jakiś czas temu i zarówno przed strojeniem jak i po instalacji DET i zmianach w mapie nie występował ten problem (również bez wpływu ilości benzyny).
Problem wystąpił od razu jak Maciek odebrał auto z warsztatu w którym wymieniana była uszczelka pod głowicą, po jej wydmuchaniu przy kręceniu wałkami. Sugerowałem więc aby bliżej przyjrzał się temu tematowi (zwłaszcza czy wszystko jest dobrze podłączone, świecom i przewodom WN).Nie podejrzewam, aby podłączenie DET samoistnie się zmieniło w tym czasie bez ingerencji człowieka (chyba że o czymś nie wiemy)... .
Można jeszcze zmostkować piny i zobaczyć czy problem dalej będzie występował po odłączeniu DET'a.
-
Cytat:
Nie podejrzewam, aby podłączenie DET samoistnie się zmieniło w tym czasie bez ingerencji człowieka (chyba że o czymś nie wiemy)... .
Można jeszcze zmostkować piny i zobaczyć czy problem dalej będzie występował po odłączeniu DET'a.No właśnie - chyba, że o czymś nie wiemy a wiem tyle, że on na 100% wsadzał łapę w okolice Ecumastera żeby przełączyć komputer w tryb serwisowy przełącznikiem pod deską - może coś odłączył przypadkiem ?
Z elektryki wszystko co się dało już sprawdziłem - no tylko wszystkich kable i jescze nie wymieniłem oraz kopułki i palca bo były wymieniane ze 3 miesiące temu...A właśnie - czy ten pullup jakoś mógł się odłączyć od grzebania ręką koło Ecumastera ?
W manualu widzę Ecumastera, że Pullup 2K do +12V podłączony być powinien do pinu 3 albo 8 czy obu naraz? -
Może po prostu mapa paliwa lub/i zapłonów w Ecumasterze się posypała?
-
Może po prostu mapa paliwa lub/i zapłonów w Ecumasterze się posypała?
Tak jak Chester napisał sprawdzaliśmy mapę paliwa w tym zakresie od bardzo ubogiej bo bardzo bogatej - w pozostałym zakresie obrotów można powiedzieć, że silnik pracuje wręcz idealnie (poza ssaniem ale tutaj podejrzewam czujnik temperatury który już zamówiłem)
-
A mapa zapłonów?
W jednym z moich maszynerii są podobne problemy, tyle że między 1000-2500 obr. Podejrzewam TPS. Wczoraj ustawiałem go ponownie i nie poprawiło się. Dziś założę drugiego i zobaczymy.
-
Mapy raczej nie maja sie gdzie rozjechac. Jezeli popsulo sie po zmianie uszczelki, to moze jakas masa z dupy?
-
Miałem kiedyś taką sytuację na Rajdzie Dolnośląskim, że mapa paliwa powyżej 4500 to było pełne i ciągłe otwarcie wtrysków, a do tego w całym zakresie rozwaliło mapę zapłonów. Cudem dojechaliśmy do mety, Swift zużył 20 litrów na 10 km oesu i 10 km dojazdówki, a środek katalizatora wziął i znikł. Wszystko przez wypięcie 1 przewodu.
...dlatego pytałem, czy z mapami jest wsio ok. -
No ale mapa, to zawartosc jakiegos epromu - ciezko zeby sie samo zepsulo tak, ze kolo 5500obr nie dziala, a potem juz jest fajnie. Zwykle jak juz sie "rozjedzie" (skasuje albo zepsuje pamiec) to wogole nie dziala.
Dlatego predzej wlasnie jakis "kabelek".
-
No ale mapa, to
zawartosc jakiegos epromu - ciezko zeby sie samo zepsulo tak, ze kolo 5500obr nie
dziala, a potem juz jest fajnie. Zwykle jak juz sie "rozjedzie" (skasuje albo
zepsuje pamiec) to wogole nie dziala.
Dlatego predzej
wlasnie jakis "kabelek".W dzień sprawdziłem pullup i jest wpięty niebieski kabelek do 8 pinu - tyle się udało zobaczyć leżąc na siedzeniu do góry nogami w okł 15 stopniowym mrozie
Fotka niestety kompletnie nieostra ale widać kolory kabelków przytnajmniej - ten niebieski to pin 8 właśnie...
-
No i gitara - jedna przyczyna wykluczona (i nie pije do nikogo, poprostu lepiej zawsze sprawdzic cos 3 razy niz to pominac bo czlowiek czasem sie moze pomylic).
Tera niestety czeka cie sprawdzanie kabelkow pod maska.