[GTi] Dziwna usterka w układzie zapłonowym lub paliwowym?
-
Musisz odpalic soft do DET3, zaladowac konfig z pliku lub podlaczyc sie do DET3 i w setup-> ignition configuration znajdziesz to o co prosilem.
Cytat:
Zasadniczo jak
chcesz modyfikowac zaplon to musi byc pod modul.
Jakie masz
ustawienia Ignition - ignition mode i num signals per 720?Osoba która mi
montowała tak napisała:
"Hej, 95% aparat.
Pewny nei jestem bo nie pamiętam . Jak wrócę z uczelni to poszperam i powiem na
100%."
Z tymi ustawieniami
to nie mam zielonego pojęcia - musiałbym poczytać manuala żeby wiedzieć gdzie tego
szukać a potem się lapkiem wpiąć i sprawdzić a chwilowo nie mam samochodu bo w
warsztacie jest (ale dziś odbieram) -
Cytat:
Musisz odpalic soft do DET3, zaladowac konfig z pliku lub podlaczyc sie do DET3 i w setup-> ignition configuration znajdziesz to o co prosilem.
Dziś podłączę się do DET3 jak odbiorę samochód i Ci odpiszę.
UPDATE:
Na pewno winny nie jest moduł zapłonowy - sprawdziłem na nowym oryginale i to nie on.
Na 100% natomiast walnięty jest czujnik temperatury dający sygnał do komputera - właściwie to on jeszcze przed zdjęciem głowicy padł bo po odpaleniu gdy z wydechu leciały ogromne ilości białego dymu (zapewne pary wodnej) to nagle obroty jałowe zaczęły wynosić 2500obr/min czyli tyle ile mają na ssaniu... a my się zastanawialiśmy dlaczego...UPDATE 2:
Po kilkukilometrowym przejeździe z nowym modułem zapłonowym jest lepiej - łatwiej zapala na zimno a te 5500obr na 2 biegu przeskakuje - lekkim zająknięciem ale przeskakuje -
Cytat:
Jakie masz ustawienia Ignition - ignition mode i num signals per 720?
-
Jakie masz
ustawienia Ignition - ignition mode i num signals per 720?Jak na moje oko to masz to Maciek dobrze podpięte ;-)
Gdybyś miał sygnał zapłonu wzięty z czujnika walka to num. sig. Per 720 miałbyś ustawiony na 12.
Jak masz 4 to raczej sygnał wzięty z ecu :-) -
Jak na moje oko to
masz to Maciek dobrze podpięte ;-)
Gdybyś miał sygnał
zapłonu wzięty z czujnika walka to num. sig. Per 720 miałbyś ustawiony na 12.
Jak masz 4 to
raczej sygnał wzięty z ecu :-)No raczej tak - powinno dzialac na tym ustawieniu jak jest z modulu.
Jak z czujnika w aparacie, to marne szanse na to ze by z czyms takim odpalilo wogole.
Natomiast pytanie czy np przy podlaczeniu do sygnalu z ecu zostal wlutowany pullup 2,2kOhm? Bo jego brak moze takie jaja robic.
Jeszcze mzoesz sprobowac zmienic mode na retard single signal - hall/optical sensor.
Jak nie pomoze, to trzeba wypiac DETa i sprawdzic jak jest bez. -
Raz na czas i tak
zagladal, a teraz moze kupie zgnilka i wroce duchem do mlodzienczych czasow i ekipyi to jest bardzo słuszna koncepcja
-
Cytat:
Natomiast pytanie czy np przy podlaczeniu do sygnalu z ecu zostal wlutowany pullup 2,2kOhm? Bo jego brak moze takie jaja robic.
Oto co mi odpisał ten co to montował:
W det3 nie trzeba lutować opornika jako pullupa - wystarczy podpiąć, co też masz zrobione. Jaki masz typ zapłonu stawiony w det to nie wiem, jest to kwestia Chestera - musiałbyś go o to spytać o ile to w ogóle pamięta. Ogólnie gdybyś miał źle podpięty det3 - raczej auto by nie odpaliło . Tak więc kwestia ustawionego typu zapłonu lub też samego ecumajstra. -
Co do pullupa to nie wazne skad jest, wazne czy zostal podlaczony!
No i czy napewno podpiety pod modul, czy pod aparat?Ogolnie widze ze nikt nic nie wie, wiec moze to sie samo podlaczylo?
-
Cytat:
Co do pullupa to nie wazne skad jest, wazne czy zostal podlaczony!
No i czy napewno podpiety pod modul, czy pod aparat?
Ogolnie widze ze nikt nic nie wie, wiec moze to sie samo podlaczylo?Hehe wiesz, takie rzeczy to tylko w Erze (T-Mobile?)
Nie no człowiek trochę tego podłączał a że było to już kilka miesięcy temu to nie dziwię się, że dokładnie nie pamięta w tej chwili - jak do niego podjadę to pewnie sobie przypomni. -
Witam wszystkich.
Problem w aucie wygląda jak mocno wypadający zapłon w pewnym zakresie obrotów. Jak pokazywałem Maćkowi niezależnie od tego w jaki sposób zmodyfikujemy dawkę paliwa, nie ma ona żadnego wpływu na występujące przerywanie. Czyli ten sam problem występuje zarówno przy mocno przelanym aucie jak i mocno zubożonym !
Auto było strojone jakiś czas temu i zarówno przed strojeniem jak i po instalacji DET i zmianach w mapie nie występował ten problem (również bez wpływu ilości benzyny).
Problem wystąpił od razu jak Maciek odebrał auto z warsztatu w którym wymieniana była uszczelka pod głowicą, po jej wydmuchaniu przy kręceniu wałkami. Sugerowałem więc aby bliżej przyjrzał się temu tematowi (zwłaszcza czy wszystko jest dobrze podłączone, świecom i przewodom WN).Nie podejrzewam, aby podłączenie DET samoistnie się zmieniło w tym czasie bez ingerencji człowieka (chyba że o czymś nie wiemy)... .
Można jeszcze zmostkować piny i zobaczyć czy problem dalej będzie występował po odłączeniu DET'a.
-
Cytat:
Nie podejrzewam, aby podłączenie DET samoistnie się zmieniło w tym czasie bez ingerencji człowieka (chyba że o czymś nie wiemy)... .
Można jeszcze zmostkować piny i zobaczyć czy problem dalej będzie występował po odłączeniu DET'a.No właśnie - chyba, że o czymś nie wiemy a wiem tyle, że on na 100% wsadzał łapę w okolice Ecumastera żeby przełączyć komputer w tryb serwisowy przełącznikiem pod deską - może coś odłączył przypadkiem ?
Z elektryki wszystko co się dało już sprawdziłem - no tylko wszystkich kable i jescze nie wymieniłem oraz kopułki i palca bo były wymieniane ze 3 miesiące temu...A właśnie - czy ten pullup jakoś mógł się odłączyć od grzebania ręką koło Ecumastera ?
W manualu widzę Ecumastera, że Pullup 2K do +12V podłączony być powinien do pinu 3 albo 8 czy obu naraz? -
Może po prostu mapa paliwa lub/i zapłonów w Ecumasterze się posypała?
-
Może po prostu mapa paliwa lub/i zapłonów w Ecumasterze się posypała?
Tak jak Chester napisał sprawdzaliśmy mapę paliwa w tym zakresie od bardzo ubogiej bo bardzo bogatej - w pozostałym zakresie obrotów można powiedzieć, że silnik pracuje wręcz idealnie (poza ssaniem ale tutaj podejrzewam czujnik temperatury który już zamówiłem)
-
A mapa zapłonów?
W jednym z moich maszynerii są podobne problemy, tyle że między 1000-2500 obr. Podejrzewam TPS. Wczoraj ustawiałem go ponownie i nie poprawiło się. Dziś założę drugiego i zobaczymy.
-
Mapy raczej nie maja sie gdzie rozjechac. Jezeli popsulo sie po zmianie uszczelki, to moze jakas masa z dupy?
-
Miałem kiedyś taką sytuację na Rajdzie Dolnośląskim, że mapa paliwa powyżej 4500 to było pełne i ciągłe otwarcie wtrysków, a do tego w całym zakresie rozwaliło mapę zapłonów. Cudem dojechaliśmy do mety, Swift zużył 20 litrów na 10 km oesu i 10 km dojazdówki, a środek katalizatora wziął i znikł. Wszystko przez wypięcie 1 przewodu.
...dlatego pytałem, czy z mapami jest wsio ok. -
No ale mapa, to zawartosc jakiegos epromu - ciezko zeby sie samo zepsulo tak, ze kolo 5500obr nie dziala, a potem juz jest fajnie. Zwykle jak juz sie "rozjedzie" (skasuje albo zepsuje pamiec) to wogole nie dziala.
Dlatego predzej wlasnie jakis "kabelek".
-
No ale mapa, to
zawartosc jakiegos epromu - ciezko zeby sie samo zepsulo tak, ze kolo 5500obr nie
dziala, a potem juz jest fajnie. Zwykle jak juz sie "rozjedzie" (skasuje albo
zepsuje pamiec) to wogole nie dziala.
Dlatego predzej
wlasnie jakis "kabelek".W dzień sprawdziłem pullup i jest wpięty niebieski kabelek do 8 pinu - tyle się udało zobaczyć leżąc na siedzeniu do góry nogami w okł 15 stopniowym mrozie
Fotka niestety kompletnie nieostra ale widać kolory kabelków przytnajmniej - ten niebieski to pin 8 właśnie...
-
No i gitara - jedna przyczyna wykluczona (i nie pije do nikogo, poprostu lepiej zawsze sprawdzic cos 3 razy niz to pominac bo czlowiek czasem sie moze pomylic).
Tera niestety czeka cie sprawdzanie kabelkow pod maska. -
Cytat:
Tera niestety czeka cie sprawdzanie kabelkow pod maska.
To żeś mnie pocieszył
To cały czas brałem pod uwage bo przy ściąganiu głowicy coś można przypadkiem wyciągnąć... tylko jak ja mam niby sprawdzić te wszystkie kabelki?