Pasek rozrządu [Swift 1.0]
-
Witam, Chciałem zapytac czy silnik w 1.0 jest bezkolizyjny? I czy macie moze jakis manual jak ustawic rozrząd w nim? Na wale to wiem które to są znaki, a na górze...to jest to kropoka na kółku rozrządu + wcięcie na pokrywie zaworow?
-
tak , jest bezkolizyjny
-
nie pamietam jak to z kołem wałka rozrządu wygląda. w 1.6 na kole są 2 znaki na kole. ale przy tym prawidłowym jest literka E.
niby bezkolizyjny, ale po co ryzykować ?
-
Akcja jest taka że zblokowała mi sie pompa wody i motor stanął i własnie przeskoczyl mi pasek o 4 ząbki. I chcę ustawic, tylko nie jestem pewien znakow na górze ... ale przy GTi to własnie ustawia sie na kropki na kółkach + wciecia własnie na pokrywie zaworów.
-
-
moim zdaniem na kołkach to na te kropki tak jak w manualu jest str.134
-
poniższy rysunek powinien wyjaśnić
-
to jak na kropki czy tak jak pokazałem na zdjęciu wczesniej ?
-
Koledzy, ustawiłem rozrząd tak jak pokazał macq'u na zdjeciu i nic ...silnik kręci bez kompresji ... tak jak by świece były wyjęte.Ustawiłem rozrząd góre na kropke na kółko + znak na pokrywie zaworów, doł normlanie na wale na znaki. Co ciekawe jak kręce kluczem za kółko rozrządu to kompresje czuć.. CO JEST ?????
-
Jak w takim układzie czujesz pod kluczem kompresję, to wsadzaj aku i kręć- nie ma obawy że coś się stanie, nawet jak źle złożyłeś, najwyżej walnie w wydech albo dolot. Magia tego silnika polega na to, że jest zupełnie odporny na takie tematy.
-
Ale to dlaczego, czuje pod kluczem kompresje a jak krece silnikiem to jej nie ma co? jest przyczyną? Coś źle ustawiam? Ustawiam na te znaki co napisałem... i jest klops ....
-
wybacz za moje głupie i durne pytania:
- kręcisz kluczem górnym czy dolnym kołem ?
- dobrze naciągnąłeś pasek ?
-
Kółkiem rozrządu kręce. Tak pasek jest dobrze naciągnięty.
-
nie kręć górnym kółkiem tylko kołem przy przy wale korbowodu tak dla ścisłości. tak samo jak napinasz pasek. zrob nam zdjęcie swojego koła wałka zaworów
-
kręcac kołem rozrządu czujesz opór, który wydaje się być kompresją, a tak na prawdę to opór stawiany przez zawory podczas ich otwierania przez wałek.
-
ok, zrobię foto kółka i wstawię. Ale dlaczego pomimo dobrze ustawionych znaków na rozrządzie nie ma kompresji i silnik kręci się "luźno".... ???
-
ok, zrobię foto
kółka i wstawię. Ale dlaczego pomimo dobrze ustawionych znaków na rozrządzie nie ma
kompresji i silnik kręci się "luźno".... ???A świece masz wkręcone?
-
Tak.
-
Ale dlaczego pomimo dobrze ustawionych znaków na rozrządzie nie ma
kompresji i silnik kręci się "luźno".... ???Zdejmij głowicę, to zobaczysz. Myślę, że pokrzywiły się zawory i nie domykają a historie o bezkolizyjnych silnikach można włożyć między bajki. Zacząłem tak myśleć po tym jak miesiąc temu przyjechali do mnie do firmy dwaj klienci z głowicą od takiego właśnie bezkolizyjnego silnika i kupili silnik. Wszystkie zawory mieli ruszone. Ciężko stawiać diagnozę na odległość i mam nadzieję, że w Twoim przypadku się mylę...
-
Może przedstawię historię od początku. Zrobiłem autem krótką trase 60 km, postawiłem pod blokiem po czym po 40 min przyszedłem i odpaliłem auto. Chwile chodził po czym silnik nagle zgasł. Zaczął ciężko kręcic i jakies dziwne dzięki dochodziły z silnika. Spróbowałem go odpalić na hol, odpalił pochodził ale nagle zaczął dymek iść z okolic pompy wody. okazało sie ze się zatarła pompa. Przy wymianie własnie pompy zobaczyłem ze rozrząd przeskoczyl o 4 zęby. Więc poskładałem wszystko, ustawiłem rozrząd na znaki jak trzeba. No i auto....przestało wogole palić .... wiec co jest grane?