[MK3] Zamienność skrzyni biegów 1.3 z 1.0 ?
-
Witam
Czy skrzynia z 1.3
jest zamienna ze skrzynia z 1.0 ? Chciałbym włożyć skrzynie z 1.0 do 1.3 zeby
skrocic przełozenia ... Mozna ? Sprzeglo bedzie pasowac ? Sterowanie jest takie samo
?
Pozdrawiam,
Mateusz.
P.S.
kiedys wiedzialem
takie rzeczy, ale bylo to z siedem lat temuMiałem w swoim Swifcie, jeździłem, byłem więcej niż zadowolony z wymiany
Tak więc śmiało polecam taką operację, skrzynia pasuje p&p. -
Serdecznie dziękuję
M.
-
Kolego mateusz PM nie moge wysłać bo masz pełną skrzynkę. jak coś mam za 150 zł sprawną skrzynię z 1.0 pozdrawiam
-
mam suzę 1.3 GLS z 1997 r. Ostatnimi czasy zaczął mi "broić" mechanizm różnicowy (terkotało przy ruszaniu aż do trójki włącznie, przy czym moc znacznie się obniżyła, dodatkowo skrzynia się zacinała pomiędzy 1 a 2 biegiem). Kupiłam skrzynię z używanej 1.0 z 1998 r.(pasowała mocowaniami, więc ok). Zmiana udana, suza stała się bardziej zrywna - nie wspominając, że ustało terkotanie Ma krótsze przełożenia, inny moment obrotowy i generalnie do miasta jest po prostu bardziej żwawa. W trasie zamiast obrotów około 2500 na 5 biegu przy 100 km/h (stara skrzynia), ma obecnie 3000-3200 obrotów przy 100 km/h.
Po zmianie skrzyni wsiadłam jak do zupełnie innego auta Na początku wydawało mi się, że zbyt szybko muszę zmieniać biegi (w porównaniu ze starą skrzynią), ale już się przyzwyczaiłam, jest ok. Jak najbardziej Ci polecam
Napisz parę słów o swoich wrażeniach po zmianie ;p -
Dopóki nie przyjdzie Ci jechać w trasę autem to będziesz zadowolony. Na miasto super. Na trasie szkoda silnika, żeby jechać z jakąś słuszną prędkością trzeba silnik strasznie gonić po obrotach.
-
1.0 -> 120km/h - 3500 obrotów/ min... wyprzedzanie ? 1.0 dało rade, więc z 1.3 będzie tylko lepiej.
z hałasem nie jest tak źle
-
Wyprzedzanie? suzuki zawsze w tym były dobre:) Ale coś takiego jak jazda nad morze dwu pasem i prędkość 150-160 km/h to dla silnika z krótką skrzynia męczarnia. W moim gti było ok 5 tyś na blacie podczas takich wypraw i nie wspominam tego miło, a z tego co wiem to skrzynia z gti i 1.0 są bardzo podobne. Nawet chciałem sobie wsadzić do gti skrzynie z 1.3 8v żeby jako tako na trasie dało się jechać. Ale ostatecznie wyszło inaczej: sprzedałem swifta i kupiłem coś innego gdzie skrzynia na trasy z 6. biegiem jest ok:)
-
Swift jest do jezdzenia po miescie, ew. kawalek za miasto, nikt o zdrowych zmyslach nie kupuje SS zeby jezdzic 150-160 przez dluzszy czas... Tym bardziej, ze przy 1.0 to cisniecie do dechy, a przy 8v tez juz malo brakuje do podlogi. Ja bym zmienial skrzynie, krotkie przelozenia w miescie sa rewelacyjne.
-
Swift jest do
jezdzenia po miescie, ew. kawalek za miasto, nikt o zdrowych zmyslach nie kupuje SS
zeby jezdzic 150-160 przez dluzszy czas...Święte słowa
Tym bardziej, ze przy 1.0 to cisniecie do
dechy, a przy 8v tez juz malo brakuje do podlogi.No i strach tym jeździć tak szybko po polskich dróżkach
Ja bym zmienial skrzynie, krotkie
przelozenia w miescie sa rewelacyjne.Nie kuś, nie kuś
-
No i strach tym
jeździć tak szybko po polskich dróżkachGeneralnie to nigdy nie mialem problemu ze statecznoscia Swifta, nawet w okolicach 200, ale hamulce nawet w GTi sa odstajace od dzisiejszych standardow. Nie wiem czemu ale wszystkie japonce (male) z tamtych lat nie hamuja, Colt tak samo, >100 to juz spowalniacze
Nie kuś, nie kuś
Polecam, ja skrocilem mocno skrzynie w Coltcie, pomijajac oczywiste rzeczy jak lepsza dynamika czy wieksze obroty w trasie (halas i paliwo) to w miescie na krotszej skrzyni jezdzi sie oszczedniej, mnie w wiekszosci samochodow irytuje, ze predkosci 50-55-60km/h sa pomiedzy trojka i czworka, na trojke troche wysokie obroty (do spokojnej jazdy), na czworce troche niskie, a na krotkiej skrzyni jezdzi sie na czworce i nie ma problemu W audi mnie to do szaly doprowadza, bo przy 60-65km/h na czworce pale 2l/100 km mniej niz przy 50 km/h na trojce I wez tu jezdzij przepisowe 50