[MK3] Zamienność skrzyni biegów 1.3 z 1.0 ?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam

    Czy skrzynia z 1.3 jest zamienna ze skrzynia z 1.0 ? Chciałbym włożyć skrzynie z 1.0 do 1.3 zeby skrocic przełozenia ... Mozna ? Sprzeglo bedzie pasowac ? Sterowanie jest takie samo ?

    Pozdrawiam,
    Mateusz.

    P.S.
    kiedys wiedzialem takie rzeczy, ale bylo to z siedem lat temu


  • Użytkownik archiwalny

    z tego co wiem pasuje plug and play

    ale na trasie bedzie wieksze spalanie



  • Witam
    Czy skrzynia z 1.3
    jest zamienna ze skrzynia z 1.0 ? Chciałbym włożyć skrzynie z 1.0 do 1.3 zeby
    skrocic przełozenia ... Mozna ? Sprzeglo bedzie pasowac ? Sterowanie jest takie samo
    ?
    Pozdrawiam,
    Mateusz.
    P.S.
    kiedys wiedzialem
    takie rzeczy, ale bylo to z siedem lat temu

    Miałem w swoim Swifcie, jeździłem, byłem więcej niż zadowolony z wymiany
    Tak więc śmiało polecam taką operację, skrzynia pasuje p&p.


  • Użytkownik archiwalny

    Serdecznie dziękuję

    M.


  • Użytkownik archiwalny

    Kolego mateusz PM nie moge wysłać bo masz pełną skrzynkę. jak coś mam za 150 zł sprawną skrzynię z 1.0 pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    mam suzę 1.3 GLS z 1997 r. Ostatnimi czasy zaczął mi "broić" mechanizm różnicowy (terkotało przy ruszaniu aż do trójki włącznie, przy czym moc znacznie się obniżyła, dodatkowo skrzynia się zacinała pomiędzy 1 a 2 biegiem). Kupiłam skrzynię z używanej 1.0 z 1998 r.(pasowała mocowaniami, więc ok). Zmiana udana, suza stała się bardziej zrywna - nie wspominając, że ustało terkotanie Ma krótsze przełożenia, inny moment obrotowy i generalnie do miasta jest po prostu bardziej żwawa. W trasie zamiast obrotów około 2500 na 5 biegu przy 100 km/h (stara skrzynia), ma obecnie 3000-3200 obrotów przy 100 km/h.
    Po zmianie skrzyni wsiadłam jak do zupełnie innego auta Na początku wydawało mi się, że zbyt szybko muszę zmieniać biegi (w porównaniu ze starą skrzynią), ale już się przyzwyczaiłam, jest ok. Jak najbardziej Ci polecam
    Napisz parę słów o swoich wrażeniach po zmianie ;p


  • Użytkownik archiwalny

    Dopóki nie przyjdzie Ci jechać w trasę autem to będziesz zadowolony. Na miasto super. Na trasie szkoda silnika, żeby jechać z jakąś słuszną prędkością trzeba silnik strasznie gonić po obrotach.


  • Użytkownik archiwalny

    1.0 -> 120km/h - 3500 obrotów/ min... wyprzedzanie ? 1.0 dało rade, więc z 1.3 będzie tylko lepiej.

    z hałasem nie jest tak źle


  • Użytkownik archiwalny

    Wyprzedzanie? suzuki zawsze w tym były dobre:) Ale coś takiego jak jazda nad morze dwu pasem i prędkość 150-160 km/h to dla silnika z krótką skrzynia męczarnia. W moim gti było ok 5 tyś na blacie podczas takich wypraw i nie wspominam tego miło, a z tego co wiem to skrzynia z gti i 1.0 są bardzo podobne. Nawet chciałem sobie wsadzić do gti skrzynie z 1.3 8v żeby jako tako na trasie dało się jechać. Ale ostatecznie wyszło inaczej: sprzedałem swifta i kupiłem coś innego gdzie skrzynia na trasy z 6. biegiem jest ok:)


  • Użytkownik archiwalny

    Swift jest do jezdzenia po miescie, ew. kawalek za miasto, nikt o zdrowych zmyslach nie kupuje SS zeby jezdzic 150-160 przez dluzszy czas... Tym bardziej, ze przy 1.0 to cisniecie do dechy, a przy 8v tez juz malo brakuje do podlogi. Ja bym zmienial skrzynie, krotkie przelozenia w miescie sa rewelacyjne.



  • Swift jest do
    jezdzenia po miescie, ew. kawalek za miasto, nikt o zdrowych zmyslach nie kupuje SS
    zeby jezdzic 150-160 przez dluzszy czas...

    Święte słowa

    Tym bardziej, ze przy 1.0 to cisniecie do
    dechy, a przy 8v tez juz malo brakuje do podlogi.

    No i strach tym jeździć tak szybko po polskich dróżkach

    Ja bym zmienial skrzynie, krotkie
    przelozenia w miescie sa rewelacyjne.

    Nie kuś, nie kuś


  • Użytkownik archiwalny

    No i strach tym
    jeździć tak szybko po polskich dróżkach

    Generalnie to nigdy nie mialem problemu ze statecznoscia Swifta, nawet w okolicach 200, ale hamulce nawet w GTi sa odstajace od dzisiejszych standardow. Nie wiem czemu ale wszystkie japonce (male) z tamtych lat nie hamuja, Colt tak samo, >100 to juz spowalniacze

    Nie kuś, nie kuś

    Polecam, ja skrocilem mocno skrzynie w Coltcie, pomijajac oczywiste rzeczy jak lepsza dynamika czy wieksze obroty w trasie (halas i paliwo) to w miescie na krotszej skrzyni jezdzi sie oszczedniej, mnie w wiekszosci samochodow irytuje, ze predkosci 50-55-60km/h sa pomiedzy trojka i czworka, na trojke troche wysokie obroty (do spokojnej jazdy), na czworce troche niskie, a na krotkiej skrzyni jezdzi sie na czworce i nie ma problemu W audi mnie to do szaly doprowadza, bo przy 60-65km/h na czworce pale 2l/100 km mniej niz przy 50 km/h na trojce I wez tu jezdzij przepisowe 50


Log in to reply