Skrzynia Suzuki Swift GTI - zamiennik ze Swifta 1,0


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Jak w temacie, wiem że temat wałkowany od dawna ale szukam potwierdzenia od osób które zrobiły taką zamianę - czy to faktyczne pasuje zamienić skrzynię z GTI w moim GTI na bardziej dostępną ze zwykłego Swifta 1,0.
    No chyba że źle doczytałem i jakaś inna jest bardziej odpowiednia.
    Silnik ma jakieś 115KM wiec wałki powinny wytrzymać pytanie czy to jest to samo że praktycznie wystarczy wyjąć i założyć inną.
    Dzięki z góry za odpowiedzi.


  • Użytkownik archiwalny

    Tak wszystko pasuję tylko będziesz musiał łapę przełożyć ze swojej skrzyni, bo tak od 1.0 jest dłuższa. A i wytrzyma tyle samo co GTi, gdzieś ktoś coś takiego pisał ale chyba nie na tym forum, ktoś kto też miał swifta do sportu. Ja mam w swoim taką i uważam, że wydać 500zl na skrzynie od GTika to nie sztuka, ale znaleźć w odpowiednim stanie to już inna bajka. Jest też delikatnie krótsza od Gti, u mnie na 2 biegu dochodzi równo do 100km/h, a w GTi do 105


  • Użytkownik archiwalny

    Potwierdzam , skrzynia od 1.0 pasuje i się calkiem nieżle spisuje. Poduszkę zmienilem na swoją i wszystko jest ok. Zestaw plug&play

    unikaj skrzyni z 1.3 bo ona jest straasznie długa.

    do sportu skrzynia od 1.0 jest dobra bo 1 i drugi bieg jest taki jak w ori GTI a przeważnie na krótkich odcinkach wg mnie dostaja największe baty te dwa pierwsze biegi.

    3-4-5 jest ciut dłuższa i dziwnie rozłożona. Przyśpiesza gorzej już niż na skrzyni od GTi


  • Użytkownik archiwalny

    tak to widziałem w specyfikacji że jest dłuższa ale faktycznie na krótkich próbach tylko 1 i 2. 3 włożyłem tylko na torze Poznań
    Jak bardzo spadają osiągi? słyszałem o skracaniu skrzyni ale to już chyba inna bajka
    Dzięki za pomoc.


  • Użytkownik archiwalny

    Potwierdzam ,
    skrzynia od 1.0 pasuje i się calkiem nieżle spisuje. Poduszkę zmienilem na swoją i
    wszystko jest ok. Zestaw plug&play
    unikaj skrzyni z
    1.3 bo ona jest straasznie długa.
    do sportu skrzynia
    od 1.0 jest dobra bo 1 i drugi bieg jest taki jak w ori GTI a przeważnie na krótkich
    odcinkach wg mnie dostaja największe baty te dwa pierwsze biegi.
    3-4-5 jest ciut
    dłuższa i dziwnie rozłożona. Przyśpiesza gorzej już niż na skrzyni od GTi

    Hmm to dziwne, bo u mnie na 2biegu max do 100km/h, a w oryginalnej GTi to podobno do 105km/h, chyba że mój licznik przekłamuje. A miałeś oryginalną skrzynie u siebie?


  • Użytkownik archiwalny

    Jak bardzo spadają
    osiągi?

    hmm do stu to chyba nic, ja na seryjnym silniku i z tą skrzynią na zawodach na 1/4 mili miałem czas 16,48 no i dodam, że jeszcze ten skrzyni nie ogarniałem bo to było na drugi dzień po założeniu, a no i to był pierwszy start w takich zawodach.


  • Użytkownik archiwalny

    unikaj skrzyni z
    1.3 bo ona jest straasznie długa.

    z 8V ... jest długa, ale jak ktoś jeździ dużo w trasy to jest to zbawienie


  • Użytkownik archiwalny

    prędzej czy później mój swift będzie jeździł na lawecie bo właśnie kupiłem mu sportowe zawieszenie na którym podobno plomby wypadają...


  • Użytkownik archiwalny

    Dokładnie tak jak kolega Hellsin mówi. Strasznie długa Nie wiadomo kiedy się skończy


  • Użytkownik archiwalny

    z 8V ... jest
    długa, ale jak ktoś jeździ dużo w trasy to jest to zbawienie

    Jak jezdzilem 8v to byla mega meczarnia w trasie, owszem jak utrzymujesz stala predkosc to jest super, bo obroty niskie i jak na tak male autko nawet cicho w srodku, ale zeby wyprzedzic trzeba bylo non stop bic trojke i do konca obrotka praktycznie ciagnac. Jak dla mnie skrzynia byla o wiele za dluuuuga w przypadku 8v, absolutny brak dynamiki na 4 i 5 doprowadzal do nerwicy jak byl wiekszy ruch i TIRy. Co prawda GTi ma wiecej mocy ale i jest ona sporo wyzej, a niuton nie oszalamia i tak trzeba bic w dol biegi i tak. Ostatnio jechalem trase 600km doladowana benzyna co ma 270 Nm miedzy 2500 - 4800 /min i skrzynia byla troche krotsza niz w 8v, a mimo wszystko wydawalo sie ze jest lekko przydlugawa Imho oryginal to oryginal chociaz i tak nigdy nie zrozumiem japoncow czemu tak spieprzyli ten temat w Swifcie Skrzynie na poziomie 8v ma Corvetta, a nie 68 konne autko


  • Użytkownik archiwalny

    Jak jezdzilem 8v to
    byla mega meczarnia w trasie, owszem jak utrzymujesz stala predkosc to jest super,
    bo obroty niskie i jak na tak male autko nawet cicho w srodku, ale zeby wyprzedzic
    trzeba bylo non stop bic trojke i do konca obrotka praktycznie ciagnac.

    dlatego pisałem że w trasy, w rozumieniu utrzymywania stałej prędkości


Log in to reply