Swift 1.3 8v jaka kompresja na cylinder


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Tak jak w temacie. Jaka powinna być prawidłowa kompresja na cylinder? Szukałem jednak nie znalazłem nic na ten temat.
    Chciałem sprawdzić te tajemnicze cudotwórcze ceramizery, które podnoszą kompresję. Pojechałem zmierzyć kompresje i wyszło mi po 9bar na każdy cylinder. Po 9 ma być? Czy więcej?


  • Użytkownik archiwalny

    Wydaje mi się, że trochę mało Ci wyszło. Ale to zależy czy mierzyłeś na zimnym czy ciepłym silniku.


  • Użytkownik archiwalny

    ciepłym


  • Użytkownik archiwalny

    9atm to już nie najlepiej (jeśli mierzyłeś na ciepłym z otwartą na full przepustnicą, mając dobry akumulator i rozrusznik...)


  • Użytkownik archiwalny

    Uuu. O ile pamiętam to mój 1,3 miał 10,5 na dwóch cylindrach, a poniżej 10 na tym, w którym pracował pęknięty tłok...


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Tak jak w
    temacie. Jaka powinna być prawidłowa kompresja na cylinder? Szukałem jednak nie
    znalazłem nic na ten temat.
    Chciałem sprawdzić
    te tajemnicze cudotwórcze ceramizery, które podnoszą kompresję. Pojechałem zmierzyć
    kompresje i wyszło mi po 9bar na każdy cylinder. Po 9 ma być? Czy więcej?

    Coś kojarzę, że nówka ma 14bar a 11bar to już kwalifikuje do remontu.
    Przynajmniej tak było w jakieś specyfikacji, którą ktoś wrzucał na forum kiedyś...


  • Użytkownik archiwalny

    Kompresja na cylindrach dla silnika G13BA wynosi 14 bar (stan normalny) natomiast minimum to 11 bar. Znalazłem to w dokumentacji która została wrzucona na forum i jest do pobrania w dziale FAQ



  • Kompresja na
    cylindrach dla silnika G13BA wynosi 14 bar (stan normalny) natomiast minimum to 11
    bar. Znalazłem to w dokumentacji która została wrzucona na forum i jest do pobrania
    w dziale FAQ

    W 8V też tyle ma być?


  • Użytkownik archiwalny

    W 8V też tyle ma
    być?

    to zadam inaczej pytanie - jakie jest oznaczenie 8V ? wtedy dowiesz się jakie ma być


  • Użytkownik archiwalny

    Hmmm. jak to możliwe ze aż tak spadło ciśnienie? Możliwe ze przez uszczelki. Wątpię by na każdym tłoku zjechały się pierścienie w taki sam sposób. Pod drugie nie kopci, a świece są czyściutkie. Więc może to przez uszczelki. Cieknie mi olej przez uszczelkę misy i wału. Może to jest powodem spadku ciśnienia. Jak myślicie?


  • Użytkownik archiwalny

    Hmmm. jak to
    możliwe ze aż tak spadło ciśnienie? Możliwe ze przez uszczelki. Wątpię by na każdym
    tłoku zjechały się pierścienie w taki sam sposób. Pod drugie nie kopci, a świece są
    czyściutkie. Więc może to przez uszczelki. Cieknie mi olej przez uszczelkę misy i
    wału. Może to jest powodem spadku ciśnienia. Jak myślicie?

    Po pierwsze upewniłbym się czy te 14bar faktycznie dotyczy też 8v bo niektórzy wspominali, że tej specyfikacji jest błąd i 8v ma mniej. Po drugie zrób pomiar na innym manometrze.
    Po trzecie możesz zrobić próbę olejową to da Ci to jakiś pogląd czy kompresja ucieka przez pierścienie czy zawory. Uszczelka miski ani uszczelniacz wału raczej nic nie ma do tego.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie, wycieki "na dole" to może być co najwyżej skutek niskiego ciśnienia, a nie jego przyczyna. Zrób próbę olejową i zobaczysz czy nie trzymają zawory, czy pierścienie. Odkręć korek wlewu oleju podczas pracy silnika i sprawdź czy mocno wieje "wiater" z pokrywy zaworów Jest jeszcze jedna możliwość- masz ciśnieniomierz z długą rurką (takie końcówki stosowane są np do DOHC, gdzie świece są bardzo głęboko) i masz po prostu spadek ciśnienia na przewodzie do manometru, a nie zużyty silnik.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie, wycieki "na
    dole" to może być co najwyżej skutek niskiego ciśnienia, a nie jego przyczyna. Zrób
    próbę olejową i zobaczysz czy nie trzymają zawory, czy pierścienie. Odkręć korek
    wlewu oleju podczas pracy silnika i sprawdź czy mocno wieje "wiater" z pokrywy
    zaworów Jest jeszcze jedna możliwość- masz ciśnieniomierz z długą rurką (takie
    końcówki stosowane są np do DOHC, gdzie świece są bardzo głęboko) i masz po prostu
    spadek ciśnienia na przewodzie do manometru, a nie zużyty silnik.

    We wtorek wymieniam te uszczelki. To zrobimy również próbę olejową i
    dam znać co wyszło. Pierścienie raczej nie przepuszczają, bo nic nie kopci, emisja spalin wyszła bardzo dobrze, również świece są czyste i suche. Ale pewności nie mam. Okaże się co pokaże pomiar z olejem.


  • Użytkownik archiwalny

    A czy ubywa Ci oleju kolego?


  • Użytkownik archiwalny

    14 bar kojarzy mi się z GTI, a coś mi świta, że 8V miał jakieś 12


  • Użytkownik archiwalny

    A czy ubywa Ci
    oleju kolego?

    Ubywa, szybko. litr na 3tys km. W sumie nie zależy od przebiegu, bo jak stoi to tez ubywa, bo kapie cały czas. Wymienię uszczelki, to przestanie tak szybko ubywać jak teraz.


  • Użytkownik archiwalny

    14 bar kojarzy mi
    się z GTI, a coś mi świta, że 8V miał jakieś 12

    12.5/ 12 mial moj byly przed sprzedaza

    160kkm (byc moze wiecej )


  • Użytkownik archiwalny

    Niestety musiałem przełożyć na piątek mechanika. Dziwi mnie tylko, że na każdym cylindrze jest idealnie taka sama kompresja.



  • Niestety musiałem
    przełożyć na piątek mechanika. Dziwi mnie tylko, że na każdym cylindrze jest
    idealnie taka sama kompresja.

    bo widocznie jest równo zużyty


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Jednak nie robiliśmy tego testu olejowego. Ponieważ stwierdziliśmy że nie ma sensu. Mój zaufany mechanik uważa ze 9bar na ten pojazd, to jest dolna granica normy. Jeżeli spadnie jeszcze niżej, wtedy remont, bądź swap na nowy silnik. Póki co powinienem jeździć i nie myśleć o tym zbyt intensywnie.

    Teraz odnośnie tego ceramizera, którego dolałem.
    Razem z wlaniem ceramizera, robiłem wymianę wszystkich pasków, wraz z uszczelniaczami wałków. Wymiana chłodnicy. Wymiana uszczelki misy oleju wraz filtrem i olejem do którego zalałem magiczny ceramizer.
    Wcześniej na pełnym baku gazu(26 l.) jeżdżąc z ciężką stopą, robiłem do 220km(11.8 l./100km) i do 240km(10,8l/100km) jadąc oszczędnie w trasie.
    Ostatnio jadąc autostradą praktycznie cały czas 110km/h, zrobiłem na pełnym baku 300km i zjechałem zatankować, jak się okazało ku memu miłemu zaskoczeniu, tankując do pełna zmieściło się tylko 20,2l gazu. Z czego wynika, że zostało jeszcze niecałe 6l gazu. Z wyliczeń wychodzi ze spalanie na tej autostradzie wyszło 6.7l GAZU!!! Teraz jeżdżąc z ciężką stopą, robiąc krótkie dystanse do 7km, spalanie wychodzi 8,6l gazu. Więc różnica jest więc kolosalna!
    Co do kompresji, to nie zmieniła się, nadal po 9 na cylinder. Jednak spalanie spadło i to bardzo odczuwalnie. Tylko teraz stawia się pytanie. To zasługa ceramizera, czy wymian które dokonałem. Może jedno i drugie wspólnie, dlatego poprawa tak duża.


Log in to reply