Swift 1.3 8v jaka kompresja na cylinder
-
Kompresja na
cylindrach dla silnika G13BA wynosi 14 bar (stan normalny) natomiast minimum to 11
bar. Znalazłem to w dokumentacji która została wrzucona na forum i jest do pobrania
w dziale FAQW 8V też tyle ma być?
-
W 8V też tyle ma
być?to zadam inaczej pytanie - jakie jest oznaczenie 8V ? wtedy dowiesz się jakie ma być
-
Hmmm. jak to możliwe ze aż tak spadło ciśnienie? Możliwe ze przez uszczelki. Wątpię by na każdym tłoku zjechały się pierścienie w taki sam sposób. Pod drugie nie kopci, a świece są czyściutkie. Więc może to przez uszczelki. Cieknie mi olej przez uszczelkę misy i wału. Może to jest powodem spadku ciśnienia. Jak myślicie?
-
Hmmm. jak to
możliwe ze aż tak spadło ciśnienie? Możliwe ze przez uszczelki. Wątpię by na każdym
tłoku zjechały się pierścienie w taki sam sposób. Pod drugie nie kopci, a świece są
czyściutkie. Więc może to przez uszczelki. Cieknie mi olej przez uszczelkę misy i
wału. Może to jest powodem spadku ciśnienia. Jak myślicie?Po pierwsze upewniłbym się czy te 14bar faktycznie dotyczy też 8v bo niektórzy wspominali, że tej specyfikacji jest błąd i 8v ma mniej. Po drugie zrób pomiar na innym manometrze.
Po trzecie możesz zrobić próbę olejową to da Ci to jakiś pogląd czy kompresja ucieka przez pierścienie czy zawory. Uszczelka miski ani uszczelniacz wału raczej nic nie ma do tego. -
Nie, wycieki "na dole" to może być co najwyżej skutek niskiego ciśnienia, a nie jego przyczyna. Zrób próbę olejową i zobaczysz czy nie trzymają zawory, czy pierścienie. Odkręć korek wlewu oleju podczas pracy silnika i sprawdź czy mocno wieje "wiater" z pokrywy zaworów Jest jeszcze jedna możliwość- masz ciśnieniomierz z długą rurką (takie końcówki stosowane są np do DOHC, gdzie świece są bardzo głęboko) i masz po prostu spadek ciśnienia na przewodzie do manometru, a nie zużyty silnik.
-
Nie, wycieki "na
dole" to może być co najwyżej skutek niskiego ciśnienia, a nie jego przyczyna. Zrób
próbę olejową i zobaczysz czy nie trzymają zawory, czy pierścienie. Odkręć korek
wlewu oleju podczas pracy silnika i sprawdź czy mocno wieje "wiater" z pokrywy
zaworów Jest jeszcze jedna możliwość- masz ciśnieniomierz z długą rurką (takie
końcówki stosowane są np do DOHC, gdzie świece są bardzo głęboko) i masz po prostu
spadek ciśnienia na przewodzie do manometru, a nie zużyty silnik.We wtorek wymieniam te uszczelki. To zrobimy również próbę olejową i
dam znać co wyszło. Pierścienie raczej nie przepuszczają, bo nic nie kopci, emisja spalin wyszła bardzo dobrze, również świece są czyste i suche. Ale pewności nie mam. Okaże się co pokaże pomiar z olejem. -
A czy ubywa Ci oleju kolego?
-
14 bar kojarzy mi się z GTI, a coś mi świta, że 8V miał jakieś 12
-
A czy ubywa Ci
oleju kolego?Ubywa, szybko. litr na 3tys km. W sumie nie zależy od przebiegu, bo jak stoi to tez ubywa, bo kapie cały czas. Wymienię uszczelki, to przestanie tak szybko ubywać jak teraz.
-
14 bar kojarzy mi
się z GTI, a coś mi świta, że 8V miał jakieś 1212.5/ 12 mial moj byly przed sprzedaza
160kkm (byc moze wiecej )
-
Niestety musiałem przełożyć na piątek mechanika. Dziwi mnie tylko, że na każdym cylindrze jest idealnie taka sama kompresja.
-
Niestety musiałem
przełożyć na piątek mechanika. Dziwi mnie tylko, że na każdym cylindrze jest
idealnie taka sama kompresja.bo widocznie jest równo zużyty
-
Witam. Jednak nie robiliśmy tego testu olejowego. Ponieważ stwierdziliśmy że nie ma sensu. Mój zaufany mechanik uważa ze 9bar na ten pojazd, to jest dolna granica normy. Jeżeli spadnie jeszcze niżej, wtedy remont, bądź swap na nowy silnik. Póki co powinienem jeździć i nie myśleć o tym zbyt intensywnie.
Teraz odnośnie tego ceramizera, którego dolałem.
Razem z wlaniem ceramizera, robiłem wymianę wszystkich pasków, wraz z uszczelniaczami wałków. Wymiana chłodnicy. Wymiana uszczelki misy oleju wraz filtrem i olejem do którego zalałem magiczny ceramizer.
Wcześniej na pełnym baku gazu(26 l.) jeżdżąc z ciężką stopą, robiłem do 220km(11.8 l./100km) i do 240km(10,8l/100km) jadąc oszczędnie w trasie.
Ostatnio jadąc autostradą praktycznie cały czas 110km/h, zrobiłem na pełnym baku 300km i zjechałem zatankować, jak się okazało ku memu miłemu zaskoczeniu, tankując do pełna zmieściło się tylko 20,2l gazu. Z czego wynika, że zostało jeszcze niecałe 6l gazu. Z wyliczeń wychodzi ze spalanie na tej autostradzie wyszło 6.7l GAZU!!! Teraz jeżdżąc z ciężką stopą, robiąc krótkie dystanse do 7km, spalanie wychodzi 8,6l gazu. Więc różnica jest więc kolosalna!
Co do kompresji, to nie zmieniła się, nadal po 9 na cylinder. Jednak spalanie spadło i to bardzo odczuwalnie. Tylko teraz stawia się pytanie. To zasługa ceramizera, czy wymian które dokonałem. Może jedno i drugie wspólnie, dlatego poprawa tak duża. -
Spalanie teraz masz normalne jak na 1.3 8V, ja w swoim miałem ciut niższe ale benzyny, no ale jak wiadomo gazu +30% auto bierze. Ja bym nie upatrywał tak tego w tym ceramizerze chyba, może jakieś 0,5 litra mu zawdzięczasz ale reszta to chyba naprawy (;
-
Bo z tym spalaniem to wiem że palił o wiele więcej niż powinien. Sprawdzałem wszystko, sondy, emisje spalin, cały układ wydechowy z katalizatorem wymieniłem i nadal dużo palił. Teraz zaczął w końcu palić normalnie. Ale żeby uszczelki miały taki wpływ na spalanie? Nigdy bym się tego nie spodziewał.
-
Bo z tym spalaniem
to wiem że palił o wiele więcej niż powinien. Sprawdzałem wszystko, sondy, emisje
spalin, cały układ wydechowy z katalizatorem wymieniłem i nadal dużo palił. Teraz
zaczął w końcu palić normalnie. Ale żeby uszczelki miały taki wpływ na spalanie?
Nigdy bym się tego nie spodziewał.A co ma uszczelka do spalania? Prędzej ten ceramizer zadziałał - być może zmniejszył opory wewnętrzne silnika...
Jakiej firmy ceramizer wlałeś i jaka cena?
-
A co ma uszczelka
do spalania? Prędzej ten ceramizer zadziałał - być może zmniejszył opory wewnętrzne
silnika...
Jakiej firmy
ceramizer wlałeś i jaka cena?http://allegro.pl/ceramizer-bierze-olej-to-juz-koniec-zabezpiecz-i1519519757.html#gallery
-
No pewnie, dolejesz jakieś rzygi za stówkę do silnka i jego sprawność wzrasta 20%. Nie wdając się w szczegóły (bo jest ich wiele w necie, można poczytać) dolewanie do oleju czegoś, co osadza się wszędzie może być niebezpieczne i na pewno nie zmniejszy zużycia paliwa o tyle, co podałeś. Pewnie źle zmierzyłeś spalanie, albo coś przy okazji poprawiłeś.
Edit:
Jak przeczytałem opis aukcji z tym ceramizerem, to myślałem, że padnę. Ciśnienie przed wlaniem ceramizera w jednym cylindrze wynosiło 6atm. Takie ciśnienie oznacza, że w silniku jest sieczka (popękane pierścienie, przytarty cylinder czy tłok, wypalone zawory) i żaden cudowny środek nie zwiększy ciśnienia o 6 atm, bo musiałby robić warstwę rzędu dziesiątych części milimetra. Nawet gdyby zrobił, toby było to zabójstwem silnika (zatkałoby kanały olejowe) -
Na kąciku Tico był ostatnio temat ceramizerów. Poczytajcie
-
Pewnie źle zmierzyłeś spalanie, albo coś przy okazji poprawiłeś.
nie zmierzyłem nic zle, wczesniej na pełnym baku(26l) robiłem 220km, a teraz robię 300km. Nie ma możliwość żeby się pomylić.
Kompresji nie podnosi, ale może zmniejszyć siły tarcia, przez co silnik napotyka na mniejsze opory i wtedy pali mniej.