Wykresy spalania jednostkowego


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,

    Czy ktoś znalazł kiedyś może wykres spalania jednostkowego dla silnika G13BA?

    W internecie znalazłem takowy dla silnika G10B, z którego wynika, że najmniej pali przy 2500 - 3500 obr/min przy wciśniętym pedale gazu do połowy głębokości (mniej/więcej oczywiście).


  • Użytkownik archiwalny

    A po co to komu? Lej do baku i jeździj. Itd. Jak się auto rozsypie to kupuj nowe. Itd. nie ma co się rozdrabniać.


  • Użytkownik archiwalny

    Oj nie przesadzaj. Jak ktoś spyta o sposób na porysowane drzwi to napiszesz mu, że auto ma jeździć a nie wyglądać?


  • Użytkownik archiwalny

    sposób jest prosty: lakiernik:)


  • Użytkownik archiwalny

    Mądrala ;p OT doprowadzi kiedyś do zagłady ludzkości x)




  • Użytkownik archiwalny

    W internecie
    znalazłem takowy dla silnika G10B, z którego wynika, że najmniej pali przy 2500 -
    3500 obr/min przy wciśniętym pedale gazu do połowy głębokości (mniej/więcej
    oczywiście).

    Spojrz na jednostki g/kWh, czyli to jest defacto wykres efektywnosci, miedzy 2500-3500 rpm przy 50% wcisnietym gazie silnik pali najmniej ale w stosunku do mocy jaka generuje w jednostce czasu, a nie najmniej wogole. Podejrzewam, ze najmniej bedzie palil na piatce, muskajac gaz przy 70-80 km/h.


  • Użytkownik archiwalny

    Wreszcie jakaś konkretna odpowiedź.

    Mówimy o spalaniu jednostkowym, a nie ? l/100 km; bardzo uogólniając chodzi mi o właściwe wykorzystanie momentu obrotowego :-). A tak poza tym, zgadzam się całkowicie z Twoim ostatnim zdaniem.


  • Użytkownik archiwalny

    Tak, tak, ten wykres jest przydatny jesli chodzi o rozpedzenie sie do predkosci podroznej, najefektywniej robic to wlasnie z 50% wcisnietym gazem i zakrecic silnik do 3500 i wrzucic nastepny bieg. Z tego wykresu widac tez doskonale, ze nie oplaca sie trzymac obrotow >5000 i


  • Użytkownik archiwalny

    Dobra, teraz moje pytanie jak już taki temat został poruszony.

    Moje autko to SS 1.0 2001r MK V

    Czy z TPS mogę np. na jakimś wskaźniku wskazówkowym pokazać kąt otwarcia przepustnicy ? Co za tym idzie - wysokość położenia pedału gazu. Wiem, że w przypadku np. postoju to krokowiec mi otworzy przepustnicę troche, ale podczas jazdy wskazuje pedał gazu.

    myślę o czymś takim gdzieś na desce sobie zamontowac, a po co montować dodatkowo sam czujnik wyhyleniowy gdzies przy pedale gazu.


  • Użytkownik archiwalny

    Pytanie jak pomierzyc kat otwarcia przepustnicy do zdjecia charakterystyki TPS`a? Bo jak odrozniszy to to jest 30 czy 35* ?


  • Użytkownik archiwalny

    Pytanie jak
    pomierzyc kat otwarcia przepustnicy do zdjecia charakterystyki TPS`a? Bo jak
    odrozniszy to to jest 30 czy 35* ?

    wiesz, trzeba sprawdzic wpierw chyba jaki sygnał daje TPS, zmienia się napięcie czy cos innego jako sygnał.

    a potem dobrać wskaźnik wyhyłowy adekwatny. tak mi sie wydaje, ale nie wiem dokladnie, dlatego pytam.


  • Użytkownik archiwalny

    wiesz, trzeba
    sprawdzic wpierw chyba jaki sygnał daje TPS, zmienia się napięcie czy cos innego
    jako sygnał.

    Przy strojeniu TPS`a pod inna (wieksza) przepustnice mierzy sie rezystancje pomiedzy odpowiednimi pinami. Z tym, ze juz przy dosyc niewielkim wychyleniu (dokladnie nie wiem jakim, bo wklada sie listek szczelinomierza o konkretnej wartosci w taki grzybek) wskakuje nieskonczonosc...

    a potem dobrać
    wskaźnik wyhyłowy adekwatny. tak mi sie wydaje, ale nie wiem dokladnie, dlatego
    pytam.

    Pytanie po co mierzyc wychylenie?


  • Użytkownik archiwalny

    chciałbym sobie zmierzyć wyhylenie. Znając wyhylenie ktore jest proporcjonalne do wciskania pedału gazu wtedy wiem ile tegu pedału wciskam w dół.

    nie chodzi o to zeby ktos mowil ze to bez sensu, po co.

    chce wiedzieć czy jest możliwym przez TPS zrobić sobie taki wskaźnik.


Log in to reply