Hamulce w SS Gti
-
jakby ktos nie wiedzial, tarcze sie montuje zaleznie od zalecen producenta, tarcze mozna zalozyc tak albo tak, producenci sami okreslaja jak tarcze powinny byc zalozone, ja zalozylem zgodnie z tym co mialem w papierach.
-
No jak najbardziej masz racje. Na tarczy zawsze powinno być oznaczenie R i L. Skoro go nie ma to chyba obojętnie która tarcza gdzie trafi. Na moich speedmaxach nie było oznaczeń.
-
Cytat:
No nie wiem, ja mialem green stuffy i zanim sie nie zagrzaly to byla lipa nie z tej ziemi, za to jak na torze zlapaly temperature to dopiero zaczynaly porzadnie hamowac, a zagotowac to ich sie nie dalo nawet na 800m torze kartingowym z lewa noga praktycznie non stop na hamulcu przy +4*C.
Wnioski możesz wyciągać kupując nowy zestaw a nie jeżdżąc na skorodowanych tłoczkach i zajechanych maksymalnie tarczach i klockach przez poprzedniego właściciela...
-
czyzby riposta wlasciciela danego GTi
-
ja mialem zapisane na tych kartkach jak zamontowac tarcze bo na nich tez niebylo zadnych oznaczen.
-
czyzby riposta
wlasciciela danego GTiMoże nie riposta, ale uświadomienie, że dał się wkręcić tak samo jak ja. Greenstuffy nie muszą być rozgrzane aby hamowały, po prostu były w tragicznym stanie... Wiem, bo znajomy takowe posiada.
-
Może nie riposta,
ale uświadomienie, że dał się wkręcić tak samo jak ja. Greenstuffy nie muszą być
rozgrzane aby hamowały, po prostu były w tragicznym stanie..."Hamulce - zregenerowane tylne zaciski na nowych tłoczkach (ciężkie do zdobycia), nowe tarcze x4, nowe klocki x4 (z przodu EBC Green Stuff)." To jest fragment z ogloszenia z pazdziernika zeszlego roku jak kupilem to GTi od Wojtka. Mam zreszta cale zapisane na kompie wraz ze zdjeciami itp. Jest tam tez "Zrobione wszystkie hamulce na nowych częściach i nowym płynie". Biorac pod uwage, ze "Dołożyłem dobry centralny zamek oraz alarm z powiadomieniem radiowym" oznaczalo spalona centralke (koszt 3 stowy za nowy alarm) wiec nic mnie nie zdziwi.
-
Może nie riposta,
ale uświadomienie, że dał się wkręcić tak samo jak ja. Greenstuffy nie muszą być
rozgrzane aby hamowały, po prostu były w tragicznym stanie... Wiem, bo znajomy
takowe posiada.
greenstuffy nie trzeba grzać jednak red i wyższe trzeba -
No dokładnie Krzychu, jak zaciski były tak regenerowane jak czyszczone popychacze to sie nie ma co dziwic ze auto zle hamowało
-
No popychacze to byl hit 2009 Pamietasz nasze miny po rozberaniu go?
-
No popychacze to
byl hit 2009 Pamietasz nasze miny po rozberaniu go?hehehhe no dokładnie nasze miny były bezcenne
heh ja pamiętam że ze zdziwienia szukaliśmy czy czasem środek nam gdzieś nie wypadł a tu okazała się lipa i dlatego też nie ma się co dziwić, że wszystko się teraz sypie w tym aucie -
Nie chcę zakładać nowego tematu...pytanie dotyczy swapu hamulców z Swifta Gti do Justy 1.3 4wd...z tego co wyczytałem to jest to kosztowna sprawa, koszt zacisków używek x4 tarcz x4 i co jeszcze? pewnie przydały by się nowe przewody.
-
koszt zacisków używek x4 tarcz x4 i
co jeszcze? pewnie przydały by się nowe przewody.no raczej jest tego więcej, słabo coś poczytałeś
-
Nie chcę zakładać
nowego tematu...pytanie dotyczy swapu hamulców z Swifta Gti do Justy 1.3 4wd...z
tego co wyczytałem to jest to kosztowna sprawa, koszt zacisków używek x4 tarcz x4 i
co jeszcze? pewnie przydały by się nowe przewody.No + linki, na forum w UK napotkalemna info ze sie da przelozyc do AWD hamulce z gtika tylko trzeba zrobic mixa z piastami i lozyskami, sam sie czyms takim chyba bede na lato zajmowal.
-
na tyl jeszcze trzeba piasty, oraz adaptery zeby przykrecic do czegos zacisk.
-
Dawcy ma chyba hamulce z GTi w Justy - może niech on się wypowie
-
hehe aha, ale tak
generalnie to ma to jakieś większe znaczenie ?No ma, bo te nacięcia mają za zadanie zbierać z powierzchni klocka szklistą warstwę tworzącą się podczas hamowania. Te nacięcia mają iść "pod prąd" w stosunku do klocka.
-
No ma, bo te
nacięcia mają za zadanie zbierać z powierzchni klocka szklistą warstwę tworzącą się
podczas hamowania. Te nacięcia mają iść "pod prąd" w stosunku do klocka.naciecia maja byc tak jak przewidzial to podczas projektowania producent, w kazdym modelu mogą byc wzgledem klocka inaczej ustawione.
-
Dla potomnych
http://www.brembo.com/US/Performance/SportRotors/
Cytat:
It is a popular misconception that drillings in a disc determine the direction of rotation. In truth, for an internally vented drilled disc, the geometry of the vanes dictates the direction of rotation. There are three vane types in use:
- Pillar vane (comprised of many small posts)
- Straight
- Curved vane
The first two vane types are non-directional, and can be used on either side of the vehicle. The curved vane disc, however, is directional. A curved vane disc must be installed with the vanes running back from the inside to the outside diameters in the direction of rotation. Orienting the disc in the manner creates a centrifugal pump. The rotation of the disc causes air to be pumped from the center of the disc, through the vanes, and out through the outside diameter of the disc. This greatly enhances the disc’s ability to dissipate heat. Additionally, all of Brembo’s slotted discs are directional, regardless of the vane geometry. The discs should be installed such that the end of the slot nearest the outer edge of the disc contacts the pad first.
-
dwa kluczowe wycinki:
1> wszystkie:
There are three vane types in use:- Pillar vane (comprised of many small posts)
- Straight
- Curved vane
The first two vane types are non-directional, and can be used on either side of the vehicle.
2> zalecenia danej firmy odnosnie Curved vane bo reszta wg nich to uniwersalna:
Additionally, all of Brembo’s slotted discs are directional, regardless of the vane geometry. The discs should be installed such that the end of the slot nearest the outer edge of the disc contacts the pad first.