[GTI] Problem z silnikiem, uszczelka pod głowicą?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam

    Pojawił się dziś w moim Swifcie problem z temperaturą wody. Podczas ostrej jazdy, auto dostaje dużej temperatury, płyn chłodniczy wywala z chłodnicy do pojemniczka wyrównawczego, traci delikatnie moc oraz z rury wydechowej puszcza biały dym....lecz po chwili silnik stygnie i objawy znikają. Auto używane tylko do rajdów. Macie jakieś pomysły co może być nie tak ?


  • Użytkownik archiwalny

    a działa prawidłowo wentylator? moze byc rowniez kwestia nie dokonca otwierajacego sie termostatu.


  • Użytkownik archiwalny

    Wentylator działa bez problemu. Z termostatem na pewno coś jest, tylko skąd ten biały dym?


  • Użytkownik archiwalny

    wymień termostat, pozniej mozna sprawdzic cisnienie w ukladzie chlodzenia,bo szkoda sciagac glowice bez powodu.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja bym na pewno wymontował termostat w pierwszej kolejności i sprawdził jego działanie, termo do garnuszka z wodą i na gaz.
    Zerknij czy prawidłowo się otwiera itd.

    Jeszcze pytanie czy wywala wodę gorącą,wrzątek do zbiorniczka wyrównawczego czy taką zaraz niedługo po włączeniu silnika.

    Jeżeli jest wszystko ok z termostatem i wentylatorem (I NIE SYPAŁEŚ JAKIŚ MAGICZNYCH ŚRODKÓW DO USZCZELNIENIA UKŁADU CHŁODZENIA), ja bym nie ryzykował z ostrą jazdą bo może to być faktycznie uszczelka.

    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Wywala wrzątek do zbiorniczka. Ja stawiam na uszczelkę, bo jakoś się ten płyn do komory spalania dostaje bo wali białym dymem.


  • Użytkownik archiwalny

    uszczelka na bank wykrec swiece i obadaj czy nie podmylo juz tlokow skoro kopci na bialo.


  • Użytkownik archiwalny

    zobacz jaki masz olej jak sa biale kropelki to napewno uszczelka pod glowica


  • Użytkownik archiwalny

    Oleju nie zlewałem, ale wyciągnąłem bagnet i czysto, pod korkiem wlewowym tez czysto, w płynie chłodniczym też czysto. Może przez puszczenie tego dymu białego raz, nie miało się kiedy coś zasyfić? Ale na wszelki zdejmę głowice i obadam termostat.


  • Użytkownik archiwalny

    Oleju nie zlewałem, ale
    wyciągnąłem bagnet i czysto, pod korkiem wlewowym tez czysto, w płynie chłodniczym też czysto.
    Może przez puszczenie tego dymu białego raz, nie miało się kiedy coś zasyfić? Ale na wszelki
    zdejmę głowice i obadam termostat.

    Kiedy zagladales do pompy wody? Jak dawno i miala plastikowe lopatki to prawdopodobnie juz ich niema... Proponuje przy okazji termostatu tez tam zagladnac a dopiero jak obydwa beda ok to sciagac glowice. Warto tez zmierzyc kompresje.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzisiaj spotkało mnie coś bardzo podobnego zaraz po wyjeździe z domu na drugim skrzyżowaniu zatrzymuje się, a auto trzyma 2 tys. obrotów. W pierwszej chwili pomyślałem, że to może zaworek PCV czy coś, ale po przejechaniu jakichś 2 km auto zaczęło się grzać, też zakopciło na biało raz. Okazało się, że w chłodnicy pusto co dziwne bo całe poprzednie lato i zimę wszystko ok i teraz też ją zalałem jeździłem od rana cały czas i też płynu nie ubywa. Co może być przyczyną takiego zachowania, ma ktoś jakiś pomysł?


  • Użytkownik archiwalny

    Dzisiaj spotkało mnie coś
    bardzo podobnego zaraz po wyjeździe z domu na drugim skrzyżowaniu zatrzymuje się, a auto
    trzyma 2 tys. obrotów. W pierwszej chwili pomyślałem, że to może zaworek PCV czy coś, ale po
    przejechaniu jakichś 2 km auto zaczęło się grzać, też zakopciło na biało raz. Okazało się, że
    w chłodnicy pusto co dziwne bo całe poprzednie lato i zimę wszystko ok i teraz też ją zalałem
    jeździłem od rana cały czas i też płynu nie ubywa. Co może być przyczyną takiego zachowania,
    ma ktoś jakiś pomysł?

    Wysokie obroty to normalna sprawa w takim przypadku - jezeli uklad jest pusty, to czujniki pokazuja niska temperature i tymsamym obroty sa podnoszone - cos jak "ssanie".

    Zalac uklad, jezdzic i sprawdzac poziom i jakosc plynu oraz oleju.


  • Użytkownik archiwalny

    wywalona uszczelka na bank


  • Użytkownik archiwalny

    Może być niesprawny korek, który wywala płyn do zbiornika wyrównawczego, ale nie pozwala mu wrócić. U mnie tak było.


Log in to reply