[GTI] Problem z silnikiem, uszczelka pod głowicą?
-
Witam
Pojawił się dziś w moim Swifcie problem z temperaturą wody. Podczas ostrej jazdy, auto dostaje dużej temperatury, płyn chłodniczy wywala z chłodnicy do pojemniczka wyrównawczego, traci delikatnie moc oraz z rury wydechowej puszcza biały dym....lecz po chwili silnik stygnie i objawy znikają. Auto używane tylko do rajdów. Macie jakieś pomysły co może być nie tak ?
-
a działa prawidłowo wentylator? moze byc rowniez kwestia nie dokonca otwierajacego sie termostatu.
-
Wentylator działa bez problemu. Z termostatem na pewno coś jest, tylko skąd ten biały dym?
-
wymień termostat, pozniej mozna sprawdzic cisnienie w ukladzie chlodzenia,bo szkoda sciagac glowice bez powodu.
-
Ja bym na pewno wymontował termostat w pierwszej kolejności i sprawdził jego działanie, termo do garnuszka z wodą i na gaz.
Zerknij czy prawidłowo się otwiera itd.Jeszcze pytanie czy wywala wodę gorącą,wrzątek do zbiorniczka wyrównawczego czy taką zaraz niedługo po włączeniu silnika.
Jeżeli jest wszystko ok z termostatem i wentylatorem (I NIE SYPAŁEŚ JAKIŚ MAGICZNYCH ŚRODKÓW DO USZCZELNIENIA UKŁADU CHŁODZENIA), ja bym nie ryzykował z ostrą jazdą bo może to być faktycznie uszczelka.
Pozdrawiam
-
Wywala wrzątek do zbiorniczka. Ja stawiam na uszczelkę, bo jakoś się ten płyn do komory spalania dostaje bo wali białym dymem.
-
uszczelka na bank wykrec swiece i obadaj czy nie podmylo juz tlokow skoro kopci na bialo.
-
zobacz jaki masz olej jak sa biale kropelki to napewno uszczelka pod glowica
-
Oleju nie zlewałem, ale wyciągnąłem bagnet i czysto, pod korkiem wlewowym tez czysto, w płynie chłodniczym też czysto. Może przez puszczenie tego dymu białego raz, nie miało się kiedy coś zasyfić? Ale na wszelki zdejmę głowice i obadam termostat.
-
Oleju nie zlewałem, ale
wyciągnąłem bagnet i czysto, pod korkiem wlewowym tez czysto, w płynie chłodniczym też czysto.
Może przez puszczenie tego dymu białego raz, nie miało się kiedy coś zasyfić? Ale na wszelki
zdejmę głowice i obadam termostat.Kiedy zagladales do pompy wody? Jak dawno i miala plastikowe lopatki to prawdopodobnie juz ich niema... Proponuje przy okazji termostatu tez tam zagladnac a dopiero jak obydwa beda ok to sciagac glowice. Warto tez zmierzyc kompresje.
-
Dzisiaj spotkało mnie coś bardzo podobnego zaraz po wyjeździe z domu na drugim skrzyżowaniu zatrzymuje się, a auto trzyma 2 tys. obrotów. W pierwszej chwili pomyślałem, że to może zaworek PCV czy coś, ale po przejechaniu jakichś 2 km auto zaczęło się grzać, też zakopciło na biało raz. Okazało się, że w chłodnicy pusto co dziwne bo całe poprzednie lato i zimę wszystko ok i teraz też ją zalałem jeździłem od rana cały czas i też płynu nie ubywa. Co może być przyczyną takiego zachowania, ma ktoś jakiś pomysł?
-
Dzisiaj spotkało mnie coś
bardzo podobnego zaraz po wyjeździe z domu na drugim skrzyżowaniu zatrzymuje się, a auto
trzyma 2 tys. obrotów. W pierwszej chwili pomyślałem, że to może zaworek PCV czy coś, ale po
przejechaniu jakichś 2 km auto zaczęło się grzać, też zakopciło na biało raz. Okazało się, że
w chłodnicy pusto co dziwne bo całe poprzednie lato i zimę wszystko ok i teraz też ją zalałem
jeździłem od rana cały czas i też płynu nie ubywa. Co może być przyczyną takiego zachowania,
ma ktoś jakiś pomysł?Wysokie obroty to normalna sprawa w takim przypadku - jezeli uklad jest pusty, to czujniki pokazuja niska temperature i tymsamym obroty sa podnoszone - cos jak "ssanie".
Zalac uklad, jezdzic i sprawdzac poziom i jakosc plynu oraz oleju.
-
wywalona uszczelka na bank
-
Może być niesprawny korek, który wywala płyn do zbiornika wyrównawczego, ale nie pozwala mu wrócić. U mnie tak było.