[GTI] Swift GTI MK2 - problem
-
kuba313 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2010, 08:17 ostatnio edytowany przez kuba313 11 paź 2016, 22:50
Witam,
Kupiłem świeżo swifta i przygotowuje go pod kjsy, sprinty.
Z tematów technicznych są 2 problemy:
1. Przy wymianie rozrządu okazało się, że jest ustawiony o 2 zęby do przodu, mój mechanik po dłuższym zastanawianiu założył to na oryginalnych ustawieniach i auto zaczęło lepiej iść z dołu, ale kompletna lipa z wolnymi obrotami się zrobiła. Tak nie dało rady i wszystko zostało poskładane tak jak kupiłem. No i niby jest ok, ale auto ma mniej momentu - to czuć. Spotkał się ktoś z czymś takim? O co może chodzić? Pewnie bez rozbiórki głowicy się nie obędzie żeby dojść do tego? Dodam jeszcze, że na kołach pasowych ktoś poznaczył swoje znaczniki.
2. Skrzynia biegów: wszystko wchodzi ładnie ale przy dokręceniu na 2-ce nie ma mowy o wbiciu 3-ki.Myślałem że to coś na poduszkach, ale wszystko ok. Najprawdowpodobniej najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana skrzyni, i tu pytanie: od zwykłej 1,3 podchodzi bez problemu? -
mockba Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2010, 08:22 ostatnio edytowany przez mockba 11 paź 2016, 22:50
od zwyklego 1.3 ten samochod nie bedzie wogole przyspieszac, od 1.0 da sie jezdzic ale tez jest lipa.
-
kuba313 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2010, 08:32 ostatnio edytowany przez kuba313 11 paź 2016, 22:50
Wg. tej strony: http://www.swiftklub.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=59 1,0 i 1,3 ma taką samą skrzynie, jeśli chodzi o przełożenia.
Właśnie nie wiem jak do tego podejść, można też zrobić skrzynię, tylko boję się kosztów (pewnie synchronizator).
-
toxim Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2010, 08:35 ostatnio edytowany przez toxim 11 paź 2016, 22:50
1. Przy wymianie rozrządu
okazało się, że jest ustawiony o 2 zęby do przodu, mój mechanik po dłuższym zastanawianiu
założył to na oryginalnych ustawieniach i auto zaczęło lepiej iść z dołu, ale kompletna lipa z
wolnymi obrotami się zrobiła. Tak nie dało rady i wszystko zostało poskładane tak jak kupiłem.
No i niby jest ok, ale auto ma mniej momentu - to czuć. Spotkał się ktoś z czymś takim? O co
może chodzić? Pewnie bez rozbiórki głowicy się nie obędzie żeby dojść do tego? Dodam jeszcze,
że na kołach pasowych ktoś poznaczył swoje znaczniki.A mechanik sprawdził dolne kółko, czy nie lata na klinie?
Ewentualnie - sprawdźcie też zapłon.
Pozdr.
-
kuba313 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2010, 08:39 ostatnio edytowany przez kuba313 11 paź 2016, 22:50
Kółka były posprawdzane.
Zastanawiam się jeszcze czy ktoś innch wałków nie powkładał. -
Mjecio Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2010, 12:49 ostatnio edytowany przez Mjecio 11 paź 2016, 22:50
skoro ktos przestawil rozrzad to musial pozniej wolne obroty przestawic i zaplon zeby auto jako tako banglalo, ustaw rozrzad tak jak powinien byc i wyreguluj jeszcze raz wolne obroty i zaplon sprawdz jeszcze raz dolne kolko znaki na kolach masz tak ustawione jak jest podane w manualu?
-
kuba313 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2010, 18:28 ostatnio edytowany przez kuba313 11 paź 2016, 22:50
Kółka były sprawdzane, są na oryginalnych klinach, więc tu problemu nie ma.
Dzięki za trop bo wydaje się bardzo prawdopodobny.
Jak w tym aucie ustawić zapłon i obroty?
Myślałem, że komp wszystkim steruje po czujnikach. -
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2010, 18:31 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 22:50
Kółka były sprawdzane, są na
oryginalnych klinach, więc tu problemu nie ma.
Dzięki za trop bo wydaje się
bardzo prawdopodobny.
Jak w tym aucie ustawić
zapłon i obroty?
Myślałem, że komp wszystkim
steruje po czujnikach.tylko ze na kolkach sa 2 kliny, walnij pikczera to zobaczymy czy wszystko
-
kuba313 Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2010, 21:24 ostatnio edytowany przez kuba313 11 paź 2016, 22:50
Na 99,9% z kółkami jest wszystko ok.
Jak będziemy to jeszcze raz rozbierać to dopiero mogę zdjęcia zrobić.
Jakby ktoś podrzucił jakiś schemat/manuala z rozrządem.
I info w jaki sposób w GTI ustawić zapłon i obroty? -
toxim Użytkownik archiwalnynapisał 5 mar 2010, 23:03 ostatnio edytowany przez toxim 11 paź 2016, 22:50
I info w jaki sposób w GTI
ustawić zapłon i obroty?Obroty - śrubka przy przepustnicy
Zapłon - dość standardowo: lampa stroboskopowa, patrzysz na koło pasowe, nad nim podziałka
Pozdr.
-
kuba313 Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2010, 07:49 ostatnio edytowany przez kuba313 11 paź 2016, 22:50
Dzięki,
Dam znać jak coś sie powyjaśnia. -
Mjecio Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2010, 09:29 ostatnio edytowany przez Mjecio 11 paź 2016, 22:50
tylko jak bedziesz krecil srubka to ta od wolnych obrotow, a nie od polozenia przepustnicy i sprawdz sobie czy masz dobrze ustawionego tps-a, bo sadzac po poprzednim wlascicielu/serwisancie nie bylbym niczego pewien
-
kuba313 Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2010, 15:25 ostatnio edytowany przez kuba313 11 paź 2016, 22:50
Tak naprawdę, w tym miejscu zapytam, czy nie znacie kogoś w okolicach Krakowa, kto zna GTI na wylot?
Mam naprawdę dobrego i sprytnego mechanika, który robi również auta do sportu, ale jednak ktoś, kto przerabiał już to auto tysiąc razy powinien to w mig zdiagnozować.
Będę wdzięczny za podpowiedź.
Wkrtótce też podzielę się zdjęciami mojego Swifta - tylko doprowadzę go do porządku. -
Hellsin Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2010, 15:37 ostatnio edytowany przez Hellsin 11 paź 2016, 22:50
Będę wdzięczny za podpowiedź.
Wkrtótce też podzielę się
zdjęciami mojego Swifta - tylko doprowadzę go do porządku.Fetor, Indii i Suzin - oni mają GTi i cały czas coś przy nich grzebią.
Kiedyś był jeszcze słynny Colin ... ale ostatnio na forum był z rok temu ... -
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2010, 18:33 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 22:50
Fetor, Indii i Suzin - oni
mają GTi i cały czas coś przy nich grzebią.
Kiedyś był jeszcze słynny
Colin ... ale ostatnio na forum był z rok temu ...ja sie nie znam
... ja tylko tak udaje ze cos wiem
9/15