[ALL] Klima- jak to działa ??
-
Witam wszystkich bardzo serdecznie:) Otóż chciałem zapytac o klime w Swistaku ( mk3 ) .Klima jest założona ale :
1. Na pewno brakuje czynnika .
2. Instalacja "rurkowa"( przepraszam ale nie wiem jak fachowo się to nazywa ) wygląda na sprawną
3. Elektryka jest rozryta niemiłosiernie niestety ( od sprężarki wychodzą dwa przewody które po drodze w szereg zahaczają jeszcze o dmuchawe od klimy i idą elektrycznymi grubymi przewodami do kabiny. W kabinie jest elektryczny przełącznik dwupozycyjny do którego są przyłączone . Dodam że całośc jest odłączona jakoś dziwnie , wentylator próbowałem podłączyc pod aku ale nie rusza wogóle . Chyba powinien byc jakiś przekaźnik od klimy prawda ?? Kurde nie wiem jak to ugryź .Przymierzam się do zmiany zderzaka więc bede mial ulatwiony dostep do chlodnicy , sprezarki itd i chciałem coś z tym pomyślec ale nie znam zasady działania .
Pomoże ktoś ?? możę jakiś łopatologiczny schemat ??
Pozdro
-
Drugą chłodnicę do klimy oczywiście masz? I mam nadzieję, że nie jest dziurawa...
-
No mam . Na niej jest właśnie wentylator o którym mowiłem . Nie mam pojęcia czy jest sprawna . Nigdy tego całego systemu nie widziałem pracującego
A może któryś z posiadaczy klimy w swoim swicie będzie w stanie sprawdzić jak to wygląda od strony elektrycznej i jakoś opisać ( narysować , chociaż w paincie ) ??
Byłbym wdzięczny:)
Pozdrawiam
-
Przekaźnik klimatyzacji jest przy akumulatorze tam gdzie jest przekaźnik od pompy paliwa. Aby klima się wlączyla należy spelnić kilka warunków
1 - Odpowiednie ciśnienie w ukladzie (czujnik przy prawym kielichu taki zielony)
2 - Należy wlączyć nawiew
3 - Najlepiej klimę włączać przy lekkim dodaniu gazu (komputer silnika pobiera impuls ze sterownika i sam podwyższa obroty jak są za niskie.
Samo sterowanie klima jest proste kilka diod, rezystorów nic skomplikowanego. -
no wlaśnie u mnie kilka przewodów jest odciętych i musze wykminić jak to podłączyć zanim pojade do jakiś specy żeby napełnili itd . A wentylator od klimy po podpięciu bezpośrednio pod +12 z aku powinien ruszyć ??
-
no wlaśnie u mnie kilka
przewodów jest odciętych i musze wykminić jak to podłączyć zanim pojade do jakiś specy żeby
napełnili itd . A wentylator od klimy po podpięciu bezpośrednio pod +12 z aku powinien ruszyć
??tak
-
Fetor wrzuć jakiś schemat , pochwal się wiedzą
Montażowy i elektryczny oczywiście
W tym temacie to chyba wiesz najwięcej -
Fetor wrzuć jakiś schemat ,
pochwal się wiedzą
Montażowy i elektryczny
oczywiście
W tym temacie to chyba wiesz
najwięcejo matko to bylo tak dawno ze nawet nie wiem gdzie mam te schematy i na ktorym dysku ale poszperam moze cos znajde
p.s. jakby co to zostalo mi pare czesci z klimy, osuszacz, chlodniczka z obudowa do wnetrza, jakies przewody, itpe
-
p.s. jakby co to zostalo mi
pare czesci z klimy, osuszacz, chlodniczka z obudowa do wnetrza, jakies przewody, itpeto je zostaw bo się w przyszłości mogą przydać
-
no schematy były by bardzo przydatne Dzisiaj jeszcze raz zerkałem na to wszystko . Przekaźnik od klimy i bezpiecznik ( 15A ) jest pod maską , po stronie aku:) Przewody od sprężarki idą do kabiny ( ktoś wymienił na takie zwykłe stosowane w sieci 230V , pewnie ze względu na duży prąd ). Wentylator niestety po podpięciu "na krótko " nie rusza . Uznaje że jest uszkodzony , jak będę zmieniał zderzak to go wywalę i poszukam jakiegoś.
-
o matko to bylo tak dawno ze
nawet nie wiem gdzie mam te schematy i na ktorym dysku ale poszperam moze cos
znajdea masz jeszcze tego "manuela" książeczkowego ?
-
to je zostaw bo się w
przyszłości mogą przydaćto se przyczepke zalatw
-
a masz jeszcze tego "manuela"
książeczkowego ?no wlasnie musze poszukac
-
to se przyczepke zalatw
kombi może być? ew będę Cię jeszcze przez następny tydzień odwiedzał
-
no cos mam
-
no cos mam
co tak ubogo, przecież miałeś całego booka
-
co tak ubogo, przecież miałeś
całego bookaale tam nic nie ma, najwazniejsze to ten schemat
zreszta jak ktos chce to mu wysle calosc na emila
-
Witam Panowie ( i ew Panie również) Chciałem odgrzac temat , ponieważ nadal z klimą sobie poradzic nie mogę Zrobiłem kilka fotek...mam nadzieje że coś pomogą. Korzystałem ze schematu , który wrzucił kolega Fetorman i doszedłem do tego że brakuję ( albo ja nie mogę go znaleźc ) elementu który na schemacie opisany jest jako : A/C Amplifiler . Ten do którego podłączona jest duża ilośc przewodów . Gdzie on powinien byc ?I co to wogóle jest ? pod schowkiem znalazłem złącze zaopatrzone właśnie w dużą ilośc przewodów , widac je na jednej z fotek. Panowie niech ktoś pomoże ...Może wrzuci fotki klimy która jest fabryczna i sprawna . Za wszelkie odpowiedzi będę bardzo wdzięczny . Bezpieczniki które są pokazane na zdjęciach również sprawdziłem-sprawne . Wiem że najłatwiej udac się do kogoś kto naprawia klimę , ale chciałbym to zrobic jednak sam .
-
Bez sterownika to nawet najlepszy magik z doliny konga Ci nie pomoże.
Na skraplaczu masz miejsce do montażu sterownika do którego wystaje Ci wolna kostka.
Sterownik ma wymiary (na oko) 8cm x 2.5cm x 10cm jeżeli tego nie masz to nie ruszysz. Twoje szczęście mam coś takiego w ilości 2 sztuk (jedną mogę zbyć).
Zdjęcia postaram Ci wrzucić jutro -
No super Tak myślałem że jest jakiś sterownik od klimy.Ja dzisiaj jeszcze przejrze dokładnie okolice schowka, możliwe że go mam , ale nie jest podłączony.Martwią mnie jeszcze te dwa przewody od tego super zielonego przycisku na desce rozdzielczej.Gdzieś czytałem że klima ma 2 tryby pracy( jeden jakiś "eco" czy cuś takiego)a z tego mojego przełącznika wychodzą tylko 2 przewody,więc niemożliwe żeby uzyskać 2 tryby pracy. A jest jakaś możliwość że ktoś spiął klime "na krótko" bez sterownika ?? Jeden przewód od zielonego przycisku jest podłączony do sprężarki...co zrobić z drugim- nie wiem . Jest jakaś możliwość żebym po podłączeniu wszystkiego jak się należy ( o ile uda się to zrobić ) sprawdził że układ próbuje się załączać , tak żebym wiedział że wystarczy go napełnić tylko??