[ALL] Klima- jak to działa ??
-
to je zostaw bo się w
przyszłości mogą przydaćto se przyczepke zalatw
-
a masz jeszcze tego "manuela"
książeczkowego ?no wlasnie musze poszukac
-
to se przyczepke zalatw
kombi może być? ew będę Cię jeszcze przez następny tydzień odwiedzał
-
no cos mam
-
no cos mam
co tak ubogo, przecież miałeś całego booka
-
co tak ubogo, przecież miałeś
całego bookaale tam nic nie ma, najwazniejsze to ten schemat
zreszta jak ktos chce to mu wysle calosc na emila
-
Witam Panowie ( i ew Panie również) Chciałem odgrzac temat , ponieważ nadal z klimą sobie poradzic nie mogę Zrobiłem kilka fotek...mam nadzieje że coś pomogą. Korzystałem ze schematu , który wrzucił kolega Fetorman i doszedłem do tego że brakuję ( albo ja nie mogę go znaleźc ) elementu który na schemacie opisany jest jako : A/C Amplifiler . Ten do którego podłączona jest duża ilośc przewodów . Gdzie on powinien byc ?I co to wogóle jest ? pod schowkiem znalazłem złącze zaopatrzone właśnie w dużą ilośc przewodów , widac je na jednej z fotek. Panowie niech ktoś pomoże ...Może wrzuci fotki klimy która jest fabryczna i sprawna . Za wszelkie odpowiedzi będę bardzo wdzięczny . Bezpieczniki które są pokazane na zdjęciach również sprawdziłem-sprawne . Wiem że najłatwiej udac się do kogoś kto naprawia klimę , ale chciałbym to zrobic jednak sam .
-
Bez sterownika to nawet najlepszy magik z doliny konga Ci nie pomoże.
Na skraplaczu masz miejsce do montażu sterownika do którego wystaje Ci wolna kostka.
Sterownik ma wymiary (na oko) 8cm x 2.5cm x 10cm jeżeli tego nie masz to nie ruszysz. Twoje szczęście mam coś takiego w ilości 2 sztuk (jedną mogę zbyć).
Zdjęcia postaram Ci wrzucić jutro -
No super Tak myślałem że jest jakiś sterownik od klimy.Ja dzisiaj jeszcze przejrze dokładnie okolice schowka, możliwe że go mam , ale nie jest podłączony.Martwią mnie jeszcze te dwa przewody od tego super zielonego przycisku na desce rozdzielczej.Gdzieś czytałem że klima ma 2 tryby pracy( jeden jakiś "eco" czy cuś takiego)a z tego mojego przełącznika wychodzą tylko 2 przewody,więc niemożliwe żeby uzyskać 2 tryby pracy. A jest jakaś możliwość że ktoś spiął klime "na krótko" bez sterownika ?? Jeden przewód od zielonego przycisku jest podłączony do sprężarki...co zrobić z drugim- nie wiem . Jest jakaś możliwość żebym po podłączeniu wszystkiego jak się należy ( o ile uda się to zrobić ) sprawdził że układ próbuje się załączać , tak żebym wiedział że wystarczy go napełnić tylko??
-
dwa przewody od tego super zielonego przycisku na desce rozdzielczej.Gdzieś czytałem
że klima ma 2 tryby pracy( jeden jakiś "eco" czy cuś takiego)a z tego mojego
przełącznika wychodzą tylko 2 przewody,więc niemożliwe żeby uzyskać 2 tryby pracy.
Ten włącznik jest tylko on/off, więc z trybu ECO nici. -
Ten włącznik jest
tylko on/off, więc z trybu ECO nici.ale czasen tryb eco to jest po prostu wyłączenie klimy więc może być to namiastka trybu eco
-
Ten włącznik jest
tylko on/off, więc z trybu ECO nici.No spoko , wiem że on jest tylko on/off ale zastanawiam się co z tym trybem eco ??poprostu chce dojść do tego jak to wszystko powinno wyglądać.
-
No spoko , wiem że
on jest tylko on/off ale zastanawiam się co z tym trybem eco ??poprostu chce dojść
do tego jak to wszystko powinno wyglądać.Nad czym się zastanawiasz ? Nie ma i już. Producent nie przewidział takiego luksusu.
Przełóż klimę z Audi to będziesz miał Eco, Auto i dwie strefy. -
Nad czym się
zastanawiasz ? Nie ma i już. Producent nie przewidział takiego luksusu.
Przełóż klimę z
Audi to będziesz miał Eco, Auto i dwie strefy.Tylko właśnie czytałem że w tym Swifcie jest tryb eco...ale jak go nie ma to moje wątpliwości rozwiane .
A ten sterownik powinien być widoczny bez demontażu schowka ??
-
Tylko właśnie
czytałem że w tym Swifcie jest tryb eco...ale jak go nie ma to moje wątpliwości
rozwiane .nie ma ECO
A ten sterownik
powinien być widoczny bez demontażu schowka ??tak, wpinany jest w obudowe skraplacza pod nogami pasazera
-
No to ja go tam nie widzę czyli go nie ma czyli już wiem czego potrzebuje przede wszystkim
-
Przycisk ma 3 przewody z jednego prostego powodu - trzeci kabel zapala diodę. Tryb ECO nie wymagajmy od auta tej klasy Bóg wie czego (pamiętamy slogany reklamowe że to najtańsze auto na rynku na początku obecnego millenium).
Ktoś mógł na krótko zwierać sprężarkę, teoretycznie moglo mu to ruszyć ale z jakim efektem .
Centralka analizuje kilka impulsów - temperaturę w skraplaczu, obroty silnika i jak się nie mylę ciśnienie (ten czujnik przy kielichu amora). -
Sprawozdanie z małych prac:
-Udało się wymontować wyntylator umieszczony na chłodnicy klimy. Muszę kupić nowy, bo starego nie dało się nawet ręką ruszyć .
-Znalazłem przewód który załącza ten wyntylator, podpiąłem w odpowiednie miejsce , więc instalacja nowego wentylatora powinna załatwić sprawę .
-Odszukałem również większość czujników i innych rzeczy odpowiadających za działanie klimy.Co potrafiłem posprawdzałem, poprawiłem to co nie było podłączone .Jednak pewnej rzeczy nie udało mi się zrobić . Chodzi o sam włącznik klimy . Otóż jeden przewód od niego jest podłączony bezpośrednio do sprężarki . ( i tu moje pytanie czy to poprawne ? ), drugi przewód nie jest nigdzie podłączony i nie mam pojęcia gdzie powinien być podłączony . Jak jest oznaczony sam włącznik klimy na schemacie ?? bo nie potrafie go zlokalizować i dlatego nie wiem jak powinien być poprawnie podłączony...
Kolejne pytanie : czy do sterownika klimy dochodzi tylko taka szeroka wtyczka czy coś jeszcze ??
Już jest bliżej niż dalej
-
A/C Switch na schemacie u gory sie zwie, a to ze masz podlaczony bezposrednio oznacza druciarstwo poprzednika.
do sterownika dochodzi tylko ta wtyczka nic pozatym
-
Eh...i muszę kombinowac znów . A ten "Blower Switch" to jest włącznik nawiewu czy co ? gdzie on sie znajduje ??