Sedan] Sprężyny tylne.


  • Użytkownik archiwalny

    (Temat maglowany wielokrotnie. Śledzony przeze mnie wieki temu, więc teoretycznie wszystko wiem...).

    Rok temu wymieniłem tylne sprężyny. Niewiele podniosły auto, a że są z allegro to jest kicha... Dziś zdjąłem letnie opony i obie miały zdarte wewnętrzne krawędzie. Winny? Wygląda mi na nisko siedzący tył i złe pochylenie kół, a tym samym obciążenie wewnętrznych krawędzi.
    I tu rodzi się pytanie co z tym zrobić? Znacie jakiegoś porządnego producenta? Mignęło mi, że KYB oprócz amorów robi sprężyny, ale w sieci ich nie znalazłem. Zastanawiam się nad dopasowaniem czegoś z innego modelu (marki), ewentualnie nad przestawieniem pochylenia koła (o ile się w ogóle da to zrobić). Póki co chyba wstawię gumy z malucha pod podstawy sprężyn...
    Macie jakieś inne sugestie?


  • Użytkownik archiwalny

    opony moze ciac takze przez zle ustawiona geometrie tylnej osi jakiej marki masz te springi?


  • Użytkownik archiwalny

    Ja w nowe sprężyny (sedan tył) wstawiłem po jednej gumie między zwoje, trochę go utwardziło i wyrównało do normalnego poziomu, a opon mi nie je ale te gumy to kwestia sporna, więc odpowiedzialność za ich montaż przechodzi na właściciela.


  • Użytkownik archiwalny

    "renomowanej niemieckiej firmy CS" Więc w zasadzie wszystko jasne. Zobaczymy czy zgodnie z obietnicą oddadzą kasę...


  • Użytkownik archiwalny

    jak odzyskasz kase to dobre sa springi lesjofors, nawet ceny maja przyzwoite moze ktos na nich jezdzi?


  • Użytkownik archiwalny

    jak odzyskasz kase to dobre sa springi lesjofors, nawet ceny maja przyzwoite moze ktos na nich jezdzi?

    tata chyba ma ale w astrze


  • Użytkownik archiwalny

    Na allegro widziałem, ale tylko na przód.

    A czy ktoś się wypowie się w temacie ustawiania kąta pochylenia koła?


  • Użytkownik archiwalny

    w swifcie nie ustawia sie kąta pochylenia koła. ustaw lepiej sobie geometrie, bo to z pewnoscią jest przyczyna zużywania sie opon od wewnatrz. przypominam ze geometrie powinno sie ustwiac co 10tkm. ciekawe kiedy ty ostatnio ustwiałeś


  • Użytkownik archiwalny

    Z tego co pamiętam, to moje są właśnie Lesjefors, ale oni nie robią tylnych do sedana, tylko do hatchback'a, wszak wstawia się je jako zamiennik do tyłu w sedanie i tak są sprzedawane (jako pasujące). Działają dobrze


  • Użytkownik archiwalny

    No jeszcze mi się nie zdarzyło
    Geometria co 10 tys.?? Rany! Mam ją ustawiać 2,5 raza w roku?


  • Użytkownik archiwalny

    W swifcie, geometrie to mozna zmierzyc a nie ustawic.
    Ustawialna jest tylko zbieznosc z przodu i tylu.

    Do sojer_25:
    Mozesz miec:

    • za krotkie lub za miekkie sprezyny
    • uszk. amorki
    • pogiete wahacze
    • zgnile mocowania w nadwoziu
    • mocno zbiezne/rozbiezne kola z tylu

    dawaj fotke - zobaczymy jak mocno siedzi tyl


  • Użytkownik archiwalny

    Dziś zdjąłem letnie opony i obie miały zdarte wewnętrzne krawędzie. Winny? Wygląda mi na nisko siedzący tył i złe pochylenie kół, a tym samym
    obciążenie wewnętrznych krawędzi.

    Swift ma tył na wielowahaczu. Koło zawsze siedzi w pionie. Nie ważne jak go dociążysz. To nie jest jakis archaiczny zawias. Tak jak pisali ludzie. Geometria, krzywy wahacz albo wybite gumy na tym ramieniu poziomym co trzyma wahacz od tyłu...

    Póki co chyba wstawię gumy z malucha pod podstawy sprężyn...

    Ja tak mam. Guma razem z blachą od górnego mocowania FP126p. Wsadzona na wahacz w swifcie pod sprezyne. +1cm.


  • Użytkownik archiwalny

    Swift ma tył na wielowahaczu. Koło zawsze siedzi w pionie. Nie ważne jak go dociążysz. To nie jest jakis archaiczny zawias. Tak jak pisali ludzie. Geometria, krzywy wahacz albo wybite gumy na tym ramieniu poziomym co trzyma wahacz od
    tyłu...

    Znaczy na drążku reakcyjnym? Czasem myślę nad ich wymianą, ale nie spieszę się, jak pomyślę o magicznych mimośrodowych śrubach, które pewnie się ukręcą...

    Ja tak mam. Guma razem z blachą od górnego mocowania FP126p. Wsadzona na wahacz w swifcie pod sprezyne. +1cm.

    Tylko 1 cm? Wolałbym ze 3... Jutro zrobię zdjęcia i wrzucę. Nisko mi siedzi.


  • Użytkownik archiwalny

    Tak to wygląda. Prawa strona, odkąd mam auto, jest niżej niż lewa...


  • Użytkownik archiwalny

    Jak dla mnie stoi srednio (zostalem jednak zasugerowany wiec sie nie liczy) wiec mozna by zmierzyc przeswit u ciebie i u innego sedana. Na oko masz tyle co w gti.
    Moze cegly w bagazniku wozisz - na co by tlo wskazywalo?


  • Użytkownik archiwalny

    Cegieł już nie . Mam butlę z gazem. Trochę to waży, ale czy aż tyle?

    Mówicie koledzy, że zawieszenie jest takie, iż koło zawsze utrzymuje w pionie? Jak gdzieś wyłapię jakiegoś swifta (niekoniecznie sedana) to sobie porównam. Zastanawiam się jeszcze czy regulacja na stabilizatorze coś by dała w temacie niżej stojącej prawej strony...


  • Użytkownik archiwalny

    Trzeba się było odezwać, jak szukałeś sprężyn, może byśmy coś uradzili Nie śledzę teraz forum, bo mam ograniczony dostęp do neta, a moja Suzi znowu stoi rozłożona na części..


  • Użytkownik archiwalny

    A kąty z tyłu są regulowane, bo masz wahacze. Jak kupiłem swojego to też miałem zjechqane opony z tyłu od wewnętrznej. Przy ustawianiu geometrii (na naprawdę dobrym sprzęcie) geomteria nie odbiegała wiele od normy, jednak wymagała minimalnej korekty. Prześmigałem sezon na starych oponach, więc nie wiem czy teraz mi je przycina, na wiosnę dostanie nowe laczki, wtedy się okaże.

    P.S. Dopiero doczytałem że wymieniałeś sprężyny w zeszłym roku


  • Użytkownik archiwalny

    Skądś znam tę sedanrakietę. Chyba widziałem ją kiedyś w tylnym lusterku ruszając spod świateł w Toruniu


  • Użytkownik archiwalny

    no a ja widziałem jakiegoś czarnego litra, który gnał 70-80 km/h w terenie zabudowanym.


Log in to reply