Odpowietrzniki zapieczone co zrobić :/
-
Witam Was doradźcie co zrobić mój problem polega na tym iż szczelil mi cylinderek tylni ... dokładniej gumka na nim uciekł mi cały płyn jednocześnie zapowietrzyły mi się hamulce ... próbowałem odkręcić odpowietrzniki i tu zonk nie da się żadnego z wszystkich czterech odkręcić ani jeden nie ruszył auto stoi bez hamulców a ja nie wiem co robić do najbliższego mechanika mam z 10km !! śruby mi się już tak obrobiły ze sa okrągłe !! prosze o pomoc czy wogole warto ciągnąc auto do mechanika czy on sobie z tym poradzi
-
Witam Was doradźcie co zrobić mój problem polega na tym iż szczelil mi cylinderek tylni ... dokładniej gumka na nim uciekł mi cały płyn jednocześnie zapowietrzyły mi się hamulce ... próbowałem odkręcić odpowietrzniki i tu zonk nie
da się żadnego z wszystkich czterech odkręcić ani jeden nie ruszył auto stoi bez hamulców a ja nie wiem co robić do najbliższego mechanika mam z 10km !! śruby mi się już tak obrobiły ze sa okrągłe !! prosze o pomoc czy wogole
warto ciągnąc auto do mechanika czy on sobie z tym poradziJedyna rada, wymienic cały cylinderek. a z odkręceniem przewodów hamulcowych nie będzie problemów?
-
Po kiego grzyba chciałeś odkręcać odpowietrzniki jak zaczął ci cieknąć cylinderek ?
Wtedy od razu się wymienia cały cylinderek.A do odkręcania odpowietrzników polecam taki klucz:
KLIKZ tyłu wymień na nowy cały cylinderek.
Z przodu, jak już będziesz odpowietrzać hamulce (po wymianie cylinderka) to i tak będziesz musiał odkręcić jakoś odpowietrzniki - polecam nawet jakąś małą żabę albo klucz francuski. Ewentualnie klucz samozaciskowy ale oczywiście w mniejszej wersji niż ten z aukcji -
U mnie nie pomagały ani klucze ani żabka i inne klucze z cyklu zaciskowych. 2 dni z cyklu pare kropel nafty i 3 dnia udało mi się nabić młotkiem mniejszy kluczyk bo odpowietrznik był już zjechany. Odziwo nawet łatwo poszło. Oczywiście potem wymiana na nowy. Moja rada nie panikuj i spokojnie szukań rozwiązań.
-
Na "upartego" można zrobić dziurkę małym wiertłem i przełożyć np mocny gwóźdź i zrobić dźwignię, oczywiście odpowietrznik później nadaję się do wymiany.
-
Jak widać po postach kolegów, jest wiele różnych sprawdzonych sposobów
-
Tylko pytanie czy kolega z tego skorzysta, bo śmiem przypuszczać, że z rozpędu pomylił kąciki
-
Trafna uwaga Tico ma 3 a nie 4 odpowietrzniki
-
Tylko pytanie czy kolega z tego skorzysta, bo śmiem przypuszczać, że z rozpędu pomylił kąciki
Zgadza się. Przeniosłem więc ten wątek z kącika Tico tutaj.
Od siebie jeszcze dodam, że na zapieczone gwinty bardzo dobrze działa podgrzanie palnikiem. Ale trzeba bardzo uważać przy tym - istnieje niebezpieczeństwo powstania pożaru (zapalenie się konserwacji podwozia) oraz trzeba osłaniać zbiornik i przewody paliwowe, jeśli są blisko).
-
Tylko pytanie czy kolega z tego skorzysta, bo śmiem przypuszczać, że z rozpędu pomylił kąciki
Z rozpędu nie zwróciłem na to uwagi
-
Zdarza się, że odpowietrzniki się ukręcają przy samej d....ie i co wtedy? Tylne cylinderki można wymienić, a jeśli ukręci się przedni odpowietrznik to już jest problem.