Szkoda kasy. Ja to robiłem cęgami. Zacisnęło się idealnie.
Najnowszy post utworzony przez TRV
-
RE: Jakie szczypce specjalne do opasek na półosiach ?
-
RE: Odpowietrzniki zapieczone co zrobić :/
Zdarza się, że odpowietrzniki się ukręcają przy samej d....ie i co wtedy? Tylne cylinderki można wymienić, a jeśli ukręci się przedni odpowietrznik to już jest problem.
-
RE: temperatura płynu
Po pierwsze: musi być dobra masa (bodajże za licznikiem i linka łącząca skrzynie biegów z karoserią), po drugie: zdarza się, że czujnik temperatury padnie. Miałem tak, że pokazywał cały czas za mało a było też i tak, że za dużo. Za każdym razem była to wina czujnika tylko, że wymieniałem go w ostatniej kolejności wcześniej kombinując z termostatem i wyłącznikiem wiatraka co kosztowało mnie trochę kasy i nerwów. Nieoryginalne czujniki wytrzymują max rok a później zaczynają świrować. Ciekawe czy można dostać oryginały? Poza tym wyłączniki wentylatora też są do kitu. Kupiłem taki o niższej temp. załączania. Miał szary plastik i wystające, nieosłonięte konektorki. Padł po pół roku. Albo nie załączał wcale, albo miał zwarcie cały czas bo jeden z konektorków się poluzował (plastik się odkształcił?). Teraz mam oryginalny ten wyłącznik i jeśli jest dobry czujnik temp. to nigdy nie wchodzi na czerwone pole bo wiatrak się załącza w odpowiednim momencie nawet w korkach. Wniosek z tego taki, że z zastosowaniem oryginalnych, sprawnych elementów wszystko jest jak najbardziej ok.
-
RE: jak to zdjac??
Pod tym raczej nie ma filtra powietrza. Powinien być w innej plastikowej obudowie obok silnika, a raczej przykręcony do nadkola.
-
RE: Wymiana uszczelki pod miską olejową jak?
Mnie wkurzyła jedna śrubka od strony skrzyni biegów, umiejscowiona tak, że półoś a właściwie przegub wewnętrzny nie pozwala na odpowiednie ruchy kluczem. Można przy tym nieźle się wkur....
-
RE: Chlodzenie
Miałem włącznik, który włączał wiatrak przy niższej temperaturze (nie pamiętam już jakiej, ale chyba 92 st). Działał jakieś 4 miesiące. Pewnego dnia po kawałku jazdy kiedy nawet silnik się nie zagrzał wysiadłem z samochodu i usłyszałem, że wentylator działa. Poczekałem chwilę z nadzieją, że się wyłączy, ale nic z tego. Okazało się, że poluzował się jeden z konektorków wystających z obudowy i pewnie coś w środku wyłącznika, bo jak się go ruszyło to się rozłączał. Był to czujnik z szarym plastikiem i konektorkami nie osłoniętymi. Chociaż wcześniej był sprawny to i tak temperatura podchodziła w to samo miejsce. Uszkodzenie uszczelki pod głowicą wykluczam bo to było po remoncie a do dzisiaj nie ubywa ani nie przybywa żadnych płynów i ogólnie wszystko jest w normie a myślę, że co nieco o tym samochodzie wiem - remont kapitalny silnika zrobiłem sam. Teraz mam nowy oryginalny wyłącznik i dalej jest tak samo. Dobrze, że nie ma upałów, ale latem będę musiał coś wymyślić. Chyba wymienię też czujnik temperatury w obudowie termostatu.
-
RE: Chlodzenie
A u mnie trzyma się dokładnie na końcu białego pola i jeszcze nigdy nie weszła na czerwone. Czy to normalne? Teraz nie jest tak źle, ale latem boję się, że w korkach nie będę miał czasu na reakcję bo się zagotuje a ja mogę to przegapić.
-
RE: Favorit nagrzewnica - chyba dziurawa
Ja bym tam nie sypał żadnych wynalazków bo czasami mogą zrobić więcej szkody niż pożytku. Wymiana nagrzewnicy jak już wyżej pisano nie jest taka trudna tylko w warsztatach tym matołom nie chce się/nie potrafią robić. Jak chcesz mieć dobrze zrobione to zrób sama lub poproś dobrego znajomego. Według mnie to pewnie zaworek i zgadzam się z poprzednikami.
-
RE: rozrząd
Warto sobie kupić klucz dynamometryczny. Ja kupiłem na allegro za około 60 zł, regulowany do 210 Nm i przy remoncie kapitalnym silnika przydał się wiele razy (m. in. głowica, sprzęgło), tym bardziej że w książce Maliny są podane momenty dokręcania chyba wszystkiego. Nie jest to wielki wydatek a dostajemy bardzo przydatne narzędzie.
-
RE: klucz w zamku...;/ pomocy
Ja bym wziął lutownicę z cienkim grotem i spróbował przylutować go do reszty klucza w zamku. Jak cyna ostygnie to wyciągniesz całość.