Uszczelnienie skrzyni i jak ją złożyć?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Dostałem skrzynię biegów do favoritki. Jest podobno zepsuta. W celach edukacyjnych postanowiłem ją rozebrać i zajrzeć do środka. Zauważyłem że między częściami obudowy nie ma uszczelek, jest tylko coś co wygląda na klej. Jak, czym uszczelnia się skrzynię jak się ją chce złożyć?
    Druga sprawa to żeby mi to nie leżało rozwalone i żebym nie zapomniał gdzie co bylo postanowiłem ją złożyć i interesuje mnie jedna sprawa: jak to zrobić żeby wałki weszły w łożyska zamontowane w tej obudowie skrzyni po stronie silnika? Przecież nie widać tego to jak ucelować?


  • Użytkownik archiwalny

    Jakbyś się zdecydował na rozbiórkę to zrób dużo zdjęć. Ja też planuję rozebrać skrzynię, ale na razie brak czasu i stabilnej pogody. Niestety nie mam garażu. Potrzebuję wymienić synchronizator 2 biegu. Mam jedynie rysunek budowy wewnętrznej skrzyni, ale nie mam opisu jej demontażu.


  • Użytkownik archiwalny

    Chciałem rozłożyć skrzynię z samochodu bo czasami blokuje mi się na trójce i drążek zmiany biegów mogę przesunąć miej więcej w położenie neutralne, ale nie jest to luz. Czuć, że jest nie tak i nie da się przesunąć dalej na czwórkę. Bardzo mnie to wkurza. Muszę tak machać ze trzy razy zanim sie uda ale na szczęście nie dzieje się to zbyt często i się przyzwyczaiłem. Jak rozebrałem tą skrzynię co dostałem to się trochę zniechęciłem do naprawy bo nie wiem co zrobić z tymi dwoma problemami o których pisałem wcześniej więc z rozbieraniem tej która jest w samochodzie na razie poczekam. Może latem coś zrobię. Poza tym słychać gwizd na piątce i trzeba by dokręcić nakrętkę. Przy okazji remontu silnika chcę to zrobić bo wystarczy tylko zdjąć część obudowy z elementem gumowo metalowym mocującym skrzynię do nadwozia. To plan minimum ale czym później to uszczelnić? Jak się nie dowiem to wszystko zostanie tak jak jest. Dzięki za zainteresowanie. Jak będę coś robił to napiszę.


  • Użytkownik archiwalny

    Co do tego kleju to może to jest taka masa która potem zastyga. Ja kupiłem taką masę uszczelniającą Boll, po jakimś czasie ta masa zastygła i zrobiła się gumowa. Uszczelniałem tym błotniki.
    Tu jest coś podobnego http://www.allegro.pl/item340640815_wurth_masa_uszczelniajaca_do_silnikow_dp_300.html


  • Użytkownik archiwalny

    Ja rok temu popełniłem własnoręcznie wymianę synchronizatorów.
    Jest kilka myków przy rozbiórce, ale jak sie je zna to idzie jak po sznurku...
    Z góry uprzedzam jednak, że jednej rzeczy sie nie da samemu zrobić: ściągnięcie łożyska z wałka pośredniego - trzeb specjalny sciągacz (ja dałem 15 zł w łapę na serwisie skody) - ostrzegam przed próba zdjecia łożyska przecinakiem, dłutem młotkiem... straty gwarantowane.


  • Użytkownik archiwalny

    To bardzo Cię proszę napisz czym później uszczelnić połączenia obudowy skrzyni i jak ucelować wałkami w odpowiednie miejsca przy składaniu.


  • Użytkownik archiwalny

    Kocham posty typu: rozebrałem ............... i nie wiem jak to teraz złożyć. Radzę potrenować na jakimś starym zegarku mechanicznym.


  • Użytkownik archiwalny

    Jak nawet nie czytasz tego co wcześniej napisałem i na dodatek nie masz nic do powiedzenia w temacie to nie pisz. Skrzynię dostałem i rozebrałem dla nauki a w samochodzie jest cała.


  • Użytkownik archiwalny

    Chciałem rozłożyć skrzynię z samochodu bo czasami blokuje mi się na trójce i drążek zmiany
    biegów mogę przesunąć miej więcej w położenie neutralne, ale nie jest to luz. Czuć, że jest
    nie tak i nie da się przesunąć dalej na czwórkę. Bardzo mnie to wkurza. Muszę tak machać ze
    trzy razy zanim sie uda ale na szczęście nie dzieje się to zbyt często i się
    przyzwyczaiłem. Jak rozebrałem tą skrzynię co dostałem to się trochę zniechęciłem do
    naprawy bo nie wiem co zrobić z tymi dwoma problemami o których pisałem wcześniej więc z
    rozbieraniem tej która jest w samochodzie na razie poczekam. Może latem coś zrobię. Poza
    tym słychać gwizd na piątce i trzeba by dokręcić nakrętkę. Przy okazji remontu silnika chcę
    to zrobić bo wystarczy tylko zdjąć część obudowy z elementem gumowo metalowym mocującym
    skrzynię do nadwozia. To plan minimum ale czym później to uszczelnić? Jak się nie dowiem to
    wszystko zostanie tak jak jest. Dzięki za zainteresowanie. Jak będę coś robił to napiszę.

    Ja kiedyś uszczelniłem skręcane połówki najnormalniejszym w świecie hermetykiem. Nic nie cieklo.


  • Użytkownik archiwalny

    Jak nawet nie czytasz tego co wcześniej napisałem i na dodatek nie masz nic do powiedzenia w
    temacie to nie pisz. Skrzynię dostałem i rozebrałem dla nauki a w samochodzie jest cała.

    CYTUJĘ:
    "Druga sprawa to żeby mi to nie leżało rozwalone i żebym nie zapomniał gdzie co bylo postanowiłem ją złożyć i interesuje mnie jedna sprawa: jak to zrobić żeby wałki weszły w łożyska zamontowane w tej obudowie skrzyni po stronie silnika? Przecież nie widać tego to jak ucelować? "

    Jest OK.


  • Użytkownik archiwalny

    No dobra: nauka kosztuje a miałem to szczęście, że mnie nie będzie kosztowała bo mogę rozebrać skrzynię z rozbitka. To według mnie najlepszy sposób żeby się czegoś dowiedzieć. Jak się nie uda to nie będzie straty. A może Ty wiesz jak to złożyć? Jeśli tak to napisz.


  • Użytkownik archiwalny

    Niestety nigdy nie robiłem nic ze skrzynią biegów. Poczytaj w mądrej literaturze może tam coś będzie na ten temat. Jest na pewno w książce Maliny ? ale tam wszystko opisane jest z użyciem specjalnych narzędzi do rozbierania i składania skrzynki.
    Pozdrowienia.


Log in to reply