Uszczelnienie skrzyni i jak ją złożyć?
-
Witam
Dostałem skrzynię biegów do favoritki. Jest podobno zepsuta. W celach edukacyjnych postanowiłem ją rozebrać i zajrzeć do środka. Zauważyłem że między częściami obudowy nie ma uszczelek, jest tylko coś co wygląda na klej. Jak, czym uszczelnia się skrzynię jak się ją chce złożyć?
Druga sprawa to żeby mi to nie leżało rozwalone i żebym nie zapomniał gdzie co bylo postanowiłem ją złożyć i interesuje mnie jedna sprawa: jak to zrobić żeby wałki weszły w łożyska zamontowane w tej obudowie skrzyni po stronie silnika? Przecież nie widać tego to jak ucelować? -
Jakbyś się zdecydował na rozbiórkę to zrób dużo zdjęć. Ja też planuję rozebrać skrzynię, ale na razie brak czasu i stabilnej pogody. Niestety nie mam garażu. Potrzebuję wymienić synchronizator 2 biegu. Mam jedynie rysunek budowy wewnętrznej skrzyni, ale nie mam opisu jej demontażu.
-
Chciałem rozłożyć skrzynię z samochodu bo czasami blokuje mi się na trójce i drążek zmiany biegów mogę przesunąć miej więcej w położenie neutralne, ale nie jest to luz. Czuć, że jest nie tak i nie da się przesunąć dalej na czwórkę. Bardzo mnie to wkurza. Muszę tak machać ze trzy razy zanim sie uda ale na szczęście nie dzieje się to zbyt często i się przyzwyczaiłem. Jak rozebrałem tą skrzynię co dostałem to się trochę zniechęciłem do naprawy bo nie wiem co zrobić z tymi dwoma problemami o których pisałem wcześniej więc z rozbieraniem tej która jest w samochodzie na razie poczekam. Może latem coś zrobię. Poza tym słychać gwizd na piątce i trzeba by dokręcić nakrętkę. Przy okazji remontu silnika chcę to zrobić bo wystarczy tylko zdjąć część obudowy z elementem gumowo metalowym mocującym skrzynię do nadwozia. To plan minimum ale czym później to uszczelnić? Jak się nie dowiem to wszystko zostanie tak jak jest. Dzięki za zainteresowanie. Jak będę coś robił to napiszę.
-
Co do tego kleju to może to jest taka masa która potem zastyga. Ja kupiłem taką masę uszczelniającą Boll, po jakimś czasie ta masa zastygła i zrobiła się gumowa. Uszczelniałem tym błotniki.
Tu jest coś podobnego http://www.allegro.pl/item340640815_wurth_masa_uszczelniajaca_do_silnikow_dp_300.html -
Ja rok temu popełniłem własnoręcznie wymianę synchronizatorów.
Jest kilka myków przy rozbiórce, ale jak sie je zna to idzie jak po sznurku...
Z góry uprzedzam jednak, że jednej rzeczy sie nie da samemu zrobić: ściągnięcie łożyska z wałka pośredniego - trzeb specjalny sciągacz (ja dałem 15 zł w łapę na serwisie skody) - ostrzegam przed próba zdjecia łożyska przecinakiem, dłutem młotkiem... straty gwarantowane. -
To bardzo Cię proszę napisz czym później uszczelnić połączenia obudowy skrzyni i jak ucelować wałkami w odpowiednie miejsca przy składaniu.
-
Kocham posty typu: rozebrałem ............... i nie wiem jak to teraz złożyć. Radzę potrenować na jakimś starym zegarku mechanicznym.
-
Jak nawet nie czytasz tego co wcześniej napisałem i na dodatek nie masz nic do powiedzenia w temacie to nie pisz. Skrzynię dostałem i rozebrałem dla nauki a w samochodzie jest cała.
-
Chciałem rozłożyć skrzynię z samochodu bo czasami blokuje mi się na trójce i drążek zmiany
biegów mogę przesunąć miej więcej w położenie neutralne, ale nie jest to luz. Czuć, że jest
nie tak i nie da się przesunąć dalej na czwórkę. Bardzo mnie to wkurza. Muszę tak machać ze
trzy razy zanim sie uda ale na szczęście nie dzieje się to zbyt często i się
przyzwyczaiłem. Jak rozebrałem tą skrzynię co dostałem to się trochę zniechęciłem do
naprawy bo nie wiem co zrobić z tymi dwoma problemami o których pisałem wcześniej więc z
rozbieraniem tej która jest w samochodzie na razie poczekam. Może latem coś zrobię. Poza
tym słychać gwizd na piątce i trzeba by dokręcić nakrętkę. Przy okazji remontu silnika chcę
to zrobić bo wystarczy tylko zdjąć część obudowy z elementem gumowo metalowym mocującym
skrzynię do nadwozia. To plan minimum ale czym później to uszczelnić? Jak się nie dowiem to
wszystko zostanie tak jak jest. Dzięki za zainteresowanie. Jak będę coś robił to napiszę.Ja kiedyś uszczelniłem skręcane połówki najnormalniejszym w świecie hermetykiem. Nic nie cieklo.
-
Jak nawet nie czytasz tego co wcześniej napisałem i na dodatek nie masz nic do powiedzenia w
temacie to nie pisz. Skrzynię dostałem i rozebrałem dla nauki a w samochodzie jest cała.CYTUJĘ:
"Druga sprawa to żeby mi to nie leżało rozwalone i żebym nie zapomniał gdzie co bylo postanowiłem ją złożyć i interesuje mnie jedna sprawa: jak to zrobić żeby wałki weszły w łożyska zamontowane w tej obudowie skrzyni po stronie silnika? Przecież nie widać tego to jak ucelować? "Jest OK.
-
No dobra: nauka kosztuje a miałem to szczęście, że mnie nie będzie kosztowała bo mogę rozebrać skrzynię z rozbitka. To według mnie najlepszy sposób żeby się czegoś dowiedzieć. Jak się nie uda to nie będzie straty. A może Ty wiesz jak to złożyć? Jeśli tak to napisz.
-
Niestety nigdy nie robiłem nic ze skrzynią biegów. Poczytaj w mądrej literaturze może tam coś będzie na ten temat. Jest na pewno w książce Maliny ? ale tam wszystko opisane jest z użyciem specjalnych narzędzi do rozbierania i składania skrzynki.
Pozdrowienia.