Inter Cars - części niedostępne "od ręki" - ciekawostka



  • Szukałem pewnej części do samochodu, google zaproponował m.in. Inter Cars. Jak się okazało, części na stanie nie mieli, ale jest tam formularz do kontaktu w sprawie dostępności i ceny. Skoro jest - stwierdziłem, że pewnie ktoś w centrali IC sprawdzi, czy część jest dostępna w jakimś magazynie, jeżeli będzie dostępna, to dowie się, a następnie mi przekaże jaka jest cena takiej części, na kiedy może być dostarczona itp. Jak się okazało, było to dość naiwne myślenie z mojej strony...

    Oto odpowiedź, którą otrzymałem z IC (cytat dosłowny - znaczenia tej wypowiedzi miejscami można się tylko domyślać - cóż począć... polska język - trudna język ):

    "Dzień dobry
    W chwili obecnej towar podanym o numerze jest na zamówienie indywidualne(brak w magazynie) , jeżeli towar jest dostępny u producenta. Wszelkie informacje odnośnie dostępności aktualnej ceny i czasu realizacji uzyskają Państwo tylko i wyłącznie osobiście w najbliższym oddziale Inter Cars.

    Lokalizator oddziałów Inter Cars (i tu adres lokalizatora oddziałów)".

    Część udało się bez problemu zamówić gdzie indziej - czas realizacji dość długi, bo do 3 tygodni (z Korei takie małe gumowe kółeczko musi przyjechać) - ale ponoć nikt oryginału nie chce, wszyscy biorą tańsze o 70 złotych zamienniki. Oczywiście żadnej zaliczki nikt nie chciał, stwierdzili, że jak ja nie wezmę, to na pewno trafi się ktoś chętny. Ja do tej pory uważałem Inter Cars za firmę poważną, aczkolwiek nieco droższą, niż konkurencja - niemniej jednak Pan, który mi w ten sposób odpowiedział całkowicie zmienił w moich oczach ten wizerunek.

    Oczywiście cytat jest anonimowy (po co facetowi "siarę" robić), do tego autora wypowiedzi poinformowałem o tym, że pozwolę sobie zacytować ten (nieporadny trochę...) mail w różnych miejscach.

    No i pytanie - czepiam się, czy coś w IC nie do końca działa tak, jak mógłby tego klient oczekiwać?

    PS. Gwoli wyjaśnienia - najbliższy oddział IC mam ponad 20 km od domu - stąd zaskoczenie związane z propozycją odbycia wycieczki do najbliższego oddziału IC - tak, jakby nie dało się "centralnie" zapytać o część i ewentualnie wysłać ją kurierem (skoro i tak prowadzą taką sprzedaż) lub nawet wysłać do tego nieszczęsnego najbliższego oddziału...


  • Moderator

    Może takie indywidualne zamówienie u nich wymaga przedpłaty lub pisemnej odręcznie spisanej deklaracji zakupu
    Miałem podobny problem, ostatecznie sobie odpuściłem i kupiłem gdzie indziej.
    Pewnie tacy indywidualni klienci nie są dla nich dochodowi i po prostu IC ma ich w d..

    ps. chodzi o jakąś część do Matiza?



  • Do Hyundaia - łącznik elastyczny wału napędowego. Guma wygląda na zdrową, ale są na śrubach ślady, że zaczyna się jakiś luz pojawiać. Mechanicy (i zgadzam się z nimi w 100%) stwierdzili, że na ten kawałek gumy oddziałują takie siły, że zakup zamiennika produkcji PRC jest kompletnie bez sensu i lepiej dołożyć kilkadziesiąt złotych i zamówić oryginał.

    W IC się nie da normalnie tematu załatwić, inna hurtownia załatwiła sprawę od ręki. Część będzie do 3 tygodni (tak jest najtaniej - przyjedzie przy okazji jakiejś dostawy a nie specjalnie dla mnie przesyłką ekspresową), nikt nie chciał żadnej zaliczki / zadatku itp.


  • Admin

    No i pytanie -
    czepiam się, czy coś w IC nie do końca działa tak, jak mógłby tego klient oczekiwać?

    Nie czepiasz się. Po prostu nie jesteś klientem... strategicznym.


Log in to reply