Akumulator do Swifta 98r.
-
Jeśli brać masz
centrę to najlepiej futurę ale one zaczynają się od 47Ah i są dość drogie. Powinny
być jednak lepsze bo mają chyba 3 letnią gwarancję i nawet zapali silnik gdy akuś
jest rozładowany.mój też odpali Futury nie polecałem, bo kolega ma altek który go nie wystarczająco doładowywać będzie - 50A
Inne centry to
loteria jak wszystkie teraz niestety akumulatory. Nieraz zwykła centra trzyma długo
a często pada zaraz po gwarancji. Teraz centra to nie to samo co dawniej.jak wszystko, ale Centry mają jednak większą sprzedaż niż Bosch czy Varta.
-
No Centry mają 35Ah i 240A(nie wiem ile ma ta Centra Plus!), a Bosch'e 40Ah i 330A...
-
tamte czarne
teoretycznie mają minimalnie większy prąd rozruchowy jeśli dobrze pamiętam, nie
mniej jednak i tak bym kupił tą z plusem"Zwykłe" mają 240A, czyli Plus miałby jeszcze mniej...
-
Jako, że dziś mój
akumulator powiedział mam do Was pytanko o to, który akumulator polecacie...A dokładniej, to TEN Ci do Swifta styknie.
154,09zł już z wysyłką kurierem za pobraniem (i starego nie musisz kurierowi oddawać)
Aku mocno polecane na zaprzyjaźnionym forum.
Sam go mam od roku i zapomniałem, że mam aku pod maską.Napędza Cordobę 1.6
-
Sam go mam od roku
i zapomniałem, że mam aku pod maską.To dobrze. Ale wiesz, Chris - to jednak bardzo krótki okres. Napisałbym wręcz - gwarancyjny...
Napędza Cordobę 1.6
O, cholera...
Oczywiście życzę Ci, aby działał jak najdłużej.
-
To dobrze. Ale
wiesz, Chris - to jednak bardzo krótki okres. Napisałbym wręcz - gwarancyjny...AK-owcy mają go już po okresie gwarancyjnym.
O, cholera...
Takie porównanie do maleńkiego literka kolegi.
-
No właśnie z
podanych jest najtańszy(ceny u mnie w mieście to 205zł-220zł) i też słyszałem, że
dobre są...
Wiesz ja nie
potrzebuję "cudów"... Mi wystarczy, żeby auto odpalało, czasem coś pograło i
tyle...Kup sobie Jenox-a w Kauflandzie jest zawsze w ofercie - 45Ah za 160 zł. Z tym, że jest na grubsze klemy (czyli standardowe), ale klemy to koszt 10 zł.
Mam już go dwa sezony i śmiga jak zły - żadnych wysyłek, hurtowni itp. - Kaufland jest w każdym większym mieście
Na początku nie chciałem zmieniać oryginalnych klem i kupiłem ten cienki akumulatorek z cienkimi klemami w Norauto i długo nie posłużył - poszła reklamacja i od ręki oddali mi kasę.
Tak więc kupiłem w sumie najtańszy produkt (no i polskiej firmy ;)) i trafiłem dobrze.
Kiedyś miałem też nowego Jenoxa w Polonezie i tam była taka akcja, że musiałem go wymienić na gwarancji (padł podczas remontu blacharskiego - auto nie jeździło 2 miesiące, nie przyjmował prądu - widocznie miał jakieś zwarcie na celach). Nowa sztuka była już bezawaryjna i pojeździłem na niej spokojnie 5 zim - potem auto poszło na żyletki, a aku dalej był dobry
-
prawda jest taka że klemy wymienić to podstawa. wg mnie te w suzuki na nic sie nie nadają. nie mają zbyt wielkiego pola manewru gdy słupek akumulatora jest już wyrobiony.
uwazam ze jak kupować to z tymi normalnymi klemami -
Takie porównanie do
maleńkiego literka kolegi.No i właśnie do literka on za duży będzie z tymi 45Ah... Max. to 40Ah i to też za duży, bo w książce serwisowej napisali że aku w Swifcie może mieć 28Ah-38Ah...
-
Kup sobie Jenox-a w
Kauflandzie jest zawsze w ofercie - 45Ah za 160 zł. Z tym, że jest na grubsze klemy
(czyli standardowe), ale klemy to koszt 10 zł.45Ah to za dużo, dużo za dużo... Będzie wiecznie niedoładowany. Max. to 38Ah wg książki serwisowej...
-
No i właśnie do
literka on za duży będzie z tymi 45Ah... Max. to 40Ah i to też za duży, bo w
książce serwisowej napisali że aku w Swifcie może mieć 28Ah-38Ah...Nie bój żaby, alternator nie zaprotestuje przy 45Ah.
Skoro Tico 800cm3 śmigają na 45Ah (a dedykowany aku jest podobny jak w Swifcie) i mają się świetnie to nie ma się czym martwić.
Ale Twój wybór. Ja Ci dałem namiar na świetny aku w bardzo dobrej cenie.
Zrobisz jak uważasz*- jak Ci inni doradzą
-
swift 1.0 i 1.3 jak dobrze pamietam ma alternator 50 A, swift gti i 1.6 ma 55 A (tak przynajmniej kiedyś znalazłem). 45 Ah wg mnie jeszcze pociągnie ale to max. ja u siebie w 1.6 mam 44Ah wrzucone
-
swift 1.0 i 1.3 jak
dobrze pamietam ma alternator 50 A, swift gti i 1.6 ma 55 A (tak przynajmniej kiedyś
znalazłem). 45 Ah wg mnie jeszcze pociągnie ale to max. ja u siebie w 1.6 mam
44Ah wrzuconeZ 45Ah to nie będę przeginał... Ew. wezmę jakiś 40Ah... Zawsze +5Ah względem starego aku...
-
swift 1.0 i 1.3 jak
dobrze pamietam ma alternator 50 A, swift gti i 1.6 ma 55 A (tak przynajmniej kiedyś
znalazłem). 45 Ah wg mnie jeszcze pociągnie ale to max. ja u siebie w 1.6 mam
44Ah wrzuconeDlatego jestem przekonany, że altek w 1.0 spokojnie doładuje aku 45Ah, a niech to zrobi nawet w 95% a i tak użytkownik tego nie odczuje, że brakuje kilku procent.
BTW - z 10 lat temu miałem okazję przez kilka miesięcy pojeździć maluchem z podłączonym aku o pojemności 100Ah i nic niepokojącego się nie działo.
-
BTW - z 10 lat temu
miałem okazję przez kilka miesięcy pojeździć maluchem z podłączonym aku o pojemności
100Ah i nic niepokojącego się nie działo.Póki był naładowany to było na pewno ok. Maluszkowi to by się zeszło co by go rozładować...
-
Dziękuję wszystkim z głosowanie i komentarze! Mimo iż w głosowaniu wygrała Centra nie kupiłem jej, a dlaczego?! Odpowiedź na to pytanie znajdziecie TU...
-
Mimo iż w głosowaniu wygrała Centra nie kupiłem jej, a dlaczego?! Odpowiedź na to pytanie znajdziecie TU...
Sprawdziłeś wg.jakiej normy podawany jest prąd rozruchowy w obu akumulatorach?
Rok temu stawałem przed dylematem zakupu nowego aku i niestety na różnych forach motoryzacyjnych ludzie narzekali na Bosch Silver -
45Ah to za dużo,
dużo za dużo... Będzie wiecznie niedoładowany. Max. to 38Ah wg książki
serwisowej...No to kup Jenoxa 36 Ah, będzie jeszcze tańszy
Zresztą tak pytasz, pytasz a i tak pewnie wiesz co masz kupić i jakiej pojemności, tylko tak się pieścisz
Edit: no i jak pisałem i tak zrobiłeś co chciałeś - zdecydowałeś się na cienkie klemy
-
Latam na 45Ah litrem i obiektywne pomiary aerometrem wykazały, że akumulator jest doładowywany bez problemu przez seryjny altek. Z resztą prawda jest taka, że jakiej firmy aku by nie wsadził, to jak jeździmy regularnie i mamy dobre ładowanie, to z rozruchem nie będzie problemu, większość awarii akumulatorów to wina alternatora...
-
dokładnie prąd rozruchowy podawany jest wg bodajże trzech norm i warto na to zwrócić uwage mało tego,podepnij pod pomiar 10 baterii jednego modelu tego samego producenta a przekonasz się jaki rozrzut będzie w wynikach
ja obecnie rzuciłem sie na Bannera ( za 5 lat powiem ci czy to dobry wybór ) (ok 25% nadwyżki od deklarowanych parametrów prądu rozruchowego!)
Boscha tyle że z serii 5 mam w innym aucie ale dopero drugą zimę wiec nie wiele mogę sie wypowiadać ale dodam że był to zakup ze względu na cenę w stosunku do konkurencji (przy 0*C raptem ledwo sięga deklarowanych parametrów)