Zmiany przepisów od 31.12.2010 r.


  • Admin

    Cytat:

    W nowy rok z nowymi przepisami

    Jedna z najdziwniejszych decyzji polskich ustawodawców wchodzi w życie w ostatnim dniu 2010 r. Zdaniem ustawodawców, by zwiększyć bezpieczeństwo na polskich drogach wystarczy podnieść limity prędkości. Tego samego dnia wchodzi też w życie wchodzi tzw. ustawa fotoradarowa.

    Jeszcze w ostatnim dniu roku będziemy mogli mocniej przycisnąć gaz. Jako pierwsi w Europie pojedziemy szybciej na autostradach i dwujezdniowych drogach ekspresowych. Dlaczego ustawodawca zdecydował się na podniesienie limitów prędkości?

    • Zarówno autostrady jak i drogi ekspresowe należą do najbezpieczniejszych w naszym kraju - mówi mł. insp. Marek Konkolewski z Komendy Głównej Policji. - W 2009 r na wszystkich odcinkach tych dróg zginęło 66 osób, a to bardzo mało w porównaniu z pozostałymi drogami.

    Prędkość nie podskoczyła znacząco - w obu przypadkach jedynie o 10 km/h. W praktyce oznacza to, ze jadąc na zabawę sylwestrową kierowcy będą mogli jechać nawet 140 km/h na autostradach, a 120 km/h na drogach ekspresowych - jedynie tych dwupasmowych. Jednak nie ma nic za darmo. Drogówka już szykuje nowy bat na kierowców. Chcą zaostrzyć i usprawnić pomiar prędkości na autostradach. Mają się tam pojawić kamery i czujniki, dzięki którym kierowcy nie unikną kary nawet za najmniejsze przekroczenie prędkości.
    Pomysł jest banalnie prosty. Chodzi bowiem o pomiar średniej prędkości przejechanego odcinka autostrady. Samochód jest rejestrowany przy wjeździe, jeśli na bramce wyjazdowej pojawił się zbyt wcześnie, kierowca może otrzymać mandat. Nie ma przeszkód prawnych do uruchomienia takiego systemu kontroli prędkości. Potrzebne są tylko środki na zakup i instalację odpowiedniej aparatury. O tym rozwiązaniu myśli już GTC na trasie z Gdańska i Stalexport Autostrada Małopolska na odcinku Katowice - Kraków. Zmian nie chce wprowadzać Autostrada Wielkopolska. Co ciekawe nad podobnym rozwiązaniem zastanawia się również Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Nowy system miałby obowiązywać nie tylko na drogach ekspresowych, ale również przy przejazdach przez niewielkie miejscowości.

    Również w ostatnim dniu 2010 r. zacznie obowiązywać nowa ustawa fotoradarowa. Oznacza to dokładnie tyle, że Generalny Inspektorat Transportu Drogowego przejmie od policji ponad 1 400 stojących przy drogach masztów na fotoradary. Jak na razie na każde 11 masztów przypada jedno urządzenie robiące zdjęcia i mierzące prędkość. Ale ma to się zmienić.

    W nowej ustawie znika zapis dopuszczający montowanie, tak jak do tej pory, atrap urządzeń. Od 31 grudnia 2010 r. każdy stojący maszt będzie musiał zawierać wewnątrz fotoradar. Takie miejsce ma być również lepiej oznakowane. GITD planuje przeznaczyć na nowe urządzenia i cały system około 50 mln. euro.

    Kierowców czeka jeszcze jedna zmiana. GITD będzie miał 180 dni na postępowanie mandatowe. Do tej pory odpowiednie służby miały na to 30 dni. 180 dni powinno w zupełności wystarczyć na wystawienie, przekazanie i zapłacenie mandatu. Dotychczasowa praktyka pokazała, że 30 dni to często za mało czasu.

    Źródełko: KLIK.
    I co Wy na to? Jednak podwyższają limity tam, gdzie się da... Niewiele, ale jednak - na początek dobre i to. No i koniec z atrapami fotoradarów... Chociaż te 180 dni na wlepienie mandatu jest trochę przerażające i... dziwne: aż pół roku??? Czemu nie 10 lat?.


  • Użytkownik archiwalny

    Niewiele? Podwyższenie +10km/h i widełki 10km/h daje 20km/h co w przypadku autostrady owocuje 150km/h bez mandatu.
    Poza tym atrapy masztów(nie wiem czy dobrze słyszałem w tv) mają być uporządkowane dopiero w ciągu 6 miesięcy.


  • Użytkownik archiwalny

    Niewiele?
    Podwyższenie +10km/h i widełki 10km/h daje 20km/h co w przypadku autostrady owocuje
    150km/h bez mandatu.

    nie bardzo, jak ustawią Ci średniawki, to dostaniesz mandat
    A ktoś słyszał o tym przepisie że pasażerów "po spożyciu" będzie trzeba sadzać na tylnych siedzeniach ?



  • nie bardzo, jak
    ustawią Ci średniawki, to dostaniesz mandat
    A ktoś słyszał o
    tym przepisie że pasażerów "po spożyciu" będzie trzeba sadzać na tylnych siedzeniach
    ?

    No niektórzy są tak żywiołowi, że próbują kierować. Ale to już szofer powinien sam wiedzieć czy musi kogoś na tył rzucać czy tez nie musi


  • Użytkownik archiwalny

    No niektórzy są tak
    żywiołowi, że próbują kierować. Ale to już szofer powinien sam wiedzieć czy musi
    kogoś na tył rzucać czy tez nie musi

    nie zdarzyło mi się takie coś szkoda że nie pomyśleli, że z tyłu jak siądzie taki delikwent, to może rękami oczy zakryć, no ale nic, nowych pomysłów im nie wolno podawać, bo jeszcze wykorzystają i co



  • Niewiele?
    Podwyższenie +10km/h i widełki 10km/h daje 20km/h co w przypadku autostrady owocuje
    150km/h bez mandatu.

    A teraz ile jest "bez mandatu"?
    Kilkukrotnie w ciągu roku przemierzam autostradę A1 i jadąc z prędkością ca 130km/h widuję widma, które przemykają obok mnie z prędkością światła. Nie często ale przemykają. Większość jedzie tak ca 150 km/h.

    Poza tym atrapy
    masztów(nie wiem czy dobrze słyszałem w tv) mają być uporządkowane dopiero w ciągu 6
    miesięcy.

    I to mnie cieszy. Albo jest aparat fotograficzny i urządzenie działa albo go nie ma. I najważniejsze: fotoradary maja być wyraźnie oznakowane!
    W Zjednoczonym Królestwie gościu wygrał sprawę w sądzie o mandat ponieważ udowodnił, że fotoradar nie był wyraźnie oznakowany


  • Użytkownik archiwalny

    Albo jest aparat fotograficzny i urządzenie działa albo go nie ma. > I to mnie cieszy.

    I najważniejsze:
    fotoradary maja być wyraźnie oznakowane!

    a to juz mniej

    ( o stacjonarnych)
    juz tlumacze dlaczemu
    mi tam nie jest potrzebne by go widziec z kilometra
    bo staram sie jezdzic przepisowo

    ale jednak w przypadku urzadzen przenosnych chcialbym wiedziec ze beda i chcialbym tez wiedziec gdzie



  • a to juz mniej

    ( o stacjonarnych)
    juz tlumacze
    dlaczemu
    mi tam nie jest
    potrzebne by go widziec z kilometra
    bo staram sie
    jezdzic przepisowo

    Jednakowoż, znak drogowy przed i słup pomalowany na jaskrawy kolor nie zaszkodzi.

    ale jednak w
    przypadku urzadzen przenosnych chcialbym wiedziec ze beda i chcialbym tez
    wiedziec gdzie

    Skoro jeździsz zgodnie z przepisami



  • nie zdarzyło mi się
    takie coś

    Mi się zdarzyło
    Co prawda podejrzewam, ze spożywał nie tylko alkohol, ale jak jedziesz sobie środkiem Warszawy a tu nagle ci pasażer łapie za kierownice i ciągnie krzycząc "ROWER" to to nie jest miłe przeżycie Taką chłopak dostał wiązankę, że dalej chciał taksówką wracać. I już był grzeczny potem. Ale nikomu takiego przeżycia nie polecam.
    Całe szczęście, że było pusto na drodze (4 rano) i jechałem środkowym pasem, a rowerzysta prawym skrajem... Obyło się bez stłuczki, ale pół pasa zdążyłem zmienić
    Nie koleguję się już z tym człowiekiem

    A co do zakrywania oczu: Inny koleżka mnie szturchał w boki jak siedział za mną
    Moja reakcja j.w. ale nie chciał taksówki brać

    Jak jeszcze raz coś odwalą to inwestuję w kaftany


  • Użytkownik archiwalny

    Ciezko bedzie zrobic srednia 150 od bramki do bramki, nawet cisnac pod 200 caly czas zawsze trafi sie ktos przyklejony do lewego, wyprzedzajace sie tiry itp Ale fajnie, 150 to juz sensowna predkosc

    Zreszta pomiar tej sredniej predkosci bedzie szedl automatem powiazany z rozpoznawianiem numeru rejstracyjnego ze zdjecia, akurat robilem dawno temu projket rozpoznawanie liter za pomoca sztucznej inteligencji i bardzo latwo to oszukac, tak samo jak zaslonic jedna literke/cyferke



  • Ciezko bedzie
    zrobic srednia 150 od bramki do bramki, nawet cisnac pod 200 caly czas zawsze trafi
    sie ktos przyklejony do lewego, wyprzedzajace sie tiry itp Ale fajnie, 150 to juz
    sensowna predkosc
    Zreszta pomiar tej
    sredniej predkosci bedzie szedl automatem powiazany z rozpoznawianiem numeru
    rejstracyjnego ze zdjecia, akurat robilem dawno temu projket rozpoznawanie liter za
    pomoca sztucznej inteligencji i bardzo latwo to oszukac, tak samo jak zaslonic jedna
    literke/cyferke

    Zawsze też można wpaść na kawę na stację benzynową



  • Zawsze też można
    wpaść na kawę na stację benzynową

    Przeliczyć przed przejazdem czas odcinka, bramki na pewno będą widoczne, włączać sobie stoper na początku odcinka żeby wtopy nie było i będzie ok



  • dawno temu projket rozpoznawanie liter za
    pomoca sztucznej inteligencji i bardzo latwo to oszukac,

    Dawno temu było łatwiej, teraz pewnie już trochę trudniej.

    Ja to widzę tak, że na początku kamera przez OCR wrzuca do bazy nr blachy i godzinę wjazdu, a na końcu odpytuje o taki nr blachy i dopisuje godzinę opuszczenia odcinka. Ewentualnie dorzuca jakiś id pomiaru i do drugiej bazy wrzuca fotki.
    Nie widzę zbytnio możliwości oszukania

    tak samo jak zaslonic jedna
    literke/cyferke

    == Mandat 100PLN.

    BTW. Bardzo fajny efekt dają takie tablice:
    Bat na kierowcę
    Pomijając przygłupów bijących rekordy dla większości takie publiczne wystawienie rejestracji razem z prędkością jest niezłą reprymendą. Przynajmniej dla mnie by było



  • Przeliczyć przed
    przejazdem czas odcinka, bramki na pewno będą widoczne, włączać sobie stoper na
    początku odcinka żeby wtopy nie było i będzie ok

    Ale co my tu "gdybamy"
    Państwo nie ma na budowę a co dopiero na takie gadżety?



  • == Mandat 100PLN.

    Ale bez punktów



  • Ale bez punktów

    Ale 100zł Nawet jak jedziesz przepisowo... A jak nieprzepisowo to mandat za prędkość + 100zł



  • Ale 100zł
    Nawet jak jedziesz przepisowo... A jak nieprzepisowo to mandat za prędkość + 100zł

    Ja nie zapłacę, bo mi to nie w głowie. Jadąc przepisowo (lub w granicach błędu), mandatów płacić nie muszę. Tym samym nie muszę czynić "przygotowań do popełnienia wykroczenia"
    Ale są ludzie, którzy myślą innymi kategoriami.



  • Ja nie zapłacę, bo
    mi to nie w głowie. Jadąc przepisowo (lub w granicach błędu), mandatów płacić nie
    muszę. Tym samym nie muszę czynić "przygotowań do popełnienia wykroczenia"

    Ja to wiem i to rozumiem. Ale podstawiłem się w sytuację takiego co kombinuje... I to się nie opłaca

    Ale są ludzie,
    którzy myślą innymi kategoriami.

    Ano są


  • Użytkownik archiwalny

    Z punktu widzenia wiru w baku to ja mysle, ze pewnie nawet tych 150 nie bede jezdzil, 130-140 jest ok, ale zeby sie nie okazalo, ze jak jest ograniczenie do 40km/h bo remont to przelicza srednia zgodna z przepisami i zamiast 150 wyjdzie 120, a wiadomo, nikt 40 na remontach nie jezdzi.

    Nie mam pojecia jakim systemem to leci, ale na matrycy 5x5 margines odchylen od wzorca byl dosyc maly, dwa pola maks, pozniej juz nierozpoznawal. Podejrzewam, ze w przypadku takiego systemu bedzie to 10x10 conajmniej ale mimo wszystko ja np. mialem mega problem z B i 8, tak samo z E i F, wystarczy dodac blotkiem kreseczke przy F i jest E oraz z 8 zrobic tym samym sposobem B. Tak samo z 5 i 6. To jest bardzo latwe do oszukania mimo wszystko, sam wiem bo meczylem ten temat i na matrycy 5x5 byl absolutnie nie do przeskoczenia przy malych odchylkach od wzorca. Jeszcze temat robienia foto pod katem tez jest ciekawy. Imho uwazam, ze latwo bedzie to oszwabic. Oczywiscie tego nie popieram, aczkolwiek dla mnie autostrada to miejsce gdzie ludzie soba moga latac ile chca i mi to nie przeszkadza. CO innego np. teren zabudowany, chociaz tutaj tez jest smiesznie, bo jadac nowym 3 pasmowym mostem musze jechac w nocy 70km/h, a po moim osiedlu moge jechac 60km/h gdzie szybciej niz 30 to glupota.


  • Użytkownik archiwalny

    Ciezko bedzie
    zrobic srednia 150 od bramki do bramki, nawet cisnac pod 200 caly czas zawsze trafi
    sie ktos przyklejony do lewego, wyprzedzajace sie tiry itp Ale fajnie, 150 to juz
    sensowna predkosc

    Ale to nie będzie obliczane na średnią prędkość tylko na czas przejazdu odcinka
    Jak przyjedziesz szybciej niż ustalony czas (wiadomo że przekroczyłeś prędkość),a jak równo lub pózniej(zgodnie z przepisami).
    No chyba że ja źle usłyszałem


Log in to reply