Zegarek i instalacja. HowTo
-
Ja zastosowałem zegar z poloneza oraz zmieniłem w nim podświetlanie na niebiesko ale roboty na 2h było przy zmianie podświetlania, ogólnie przeważnie trzeba podłączyć ciągłe napięcie 12v i 12V ze świateł do podświetlenia zegara po załączeniu świateł. Zegar wkomponowałem w miejsce nad wyłącznikami światła przeciwmgłowego po lewej stronie w tą wnękę, idealnie tam pasuje.
-
Przepraszam, że odkopuję tak
stary wątek (mam nadzieję, że leo mnie nie zabije).Święta są, daruję Ci życie.
Od razu odpowiadam, że nie ma u mnie kostki do podłączenia zegarka.
Gdyby była, to nie zamęczałbym Was takim pytaniem.Nie bądź tego taki pewien. Stawiam 3:1, że kostka jest, tylko dobrze schowana. Chyba, że ktoś mocno dłubał z elektryką pod półką i wyciął przewody (to bez sensu) albo wykorzystał je do czegoś innego.
Otóż kostka ta lubi się dobrze schować. Ja sam znalazłem ją niemalże przypadkiem po 11 latach użytkowania samochodu.
Schowała się po lewej stronie, na dole, za wnęką radia. Tak sprytnie, że w ogóle nie można jej było dojrzeć, ja zaś wygrzebałem ją przypadkiem, gdy robiłem trochę porządku z mnóstwem kabli pod półką. No i zaraz się przydała, bo z okazji znalezienia kostki nabyłem i podpiąłem zegarek.
Patrzę na schemat i czytam, że w kostce tej powinieneś mieć 4 przewody: biały, biały z czarnym paskiem, czerwony z żółtym paskiem i chyba czarny (brak oznaczenia na schemacie). Jeśli ktoś wcześniej montował np. radio, jeden przewód może być odcięty z kostki (ja tak miałem, radioodtwarzacz montował dealer).
Tak więc poszukaj dobrze, pogrzeb w okolicach radia i dalej, powinieneś ją znaleźć. Najlepiej byłoby zastosować właśnie fabryczne podłączenie, jeżeli masz oryginalny zegarek (chodzi mi o funkcję ściemniania wyświetlacza). -
Święta są, daruję Ci życie.
Nie bądź tego taki pewien.
Stawiam 3:1, że kostka jest, tylko dobrze schowana.Jesteś pewien, że kostka/instalacja do zegarka jest, mimo że fabrycznie w aucie go nie ma a miejsce na niego jest zaślepione ?
-
Przepraszam, że odkopuję tak
stary wątek (mam nadzieję, że leo mnie nie zabije). Kupiłem sobie jakiś czas temu oryginalny
zegarek do Tico. Niestety jestem totalnie zielony jeśli chodzi o elektrykę i potrzebuję pomocy
jak go podłączyć. Przetrzepałem całe forum za taką poradą i nie znalazłem na tyle
łopatologicznego poradnika, bym wiedział co zrobić, a z kolei w tym wątku brakuje ilustracji.
Mógłby mi ktoś pomóc? Od razu odpowiadam, że nie ma u mnie kostki do podłączenia zegarka.
Gdyby była, to nie zamęczałbym Was takim pytaniem.Jest trochę czytania ale nieco powinno ci rozjaśnić temat
-
Jesteś pewien, że
kostka/instalacja do zegarka jest, mimo że fabrycznie w aucie go nie ma a miejsce na niego
jest zaślepione ?Tak, jestem pewien.
Chyba, że (jak napisałem) ktoś ją z rozmysłem zlikwidował. Fabryka jednak raczej na pewno ją dała.EDIT: dlaczego jestem pewien? Bo sprawdziłem na schematach. Instalacja zegarka jest narysowana wszędzie, zarówno w pierwszych instalacjach, jak też po zmianach w maju 1997 r. Dawano po prostu taką samą wiązkę wszędzie, a zegarek dorzucano lub nie (zależnie od wersji wyposażenia). I tak oto np. mamy parę pustych kostek pod maską (i nie tylko) - połączenia klimatyzacji, której nie posiadamy. Ale kabelki są.
-
Tak, jestem pewien.
Chyba, że (jak napisałem)
ktoś ją z rozmysłem zlikwidował. Fabryka jednak na pewno ją dała.Zapytałem się, bo we wcześniejszych postach innych userów czytałem, że owej kostki (jak i zegarka) do 98r. nie było
-
Zapytałem się, bo we
wcześniejszych postach innych userów czytałem, że owej kostki (jak i zegarka) do 98r. nie byłoPodczas gdy Ty pisałeś ten post, ja wyedytowałem mój wcześniejszy i wyjaśniłem sprawę - zerknij.
W tamtym wątku, do którego dałeś linka, Wasylek się chyba pomylił. Ktoś go tam nieco "prostował", zdaje się. Gdy ja brałem samochód od dealera, (luty 1998), były już wersje z zegarkami. -
Podczas gdy Ty pisałeś ten
post, ja wyedytowałem mój wcześniejszy i wyjaśniłem sprawę - zerknij.Tak, jak gotowa instalacja pod kontrolkę rezerwy paliwa
EOT
-
Podczas gdy Ty pisałeś ten
post, ja wyedytowałem mój wcześniejszy i wyjaśniłem sprawę - zerknij.
W tamtym wątku, do którego
dałeś linka, Wasylek się chyba pomylił. Ktoś go tam nieco "prostował", zdaje się. Gdy ja
brałem samochód od dealera, (luty 1998), były już wersje z zegarkami.U mnie w Tiktaku nie było instalacji, musiałem samodzielnie zrobić, za pomocą w/w poradnika
Moje Tico to 1997r. od nowości w posiadaniu przez moich rodziców. -
To i ja sie pochwale , zegarek z nexi za 20zł ze szrotu
-
Ja sam znalazłem ją niemalże przypadkiem po 11 latach użytkowania samochodu.
Schowała się po lewej stronie, na dole, za wnęką radia. Tak sprytnie, że w ogóle nie można jej
było dojrzeć, ja zaś wygrzebałem ją przypadkiem, gdy robiłem trochę porządku z mnóstwem kabli
pod półką.Lepiej późno niż wcale Ja u siebie nie znalazłem i dorobiłem zasilanie zegarka, ale poszukam i jeśli znajdę to przywrócę stan fabryczny.
Przy okazji: nie podłączałem przewodu oświetlenia, który przyciemnia zegar przy włączonych światłach ponieważ w ciągu dnia cyferki swieciły za slabo, a musimy jeździć na światłach. Co prawda po zmroku cyferki świeciły trochę za jasno, ale przyzwycziłem się. Już miałem zamontować pstryczek, którym załączałbym "przyciemnienie" ale zrezygnowałem z tego. -
To i ja sie pochwale ,
zegarek z nexi za 20zł ze szrotuWygląd i umaszczenie, według mnie pasuje do wystroju tikacza, spasowanie już nie bardzo... (szczególnie górna szpara) Możliwe, że gdyby pozostawiło się część atrapy, można by nieco podnieść zegarek.
-
Możliwe, że gdyby pozostawiło się część atrapy, można by nieco podnieść zegarek.
Wiem niestety nieda sie nic wiecej zrobić bo w środku były jakieś przeszkody a nawet tego tak bardzo nie widać tylko jakoś to zdjecie tak to powiększyło , w wolnym czasie pomyśle jak to zamaskować.
-
Mam problem. Nieopatrznie wcisnąłem zegarek do środka i po fakcie przekonałem się, że nie mam jak się do niego dostać . Odkręciłem konsolę, ale bez demontażu kierownicy niewiele udało mi się zdziałać. Macie może jakiś pomysł, jak wydostać zegarek bez rozbierania połowy wnętrza samochodu?
-
może jakiś pomysł, jak wydostać zegarek bez rozbierania połowy wnętrza samochodu?
Wyjąć radio i próbować manipulacji czymś dłuższym właśnie od strony wnęki na radio?
-
Wyjąć radio i próbować
manipulacji czymś dłuższym właśnie od strony wnęki na radio?Może spróbować bardzo ostrożnie wsunąć cienki nóż w z boku zegara od strony kabiny poruszyć blaszki mocujące?
-
W tamtym wątku, do którego
dałeś linka, Wasylek się chyba pomylił. Ktoś go tam nieco "prostował", zdaje się. Gdy ja
brałem samochód od dealera, (luty 1998), były już wersje z zegarkami.Ja jestem pewien tylko dwóch rzeczy:
1.W moim Tico zakupionym na początku czerwca 1998r nie było złączki pod zegarek, na tej podstawie uknułem tezę, że w Tico sprzedawanych poprzez FSO do momentu pojawienia się zegarków nie powinno być również i instalacji.
2.W czerwcu 1998r nie pojawił się jeszcze w naszych warszawskich salonach ani w cennikach żaden model Tico wyposażony w zegarek. Gdyby był na pewno bym taki model zakupił- biorę zawsze full opcję! Zegarki w polskich Tico zaistniały razem z pojawieniem się lakierowanych zderzaków, dodatkowego światła STOP, szerszych opon i tylnych głośników w półce. Nie pamietam dokładnie który to był miesiąc (lipiec?) ale akurat wtedy robiłem pierwszy przegląd i zobaczyłem nowe modele w ofercie. Swoje Tico brałem w fabrycznym salonie prosto z placu przy FSO- o lakierowanych zderzakach i zegarkach wtedy jeszcze nikt nie słyszał...
A co do schematów- na schematach od początku było praktycznie wszystko, co producent zaplanował montować w Tico. Nie jest jednak prawdą, że wszystko co tam namalowano było standardowo wsadzane do samochodów i to niezależnie od opcji wyposażenia.
Przykłady:
-instalacja na 4 głośniki (na schematach jest- w samochodzie ciągnąłem)
-instalacja anteny elektrycznie wysuwanej (jest na schemacie a ktoś ma?)
-instalacja szyb elektrycznych (tylko w opcji)
-instalacja centralnego zamka (opcja)
-wiązki klimatyzacji w kabinie (masz u siebie?)
-trzecie światło STOP (chyba nie ma nawet na schematach...) -
Mam problem. Nieopatrznie
wcisnąłem zegarek do środka i po fakcie przekonałem się, że nie mam jak się do niego dostać
. Odkręciłem konsolę, ale bez demontażu kierownicy niewiele udało mi się zdziałać. Macie
może jakiś pomysł, jak wydostać zegarek bez rozbierania połowy wnętrza samochodu?heh, Ty masz problem? ja niedawno stwierdziłem że wyczyszczę kanały nawietrzników (za pomocą aktywnej piany do czyszczenia klimatyzacji), a żeby dopełnić dzieła to wziąłem się za wyjmowanie i czyszczenie kratek otworów wylotowych. no i przy wkładaniu ich z powrotem lewa centralna wpadł mi do środka. czekam do wiosny żeby rozkręcić pół samochodu i ją wydostać. ;p