Subaru Justy GTI - Budowa mojej pierwszej rajdówki
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 gru 2013, 19:12 ostatnio edytowany przez Colin 11 wrz 2016, 18:09
Aparat jest zupelnie inny niz w mk2/3 - praktycznie taki sam (w srodku) jak mk2 8v albo jakis samuraj (4 zeby + baczek od przyspieszenia podcisnieniowego oraz przyspieszenie odsrodkowe).
Z tego co widze na zdjeciach to raczej jest z mk2 ten aparat, ale reki sobie nie dam uciac...Ale chyba widze modul zaplonowy na cewce - w mk1 go nie ma na pewno wiec raczej elektronika z mk2 jest. Sama cewka to pasuje z tysiecy roznych aut wiec tu akurat dowolnosc mozliwa
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 gru 2013, 20:09 ostatnio edytowany przez Hellsin 11 wrz 2016, 18:09
takie pytanie trochę za tematem - jaka jest różnica w deklach od Mk II i III ? Są zamienne, czy trzeba coś przerabiać ?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 gru 2013, 20:21 ostatnio edytowany przez plastekk 11 wrz 2016, 18:09
krucieć na wyjscie do odmy jest inny , ma inna średnicę ale raczej bez problemu są onne wymienne , a krucce się także wyjmują
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 gru 2013, 20:41 ostatnio edytowany przez krasustop 11 wrz 2016, 18:09
No to pierwszy raz kupiłem silnik przez telefon, bez oględzin.
Mam nadzieję że tym razem nie zawiedzie mnie moja ufność w uczciwość ludzką.
Co do silnika to właściciel twierdzi że jest to mk2.Sami oceńcie co się mogło stać bo ja będę wiedział dopiero w piątek jak zrzucę głowicę, bo rozrząd wygląda na cały.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 gru 2013, 20:53 ostatnio edytowany przez Erde 11 wrz 2016, 18:09
No to pierwszy raz
kupiłem silnik przez telefon, bez oględzin.
Mam nadzieję że tym
razem nie zawiedzie mnie moja ufność w uczciwość ludzką.
Co do silnika to
właściciel twierdzi że jest to mk2.
Sami oceńcie co się
mogło stać bo ja będę wiedział dopiero w piątek jak zrzucę głowicę, bo rozrząd
wygląda na cały.A słynną sprężynkę z rozrządu usunąłeś?
Może klin na wale ścięło? -
Użytkownik archiwalnynapisał 16 gru 2013, 21:00 ostatnio edytowany przez krasustop 11 wrz 2016, 18:09
Wszystkiego się dowiem w piątek jak tylko do domu wrócę.
Rozbiorę rozrząd zrzucę głowicę i wszystko się wyjaśni.
Mam tylko nadzieje że ten silnik który wziąłem będzie czegoś warty, a ze starego może jeszcze coś uratujemy.
On chyba wiedział że po tym rajdzie miał trafić na stół operacyjny do modyfikacji -
Użytkownik archiwalnynapisał 16 gru 2013, 21:53 ostatnio edytowany przez Hellsin 11 wrz 2016, 18:09
Raczej brzmiało to tak niż buuum :
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 gru 2013, 22:31 ostatnio edytowany przez xq92x 11 wrz 2016, 18:09
Na pocieszenie napiszę, że mogło być gorzej
Życzę powodzenia z "nowym" silnikiem
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 gru 2013, 22:35 ostatnio edytowany przez Erde 11 wrz 2016, 18:09
Na pocieszenie
napiszę, że mogło być gorzejŻyczę powodzenia z
"nowym" silnikiemAno...
-
Użytkownik archiwalnynapisał 16 gru 2013, 22:37 ostatnio edytowany przez xq92x 11 wrz 2016, 18:09
Oby nowy nabytek "nie tłukł"
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2013, 05:15 ostatnio edytowany przez krasustop 11 wrz 2016, 18:09
Dzięki za rozładowanie stresów.
Mnie już puściły nerwy na ten silnik, szkoda tylko wyników bo szło co raz lepiej, była szansa na pierwsze pudło.
Ale trudno, taki sport.
Teraz tylko czekać do piątku i na przód. -
Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2013, 19:18 ostatnio edytowany przez none7 11 wrz 2016, 18:09
sądzę ze klin na wale poszedł.
bo słychać tak jakby stopniowo dostawał silnik po dupie (adekwatnie do przestawiającego się koła na wale)
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 gru 2013, 19:38 ostatnio edytowany przez krasustop 11 wrz 2016, 18:09
Wrzucam obiecane filmiki z rajdu.
Jest już co raz lepiej zaczynam już kumać Justynkę.
Jak ktoś kiedyś mi powiedział trenuj a wyniki same przyjdąSilnik już dotarł w piątek działamy, ocena stanu pomiary i mam nadzieję że montaż
-
napisał 18 gru 2013, 04:20 ostatnio edytowany przez adamo81 11 wrz 2016, 18:09
A sekcja zwłok starego motoru już coś wykazała?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 gru 2013, 05:10 ostatnio edytowany przez krasustop 11 wrz 2016, 18:09
A sekcja zwłok
starego motoru już coś wykazała?Sekcja będzie jak wrócę do domu.
Czyli w piątek będzie wszystko jasne. -
Użytkownik archiwalnynapisał 19 gru 2013, 22:08 ostatnio edytowany przez krasustop 11 wrz 2016, 18:09
Nie umiałem wytrzymać.
Po powrocie z Wiednia musiałem zrzucić przynajmniej pokrywę klawiatury.
I okazało się że wałek na wydechu nie wytrzymał.
A oto efekty
A silnik który dotarł do mnie wygląda całkiem obiecująco. Regulowane koła rozrządu, nie wiem jeszcze jakie wałki bo nie mierzyłem, głowica świeżo po obróbce.
Jutro zrzucę spód sprawdzimy wał panewki i ... -
Użytkownik archiwalnynapisał 19 gru 2013, 22:55 ostatnio edytowany przez Toydols 11 wrz 2016, 18:09
Ciekawa sprawa z tym wałkiem. Jeszcze nie słyszałem, żeby komuś wałek pękł na dwie części...
ten wałek był obrabiany? -
Użytkownik archiwalnynapisał 19 gru 2013, 23:08 ostatnio edytowany przez plastekk 11 wrz 2016, 18:09
był na allegro rok temu taki silnik , po wymianie na nowy wałek silnik żył i miał się dobrze.
Zapewne silnik od mk2 , tam są drążone wałki. Te od mk3 raczej trudno byłby ukręcić
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 gru 2013, 23:17 ostatnio edytowany przez Toydols 11 wrz 2016, 18:09
Właśnie, że wałki od mk2 powinny być mocniejsze - rura jest mocniejsza od lagi. Poza tym suzuki zrezygnowało z pustych wałków nie ze względu na ich jakość, a ze względu na koszt ich wytworzenia. Porównując mk2 i mk3 można zobaczyć, że wprowadzając mk3, przede wszystkich wprowadzili oszczędności - najważniejsze to:
- pełne wałki rozrządu,
- dużo gorsza jakość tapicerki,
- zderzaki identyczne jak w kilku innych wersjach.
Według mnie, wałki kolegi Krasustopa były obrabiane i przehartowane.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 gru 2013, 23:31 ostatnio edytowany przez plastekk 11 wrz 2016, 18:09
z tą obróbką to na 90% masz rację , bo trudno byłby uszkodzić wałek w seryjnym motorze a zawory raczej nie napotkały niczego na drodze
choć w silnikach bmw np diesla jest to często spotykany widok