[moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.
-
@WarningDeadPL napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Nafta i odtłuszczacz działają cuda.
To prawda, a czasami lepiej zadziała rozpuszczalnik nitro (trzeba trochę pomoczyć części). Świetne jest też czyszczenie elektrochemiczne (Tomshreck dał kiedyś niezły manual), choć to bardziej pracochłonne, ale czasem warto.
-
@WarningDeadPL ta łapa i napinacz bankowo są potrzebne do wspomagania, a do klimy...pewnie też bo powinien być to ten sam pasek. Bardzo dobrze że to zabrałeś.
-
@leo napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
nitro
Wiem ale z doświadczenia też wiem że nitro często lubi rozpuścić więcej niż powinien + problematyczny jest bo nafta jest "tłusta" i na taki napinacz działa według mnie lepiej niż nitro.
Nitro zmywa często naklejki, uszkadza uszczelki, uszkadza lakier etc. ... chyba że tylko ja mam takie doświadczenie.
@likaon napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
ta łapa i napinacz bankowo są potrzebne do wspomagania,
Do klimy też bo na łapie się trzyma sprężarka a co do napinacza to wziąłem tak ana wypadek bo nie wiem czy wychodziły swifty bez wspomy ale z klimą więc z napinaczem będzie się dało pasek dopasować.
@leo napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
(Tomshreck dał kiedyś niezły manual)
To było na tym forum?
Muszę poszukać z ciekawości czy to coś nowego czy już znany mi sposób.Co do dzisiejszych prac:
Oczywiście czegoś zapomniałem a jest to wiązka od ele szyb i centralnego zamka ... może gość od tamtego swifta mi to wyśle za jakąś rozsądną cenę bo jak nie to sam będę się musiał bawić w dorabianie jej. Co ciekawe wiązka do lusterek już jest jak i większość wiązki od klimy. Do klimy brakuje 2 kawałków. Jeden pod maską i jeden do centralki.
Drzwi rozebrane i potrzebne części wyjęte:
Nie chce ktoś skorup albo szyb? Zero rdzy tylko z jednych schodzi na górze klar. Jak nie to lecą na złomowisko chociaż lewe są lepsze niż moje ale raczej się nie będę bawił w malowanie całych drzwi (chociaż na moich pękła szpachla więc też będą do poprawy).
Boczki muszę dopasować jakiś materiał zamiast tego pstrokatego żeby mi pasował do foteli i reszty.
Da się jakoś robić "mniejsze" miniaturki zdjęć? Bo jak wrzucam tyle fot to wychodzą bardzo długie te posty.
-
@WarningDeadPL napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Wiem ale z doświadczenia też wiem że nitro często lubi rozpuścić więcej niż powinien + problematyczny jest bo nafta jest "tłusta" i na taki napinacz działa według mnie lepiej niż nitro.
Nitro zmywa często naklejki, uszkadza uszczelki, uszkadza lakier etc. ... chyba że tylko ja mam takie doświadczenie.To prawda, dlatego napisałem "czasami" (znaczy trzeba wiedzieć, co się robi). Oczywiście gumę, plastik i lakier trzeba chronić przed nitro, które najlepiej działa na gołą stal, żeliwo i stopy aluminiowe, wyżerając stary, zapieczony syf. Ja używam nitro do czyszczenia gaźników (po zdjęciu uszczelek). Gaźnik motocyklowy zanurzony przez 1-2 dni w rozpuszczalniku nitro odczyszcza się najlepiej.
(Tomshreck dał kiedyś niezły manual)
To było na tym forum?Było, ale pomyliłem osoby.
Tom83ek tylko pokazywał kiedyś efekty zastosowania elektrolizy wg manuala - o, tu: KLIK
Zaś autorem był Baton87. Poszukałem: niestety, manual wrzucił na inną witrynę, która odeszła już w niebyt... Ja jednak kiedyś zarchiwizowałem tego PDFa, gdy był jeszcze dostępny, i przed chwilą dorzuciłem go do tego starego wątku sprzed 10 lat. Klikaj śmiało: KLIKDa się jakoś robić "mniejsze" miniaturki zdjęć? Bo jak wrzucam tyle fot to wychodzą bardzo długie te posty.
Musiałbyś po prostu przed uploadem zmniejszyć rozmiar zdjęć w jakiejś przeglądarce obrazów. Ja używam do tego celu darmowego IrfanView, w którym łatwo się to robi, ale wiele innych programów też to potrafi. Fakt - do takich czysto poglądowych fotek wystarczy nawet rozmiar 800x600 px.
-
@WarningDeadPL napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
A to ja mówiłem o desce rozdzielczej, boczkach itd.
Wiem. Ale kierownica i gałka zmiany biegów też jest we wnętrzu ;)
-
JA to wam trochę zazdroszczę wolnego czasu i chęci na ciągnięcie tego.
@leo napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
PS.2. @WarningDeadPL później posprzątam to z Twojego wątku.
Możesz w sumie zostawić. Usuwanie wiadomości chyba nic nie zmieni.
Co do swifta:
Gość od którego kupowałem części wysłał mi tą wiązkę którą zapomniałem za cenę przesyłki więc miło (ale zobaczymy co przyjdzie).Cas się wziąć za boczki. tu jakiś dziwny patent bo materiał jest zawinięty pod jakieś dziwne tworzywo i dopiero przyklejony do reszty. Tworzywo oczywiście popękane ale udało się zdjąć i nie połamać tego bardziej. Poklejone czymś czego bardzo nie lubię używać czyli kropelką żeby się trzymało i dało się to zrobić tak jak fabryka przewidziała.
Materiał dobrany do boczka fotela na tyle na ile się dało. Niestety kupiłem tylko 0.5mb czyli na styk a popełniłem błąd że dociąłem sobie jeden przed przyklejeniem zamiast przykleić i dopiero dociąć więc wyszło źle i trzeba było oderwać. No cóż tak to jest jak się robi coś pierwszy raz.
!
-
@leo napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Czym kleiłeś materiał do plastiku?
Jeszce za czasów Ibizy kupiłem klej Bonaterm AS żeby kleić boczki i mi został więc jego. Fotel ładnie trzyma, doklejałem gąbki bo wykruszone boczki w swifcie to klasyka gatunku.
-
Boczki zrobione. kolejny problem to to że w jednym miejscu mi przesiąkł klej ale to się ogarnie.
Wstępnie wyszło tak:
Mam wiązkę do szyb etc tylko że gość mi ją odciął za wtyczkami z lewej strony więc ich nie mam to i trzeba było przerobić instalację i zabawa.
Dobrze że miałem w zapasie wtyczki. Do pinów kabelki najpierw pobielone później przylutowane do wsuwek i zaciśnięte bo w samemu zaciskaniu średnio ufam.
Fabryczne rozwiązania w instalacji...
Środek rozebrany żeby ogarnąć wiązkę (w większości już ogarnięta) i lewe drzwi. Zamek rozebrany, wyczyszczony i nasmarowany, tak samo mechanizm podnoszenia szyby.
Zdjęcia z rozebrania zamka mam wszystkie jakby ktoś chciał i kiedyś rozbierał to żeby wiedzieć co i jak .Jak narazie na dziś tyle bo najwięcej zeszło z wiązką i klejeniem tapicerki.
Nieszczęsna plama gdzie przesiąkł klej:
Może uda się po prostu zdrapać paznokciem bo jak się tak bawiłem to schodziło powoli.
Powoli z ABC robi się taki bardziej GLX
-
Ktoś mi powie czy "auto" w ele szybach samo odbija czy to trzeba jakby anulować pociągając w górę?
-
@WarningDeadPL z tego co pamiętam to powinno samo dojechać, szyba stawia opór, rośnie prąd i odcina napięcie. A anulowanie to w dół było.
-
@WarningDeadPL napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Jaka ładna podłoga pod nogami kierowcy i pasażera! :O
-
@WarningDeadPL napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Ktoś mi powie czy "auto" w ele szybach samo odbija czy to trzeba jakby anulować pociągając w górę?
"Auto" działa tylko przy opuszczaniu i samo dojeżdża do końca i stop. W górę niestety trzeba trzymać cały czas :(
-
Panowie pytanie na już:
Mam problem z instalacją bo nie mam całej więc no.
Znalazłem skąd powinny być zasilane szyby ale czy na pewno? I co tam powinno być o takim nietypowym kształcie?Dobra tam jest jakiś dziwny bezpiecznik
36795-82000-000 -
@WarningDeadPL Właśnie chciałem napisać, że wygląda to na gniazdo dużego bezpiecznika. Na przekaźnik jest za mało złącz.
W Tico el. szyby (tylko przód) były zabezpieczane 30A. Może w Swifcie też?
A nie wygląda to na jakąś samoróbkę dołożoną przez poprzednika?
Nie masz dostępu do schematów? Bez tego ciężko Ci będzie. -
@WarningDeadPL tam powinien być taki pindolek, wieczko metalowe z otworem, pewnie to bezpiecznik albo termistor. Wsadzaj 20A i obserwuj, w sensie wsuwki męskie na żeńskie i normalny wsadzić.
-
Powracam z dawką bezużytecznych informacji. Swift ma całkiem grubą blachę i dość solidne wzmocnienie w drzwiach.
Kupiłem i wypróbowałem owatrol i naprawdę godny polecenia produkt.
Po pierwszej warstwie (lewa strona po prawa przed)
Bezpiecznik kupiłem oryginalny do szyb ale jakby kogoś interesowało to dotarłem do informacji że jest to bezpiecznik 30A.
Problem inny że układ wyłączenia trybu auto w szybie nie wyłącza szyby więc będzie o tym na razie pamiętać a w przyszłości ogarnąć bo spalę albo silnik albo instalację.
-
Dziś przyszedł czas na wymianę oleju po 10k. Wleciała płukanka profesjonalnym produktem jakim jest 400ml nafty (w sumie płukanki dedykowane to w większości nafta + ewentualny dodatek smarujący)
Olej ponownie 5w30 tym razem mix Motula 8100 X-clean+ i Motula X-clean EFE spowodowane to tym żę z poprzedniej wymiany zostało mi 1.5l pierwszego i z wymiany w innym aucie prawie 2l drugiego więc akurat. Filtr Filtrona OP564.
Jak już byłem to wykręciłem sobie świece aby obejrzeć jak tam środek bo zakupiłem kamerkę inspekcyjną z ali (więc też test kamerki za 9ziko) trochę dziwna akcja ale chyba tak ma być bo jak na moje oko swift bardzo ubogo "podlewa" albo ją po prostu idealnie ją dobrali i świeca akurat oczyszcza się sama.
I taki kwiatek na tłoku:
Pytanie czy tłok taki już był czy coś mu się stało po drodze. Ew słaba kamerka i tak dziwnie wypaliło nagar na tłoku.
Żadnych objawów niepożądanych nie ma więc zostaje jeździć obserwować
-
@WarningDeadPL napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Powracam z dawką bezużytecznych informacji. Swift ma całkiem grubą blachę ....
Na zdjęciach wygląda dość gruba ale to może być złudzenie bo wpierw trzeba byłoby usunąć pilnikiem wywinięcia (zadziory) po cięciu a potem najlepiej zmierzyć grubość blachy suwmiarką.
-
@WarningDeadPL napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Pytanie czy tłok taki już był czy coś mu się stało po drodze. Ew słaba kamerka i tak dziwnie wypaliło nagar na tłoku.
W tico tłoki mają wyfrezowane podcięcia może tu jest podobnie.
-
@ryszard napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
mierzyć grubość blachy suwmiarką.
Wiadomo, ale miałem tylko porównanie z klapą opla agila A bo takową też ciąłem to sporo grubsza. Poszycie to ok 1.5mm, wzmocnienia nie mierzyłem niestety. Bardziej chodziło mi o to że jednak nie aż taka puszka no i jak mi zostały kawałki reparaturek do seata (1.2mm) to tu poszycie jest znacznie grubsze. Nie chciało mi się później mierzyć bo suwmiarka w domu a pomyślałem o tym jak już byłem na szrocie więc bez sensu było robić kółko.
@ryszard napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
W tico tłoki mają wyfrezowane podcięcia może tu jest podobnie.
Mają ale na pierwszym zdjęciu po prawej mamy "poprawne" podcięcie a po lewej u dołu to podcięcie wygląda jakby albo coś uderzyło albo zły odlew bo trzeba pamiętać że większość tłoków jest odlewanych a nie kutych. Kute tłoki mają swoje zalety ale i wady takie jak np wyższa rozszerzalność cieplna przez co muszą być luźniej pasowane no i cena. Najczęściej obróbka poprodukcyjna tłoka odlewanego jest minimalna i tych podcięć się nie frezuje a zostają tak jak były odlane.