Ceny paliw...
-
@BPX33 napisał w Ceny paliw...:
@leo napisał w Ceny paliw...:
Spoko, LPG nie ma prawa śmierdzieć w aucie.
Przy tankowaniu w ogóle go nie czuć, no ani trochę... XD
nooo ale nadal to nie jest w aucie a poza nim xd
-
@Gooral napisał w Ceny paliw...:
nooo ale nadal to nie jest w aucie a poza nim xd
Nie wiem w którym miejscu napisałem, że chcę czuć zapach benzyny siedząc w aucie, ale spoko. ;)
Zapach LPG już niejednokrotnie czułem jadąc za autem z taką instalacją, więc nie piszcie, że czuć ten "zapach" tylko przy tankowaniu. :P
-
@BPX33 napisał w Ceny paliw...:
Przy tankowaniu w ogóle go nie czuć, no ani trochę... XD
Aleś delikutaśny... XDDD
-
Hurt Orlenu (01.06. vs 07.06.):
Pb95: 6,10 -> 6,04 zł/litr (- 6 gr/l)
Pb98: 6,68 -> 6,62 zł/litr (- 6 gr/l)
ON: 6,07 -> 6,00 zł/litr (- 7 gr/l)
ON+: 6,51 -> 6,43 zł/litr (- 8 gr/l)
LPG: 2,61 -> 2,61 zł/dm3 (b.z.)Koszą nas na marży niemiłosiernie obecnie... :/
-
@BPX33 napisał w Ceny paliw...:
Zapach LPG już niejednokrotnie czułem jadąc za autem z taką instalacją, więc nie piszcie, że czuć ten "zapach" tylko przy tankowaniu. :P
No to monter się nie popisał.
U mnie w ogóle nie czuć w aucie kompletnie. Jak pisałem. Czuję gdy odpinam pistolet i na przedłużce do tankowania. -
-
Niby w hurcie tanieje a w nocy jak chcesz zatankować to poniżej 6.66 nigdzie nie znalazłem. Na noc podnoszą ceny czy jak?
-
@WarningDeadPL napisał w Ceny paliw...:
Niby w hurcie tanieje a w nocy jak chcesz zatankować to poniżej 6.66 nigdzie nie znalazłem. Na noc podnoszą ceny czy jak?
Ja przed chwilą wróciłem z mojej lokalnej stacji paliw (często najtańszej w całym województwie, a zdarzało się że i w Polsce) i zapłaciłem 5,91 zł/l (cena bez rabatu który tam posiadam to 5,97 zł/l). :)
-
Hurt Orlenu (07.06. vs 14.06.):
Pb95: 6,04 -> 6,12 zł/litr (+ 8 gr/l)
Pb98: 6,62 -> 6,74 zł/litr (+ 12 gr/l)
ON: 6,00 -> 6,17 zł/litr (+ 17 gr/l)
ON+: 6,43 -> 6,60 zł/litr (+ 17 gr/l)
LPG: 2,61 -> 2,56 zł/dm3 (- 5 gr/dm3)"Żarło, żarło i zdechło..."
-
U mnie i tak jak jeżdżę na trasie Katowice-Olkusz to na jednej stacji 6.60 na innej 6.40/6.37/6.25 a na stacji Auchan 6.19 więc hurt hurtem a detal detalem
-
-
@WarningDeadPL napisał w Ceny paliw...:
a na stacji Auchan 6.19 więc hurt hurtem a detal detalem
C.H. Bonarka? Wiele razy tam tankowałem jadąc do lub z Zakopanego. ;)
-
@BPX33 napisał w Ceny paliw...:
C.H. Bonarka
Nie, bo to nie w krk tylko w Sosnowcu ale podejrzewam że i ceny i źródło paliwa to samo.
-
@WarningDeadPL napisał w Ceny paliw...:
Nie, bo to nie w krk tylko w Sosnowcu ale podejrzewam że i ceny i źródło paliwa to samo.
Ceny na różnych Auchanach są różne, ale paliwo na każdej stacji w Polsce jest z tego samego źródła (czyt. z Orlenu).
-
@BPX33 napisał w Ceny paliw...:
tego samego źródła
Podobno niektóre premium nie są. Shell 100oktanów słyszałem że sprowadzana. No i te np 95 premium np są chyba wzbogacane dodatkowo osobno przez firmy ale baza ta sama
-
@WarningDeadPL napisał w Ceny paliw...:
Podobno niektóre premium nie są. Shell 100oktanów słyszałem że sprowadzana.
Tak. Shell V-Power Racing jest ponoć sprowadzany z Niemiec, ale to paliwo się prawie w ogóle nie sprzedaje.
No i te np 95 premium np są chyba wzbogacane dodatkowo osobno przez firmy ale baza ta sama
W 95 premium czy ON premium masz dolewane do kilku litrów jakiegoś specyfiku na 1000l czystego paliwa.
-
@BPX33 napisał w Ceny paliw...:
kilku litrów jakiegoś specyfiku
Ciekawe na ile te specyfiki rzeczywiście działają.
Co do 100 oktanów to kiedyś zaszalałem i chciałem potwierdzić swe przypuszczenia. Zalałem 10l 100oktanów do swifta i przyspieszyłem zapłon o ok 8 stopni. Zgodnie z oczekiwaniami nic to nie zmieniło w osiągach za to droższe było paliwo.
-
@WarningDeadPL napisał w Ceny paliw...:
Ciekawe na ile te specyfiki rzeczywiście działają.
Bardziej efekt placebo i dobry marketing niż jakieś faktyczne działanie. Może jedynie przy wysilonych jednostkach, które są bardziej czułe na wszelkie drobne zmiany składu coś takie paliwo daje, ale w 99% cywilnych aut szary Kowalski nie zauważy żadnej różnicy...
Co do 100 oktanów to kiedyś zaszalałem i chciałem potwierdzić swe przypuszczenia. Zalałem 10l 100oktanów do swifta i przyspieszyłem zapłon o ok 8 stopni. Zgodnie z oczekiwaniami nic to nie zmieniło w osiągach za to droższe było paliwo.
Jeśli silnik konstrukcyjnie nie jest przygotowany pod wyższe wartości oktanowe tankowanie go "lepszym" paliwem nic nie da, a może być wręcz przeciwnie. Ja swego czasu testowałem wszystkie paliwa premium ze znanych sieci (Orlen, bp, Shell) i nie odczułem żadnej różnicy w osiągach czy elastyczności, za to spalanie wzrastało o ok. 0,5l/100km no i za samo paliwo płaciłem więcej, więc traciłem de facto podwójnie.
-
@BPX33 napisał w Ceny paliw...:
nic nie da, a może być wręcz przeciwnie
Wiadomo bo paliwa z wyższą liczbą oktanową spalają się wolniej co powoduje że np mieszanka nie dopali się w dmp i powoduje niepotrzebne dodatkowe obciążenia czy np płomień omiata zawory wydechowe przez co je niepotrzebnie nagrzewa i wiele innych o których można by się rozpisywać.
To było w stylu "niby człowiek wiedział a jednak się łudził" i sam spróbować musiał.
Jedynie to kiepska jakość paliwa może coś zmienić czy np dolewki acetonu czy paru innych starych tricków które zmieniają np te wyżej wymienione szybkości spalania mieszanki. Gdzieś mam to pięknie opisane jakby kogoś interesowało to mogę zamieścić te dodatki i ich wpływ. Używano to w wyścigach motocyklowych aby poprawić parametry paliw np bazujących na etanolu czy metanolu
-
@BPX33 napisał w Ceny paliw...:
Bardziej efekt placebo i dobry marketing niż jakieś faktyczne działanie.
Ja z ciekawości napisałem do K2 o kartę charakterystyki bo byłem ciekaw co się znajduje w niesamowitym produkcie K2 Neutralizator E10 czy jakoś tak. Trzeba złożyć wniosek przez stronę bo nie mają ich ogólnie dostępnych (chociaż powinny być) to dostałem taką odpowiedź:
Nie ma co profesjonalne podejście żeby po kartę niebezpieczeństw produktu odsyłać do kogoś innego.