[moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33
-
Obecnie tak wygląda sytuacja:
-
@BPX33 Kiedyś dorabiałem same szpilki bez tulejek ale to w MALUCHU . Może tokarz też tak zrobi jak da się przegwintować na większy rozmiar ,
-
@TADEUSZ-MALINKA napisał w [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33:
Może tokarz też tak zrobi jak da się przegwintować na większy rozmiar ,
Chyba wolałbym nie, bo kupione są już śruby ósemki do głowicy. ;)
-
@BPX33 alternatywą są pręty gwintowane na metry, najtwardsze jakie idzie kupić i do tego nakrętki też mega twarde. Albo śruby arp z BMW :p
-
Gwinty "zreanimowane"! Jutro jadę po odbiór i wiozę do kolegi, aby wreszcie składał do kupy. :)
Robota tania nie była, więc mam nadzieję, że wytrzyma co najmniej drugie tyle co obecnie... :P -
-
@BPX33 zapomniałem zapytać czy jesteś w stanie boczek zmierzyć, wysokość i szerokość. Potrzebuję dorobić ale nie mam żadnych wymiarów i na gotowo chcę materiał kupić
-
@leo napisał w [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33:
@BPX33 Napisz o kosztach.
O całości czy tylko naprawy gwintów w bloku silnika?
-
@likaon napisał w [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33:
@BPX33 zapomniałem zapytać czy jesteś w stanie boczek zmierzyć, wysokość i szerokość. Potrzebuję dorobić ale nie mam żadnych wymiarów i na gotowo chcę materiał kupić
Ale boczek czego? Drzwi? Jak będę miał Suzka z powrotem to pomierzę co tam sobie Pan życzy. ;)
-
@BPX33 no tak, drzwi. A są inne ? Bo jedyne boczki które mi przychodzą do głowy jako inne to te fałdki na ciele :D
-
@likaon napisał w [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33:
@BPX33 no tak, drzwi. A są inne ? Bo jedyne boczki które mi przychodzą do głowy jako inne to te fałdki na ciele :D
A, to trzeba byłoby rozciągliwy materiał kupić. Te fałdki są nieobliczalne w swoich wymiarach. :-)
-
@BPX33 napisał w [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33:
O całości czy tylko naprawy gwintów w bloku silnika?
Jeśli możesz, to o całości z rozbiciem na poszczególne etapy. ;-)
-
@leo napisał w [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33:
Jeśli możesz, to o całości z rozbiciem na poszczególne etapy. ;-)
To na razie jeszcze nie wiem, bo pierwotna kwota którą powiedział kolega za robotę raczej już się zdezaktualizowała. :P
-
-
Niestety jak się zaczęło "srać" to końca nie widać. Przy przykręcaniu głowicy na 55 Nm (drugi etap wg zaleceń producenta) jedna ze śrub się urwała, a w drugiej zaczął się ścinać gwint... I żeby nie było to są nowe śruby! :(
Szczęście w nieszczęściu, że koledze udało się bezinwazyjnie wydobyć urwany kawałek śruby. Skręcił wszystko na starych, ale jedynie na ok. 60 Nm (wg zaleceń powinno być 70-75 Nm), bo więcej się nie dawały dokręcić i tak już musi zostać. Zawsze jest jakiś cień szansy, że będzie to działać.
Ma już tak dość mojego auta, że powiedział, że mam więcej do niego nie przyjeżdżać i nigdy w 10-letniej karierze mechanika nie spotkał się z taką "falą" usterek... :/ -
@BPX33 a jakie to śruby były ? W sensie jaki gwint tam jest ?
-
@likaon takie: HERTH+BUSS
-
@BPX33 no to patrząc w tabelę twardości śrub i momentów skręcania to musiały być z plasteliny. Takie m10 twardości 10.9 te 60 nm spokojnie powinno przyjać na klatę, a śruby głowicy to parametrami powinny przebijać i 12.9 .
Ps: po namyśle, zakupiłeś jedne z tańszych śrub od jakoparts, chyba to najniższa możliwa półka więc chyba nie ma co się dziwić że poszły. -
@likaon napisał w [moje auto] Swift GL 1.0 Mk IV '98r. by BPX33:
@BPX33 no to patrząc w tabelę twardości śrub i momentów skręcania to musiały być z plasteliny. Takie m10 twardości 10.9 te 60 nm spokojnie powinno przyjać na klatę, a śruby głowicy to parametrami powinny przebijać i 12.9 .
Ps: po namyśle, zakupiłeś jedne z tańszych śrub od jakoparts, chyba to najniższa możliwa półka więc chyba nie ma co się dziwić że poszły.Coś takiego mi wyskoczyło pierwsze jak wpisałem w Google i specjalnie nic więcej.
Zresztą tak jak pisałeś "parametrami" powinny się bronić, a jak widać się nie bronią... -
Po prawie 2,5 miesiąca odebrałem w dniu dzisiejszym Suzka od kolegi. :)
Silnik pracuje normalnie, nic nie cieknie.Zmierzyliśmy również dwa razy kompresję i dwa razy wyszły takie same wyniki:
I cylinder - 13,0 Bar
II cylinder - 13,0 Bar
III cylinder - 12,5 BarNo to teraz z tych mniej przyjemnych informacji, czyli koszty. :/
Części: ~300 PLN
Regeneracja głowicy: 900 PLN
Naprawa gwintów mocujących głowicę: 1300 PLN
Robocizna: 1500 PLNSumarycznie: ~4000 PLN