Opel Meriva 1.4 16V Twinport
-
napisał 13 cze 2023, 17:14 ostatnio edytowany przez
Długo nie wiedziałem czy ten typ tak ma czy jednak coś jest rypnięte.
Podczas uruchamiania klimatyzacji wentylator działał na najwyższych obrotach.
Przeprowadziłem test wentylatora w OP-Com i z niego wyszło że nie ma kompletnie pierwszego biegu.
Z forum opla dowiedziałem się że być może jest uszkodzona opornica wentylatora.Po zdemontowaniu okazało się ze tak. Przepaliły się dwa druty.
Zamówiłem zamiennik za 25zł . Oryginału nie szukałem.
Nowy :
Oba :
Po wymianie wszystko wróciło jak powinno być. Test wentylatora i jest pierwszy bieg.
W końcu ciszej po włączeniu klimatyzacji.
Ciekawe ile wytrzyma zamiennik.
Stary zostawiam. Może jakoś zlutuję te druty i będzie działać ? -
Długo nie wiedziałem czy ten typ tak ma czy jednak coś jest rypnięte.
Podczas uruchamiania klimatyzacji wentylator działał na najwyższych obrotach.
Przeprowadziłem test wentylatora w OP-Com i z niego wyszło że nie ma kompletnie pierwszego biegu.
Z forum opla dowiedziałem się że być może jest uszkodzona opornica wentylatora.Po zdemontowaniu okazało się ze tak. Przepaliły się dwa druty.
Zamówiłem zamiennik za 25zł . Oryginału nie szukałem.
Nowy :
Oba :
Po wymianie wszystko wróciło jak powinno być. Test wentylatora i jest pierwszy bieg.
W końcu ciszej po włączeniu klimatyzacji.
Ciekawe ile wytrzyma zamiennik.
Stary zostawiam. Może jakoś zlutuję te druty i będzie działać ?napisał 13 cze 2023, 17:46 ostatnio edytowany przez@Jaco pomyśl nad sterownikiem DC 12 V , nie lutuj , awaryjnie złączkę
-
@Jaco pomyśl nad sterownikiem DC 12 V , nie lutuj , awaryjnie złączkę
napisał 13 cze 2023, 19:37 ostatnio edytowany przez@TADEUSZ-MALINKA jakim sterownikiem ? Teraz wszystko działa.
No i jakiego typu złączka.Można się jeszcze pokusić o takie coś
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3201251.html -
@TADEUSZ-MALINKA jakim sterownikiem ? Teraz wszystko działa.
No i jakiego typu złączka.Można się jeszcze pokusić o takie coś
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3201251.html@Jaco No, ja bym pomyślał o opornikach dużej mocy. Może niekoniecznie takie z białą ceramiką na wierzchu (drgania), ale te w aluminiowej obudowie (ktoś dał zdjęcia w wątku na Elektrodzie) całkiem spoko.
-
@TADEUSZ-MALINKA jakim sterownikiem ? Teraz wszystko działa.
No i jakiego typu złączka.Można się jeszcze pokusić o takie coś
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3201251.htmlnapisał 14 cze 2023, 05:41 ostatnio edytowany przez@Jaco tutaj raczej tylko drut oporowy będzie dobry. Tam jest spora moc, PWM sterownik minimum 5A bo mocowo będzie nawet więcej niż 60W, wiadomo fajnie sobie potencjometrem kręcić no ale po to producent przewidział tryby na przełączniku aby nim kręcić ;)
-
@Jaco tutaj raczej tylko drut oporowy będzie dobry. Tam jest spora moc, PWM sterownik minimum 5A bo mocowo będzie nawet więcej niż 60W, wiadomo fajnie sobie potencjometrem kręcić no ale po to producent przewidział tryby na przełączniku aby nim kręcić ;)
napisał 14 cze 2023, 13:13 ostatnio edytowany przez@likaon inni
Zapomniałem napisać że to rezystor wentylatora wiatraka chłodnicy. Ten w kabinie jest ok. -
@likaon inni
Zapomniałem napisać że to rezystor wentylatora wiatraka chłodnicy. Ten w kabinie jest ok.napisał 14 cze 2023, 15:26 ostatnio edytowany przez@Jaco ok. Byłem przekonany że to kabinowy wentylator.
-
napisał 14 cze 2023, 16:56 ostatnio edytowany przez
Myślałem że może zetknięcie do tematu z elektrody 🙃
-
napisał 14 cze 2023, 17:57 ostatnio edytowany przez
Skręciłem stary rezystor dwoma drutami wyciągniętymi z tych skrętek jak nie raz są jakieś przewody spięte.
Podłączyłem i wszystko działa jak na tym zamienniku.
Zostawiłem zamiennik chodź myślę gdybym zostawił te drutowane też by działało. Tam wentylator chłodzi ten rezystor. Tyle że nie wiem czy czasem może nie grzały by się kable itp.
Ale w razie W mam . -
Skręciłem stary rezystor dwoma drutami wyciągniętymi z tych skrętek jak nie raz są jakieś przewody spięte.
Podłączyłem i wszystko działa jak na tym zamienniku.
Zostawiłem zamiennik chodź myślę gdybym zostawił te drutowane też by działało. Tam wentylator chłodzi ten rezystor. Tyle że nie wiem czy czasem może nie grzały by się kable itp.
Ale w razie W mam .napisał 14 cze 2023, 19:02 ostatnio edytowany przez likaon@Jaco no i to się nazywa "drut system". Coś w deseń masahuku albo katanima :p Ja próbowałem zdrutować grzałkę od płyty grzewczej to zacisnąłem na niej metalową obejmę i zadziałało, aż do kupna nowej grzałki.
-
@Jaco no i to się nazywa "drut system". Coś w deseń masahuku albo katanima :p Ja próbowałem zdrutować grzałkę od płyty grzewczej to zacisnąłem na niej metalową obejmę i zadziałało, aż do kupna nowej grzałki.
napisał 14 cze 2023, 19:17 ostatnio edytowany przez -
@Jaco napisał w Opel Meriva 1.4 16V Twinport:
Myślałem że może zetknięcie do tematu z elektrody 🙃
Nie tylko zerknąłem, ale też przeczytałem cały wątek. :-P
Dlatego polecałem rozważenie wariantu z rezystorami, które ktoś tam zamieścił.Jaco, a dasz radę zmierzyć oporności tego zepsutej i nowej opornicy? Oczywiście dla obu trybów.
-
@Jaco no i to się nazywa "drut system". Coś w deseń masahuku albo katanima :p Ja próbowałem zdrutować grzałkę od płyty grzewczej to zacisnąłem na niej metalową obejmę i zadziałało, aż do kupna nowej grzałki.
@likaon napisał w Opel Meriva 1.4 16V Twinport:
@Jaco no i to się nazywa "drut system". Coś w deseń masahuku albo katanima :p
Nooo, nie całkiem. To przecie łopel, a nie bi-em-dablju. :-D
-
@Jaco napisał w Opel Meriva 1.4 16V Twinport:
Myślałem że może zetknięcie do tematu z elektrody 🙃
Nie tylko zerknąłem, ale też przeczytałem cały wątek. :-P
Dlatego polecałem rozważenie wariantu z rezystorami, które ktoś tam zamieścił.Jaco, a dasz radę zmierzyć oporności tego zepsutej i nowej opornicy? Oczywiście dla obu trybów.
napisał 15 cze 2023, 02:55 ostatnio edytowany przez@leo napisał w Opel Meriva 1.4 16V Twinport:
Jaco, a dasz radę zmierzyć oporności tego zepsutej i nowej opornicy? Oczywiście dla obu trybów.
Nie będę się w to bawić . Zamiennik nie kosztował fortuny . Więc jak za jakiś czas padnie to się kupi coś lepszego. Nie jeżdżę z klima cały czas włączona .
-
@leo napisał w Opel Meriva 1.4 16V Twinport:
Jaco, a dasz radę zmierzyć oporności tego zepsutej i nowej opornicy? Oczywiście dla obu trybów.
Nie będę się w to bawić . Zamiennik nie kosztował fortuny . Więc jak za jakiś czas padnie to się kupi coś lepszego. Nie jeżdżę z klima cały czas włączona .
@Jaco napisał w Opel Meriva 1.4 16V Twinport:
Nie będę się w to bawić .
Trudno, jak uważasz.
Miałem jeszcze jeden pomysł na to, ale skoro nie zmierzysz, szkoda czasu na pisanie. -
@Jaco napisał w Opel Meriva 1.4 16V Twinport:
Nie będę się w to bawić .
Trudno, jak uważasz.
Miałem jeszcze jeden pomysł na to, ale skoro nie zmierzysz, szkoda czasu na pisanie.napisał 16 cze 2023, 08:21 ostatnio edytowany przez@leo napisał w Opel Meriva 1.4 16V Twinport:
Trudno, jak uważasz
Musiał bym wykombinować sobie kogoś do pomocy bo sam obsłużyć laptopa i trzymać sondy pomiarowe nie dam razy. No i ten rezystor jest zamontowany na dole obudowy chłodnicy więc ciężko by było tam podejść .
-
napisał 20 cze 2023, 08:26 ostatnio edytowany przez
-
@Jaco Ooo, pynkła... Ale dziwnie...
-
napisał 20 cze 2023, 21:26 ostatnio edytowany przez
@leo napisał w Opel Meriva 1.4 16V Twinport:
@Jaco Ooo, pynkła... Ale dziwnie...
No właśnie. Sam się zastanawiam jak to się stało. Mam nadzieję że ten zamiennik będzie ok bo piszą że może za luźno wchodzić . Ciekawe jak to będzie schodzić . Tu prawdopodobnie jest wieloklin i ciężko wchodzi.
-
napisał 21 cze 2023, 09:27 ostatnio edytowany przez