Łożyska piasty przód - musze się wypłakać
-
@pacior @Piotrek9214 zeszlifowałem pilnikiem te nierówności, łożysko dalej nie schodzi ale to jeszcze by ściągaczem pewnie poszło, nałożyłem jednak testowo na ośkę nowe łożysko i nie trzyma się ono na niej wogóle, wydaje mi się że najbezpieczniej będzie po prostu kupić nową piastę za 65zł
Ed: wogóle zabrałem się za te łożyska nie dlatego, że szumiały, a dlatego, że był na nich właśnie duży luz, a że mam problemy z luzującą się nakrętką półosi mimo naprawdę solidnego dokręcenia i zagniecenia, to pomyślałem że to może być jakiś trop. Takiego obrotu sprawy się nie spodziewałem :|
-
Skoro wymiar piasty jest już mniejszy niż łożyska to najlepszą opcją jest wymiana, tak jak mówisz, tym bardziej przy takich cenach. Awaryjnie można napunktować powierzchnię piasty w miejscach łożyska, ale to już podchodzi pod druciarstwo. W miarę możliwości odzyskaj oryginalne szpilki z piasty. Wszystkie obecnie dostępne zamienniki ukręcają się po kilku zdjęciach koła (przynajmniej u mnie).
-
Piasta ogołocona:
Tymczasowo będę musiał użyć tej, żeby dojechać po nową, bo niestety wszystkie możliwe opcje innego transportu zawiodły.
-
No więc, kupiłem fabrycznie nową piastę. I co? Wymiar ma taki, że wogóle nie da się jej włożyć w łożyska w zwrotnicy. Wyciągając ją ze zwrotnicy, wyszła z łożyskiem (wszystkie manewry wykonywane z pomocą 5 kilowego Jasia). Ja już nic z tego nie rozumiem :|
-
@barteu pamiętaj aby wszystko dokładnie złożyć i o niczym nie zapomnieć. U mnie mechanior przy zmianie tarcz hamulcowych nie włożył pierścienia dystansowego . Jego brak spowodował przesuwanie się tarczy w stronę zacisku hamulcowego. Było tarcie na zakrętach i nowa tarcza ledwo ocalała. Oczywiście nie przyznał się i twierdził że tego tam w ogóle nie było. A zanim zdecydowałem się na wymianę tarcz wszystko było ok.
Pisałem o tym na forum chyba w swoim wątku. -
@Jaco tak, czytałem Twoje posty na ten temat, strzegę go od tego momentu jak oczka w głowie :D
-
Przednie łożyska mają wymiar 6007 mi się wydaje i ja używam tych z dodatkowym oznaczeniem C3 czili doslifowane na wymiar i są eleganskie
-
W nawiązaniu do tematu, dodam że po 5000km na 90% padło mi jedno z łożysk zwrotnicy. Koło ma wyczuwalny luz w porównaniu z drugą stroną.
Łożyska ZVL były wbijane starym łożyskiem. Nie wiem czy to wina łożysk, wbijania czy tuleji. Zawsze wbijałem tak samo i było ok.Zamówiłem łożyska FŁT Kraśnika 6007 2RS C3 (jeszcze dostępne na alledrogo). W sobotę wymieniam ale tym razem dam zwrotnicę z łożyskami do znajomego na prasę.
-
Poskładałem wszystko na starej piaście, póki co luzu nie ma. Nie rozumiem, dlaczego nowa piasta nie pasuje do nowego łożyska (do starego zresztą też), widocznie tak już musi być :D
-
TAK nie musi być -ale się nie denerwuj, ja też robię u siebie wymianę przewodów hamulcowych i zwrotnicę - dałem tez używkę piastę , problemy mam teraz z klockami nowymi i nowa tarczą -nie pasują za ciasne - zacisk wyjełem i walczę - to błąd konstrukcyjny i tak już jest 20 lat u mnie - ale damy radę
-
@barteu napisał w Łożyska piasty przód - musze się wypłakać:
Poskładałem wszystko na starej piaście, póki co luzu nie ma. Nie rozumiem, dlaczego nowa piasta nie pasuje do nowego łożyska (do starego zresztą też), widocznie tak już musi być :D
Podejrzewam, że kupiłeś piastę zamiennik.
-
@ryszard najprawdopodobniej. leży sobie na półeczce i czeka na lepsze czasy :)