[ALL] Kontrolka akumulatora
-
przecież na alternatorze nie ma żadnych kabli masowych... Warto wyjąc całość i oczyścić 3 mocowania alternatora
-
przecież na
alternatorze nie ma żadnych kabli masowych... Warto wyjąc całość i oczyścić 3
mocowania alternatoraTak pisał Bartek, chyba chodziło mu o ten kabel aku-altek i ten kabel od wzbudzania
-
chyba chodziło mu o ten kabel aku-altek i ten kabel od wzbudzania
No to chyba tak.
Chodziło mi o kabel, który jest przykręcony do altka i znajduje się pod takim gumowym kapturkiem.Co do paska to naciągnąłem go dziś trochę (choć za bardzo się nie dał) i zobaczymy co będzie. W niedzielę powrót, więc mam nadzieję, że dojadę bez przygód...
-
wykręcaj i sprawdź czy jeszcze szczotki masz w altku,
-
wykręcaj i sprawdź
czy jeszcze szczotki masz w altku,Aż tak ostro?
-
Aż tak ostro?
Wrócisz, sprawdzisz ładowanie i zadecydujesz
Dlatego w razie podobnych awarii dobrze mieć światełka dzienne - jest szansa na dojazd do domu na prawie zdechłym aku i rozwalonym altku
-
Dziś nic się nie działo.
A czy kontrolka może zaświecić się przy "przeładowaniu"? Do Poznania jechałem przez ok. 200 km autostradą i cały czas było w okolicach 4000 RPM albo i więcej.
-
Dziś nic się nie
działo.
A czy kontrolka
może zaświecić się przy "przeładowaniu"? Do Poznania jechałem przez ok. 200
km autostradą i cały czas było w okolicach 4000 RPM albo i więcej.jakim przeładowaniu ?
-
Po to jest regulator napięcia w altku, żeby nic z akumulatorem się nie działo
-
Po to jest
regulator napięcia w altku, żeby nic z akumulatorem się nie działoto też właśnie pytam BPX-a, co on tam znów wróży, jedyne co może być to za wysoki prąd ładowania jak padnie regulator ...
-
Podjedź któregoś dnia, wezmę miernik i zmierzę albo zrobię wskaźnik z diody RGB i będziesz miał non stop podgląd ładowania, ew. dodam sygnalizację przeładowania na czerwonej diodzie.
-
jedyne co może być to za wysoki prąd ładowania
jak padnie regulator ...prądu ładowania nie ma co rozpatrywać, regulator reguluje tylko napięcie, prąd ładowania reguluje sobie sam akumulator, pod warunkiem, że nie jest 'forsowany' napięciem. Piszę to, coby ktoś nie wpadł na pomysł podłączania amperomierza do przewodu prądowego alternatora
-
prądu ładowania nie
ma co rozpatrywać, regulator reguluje tylko napięcie, prąd ładowania reguluje sobie
sam akumulator,fakt napięcie, zły dobór myśli Słyszałem już parę razy, że jak było coś z nim nie halo, to i po 17V ładować potrafił.
-
No ja właśnie zrobiłem układzik, co prawda test na razie na 8v są ale docelowo 15V będzie
-
jakim przeładowaniu
?Gdybyś nie doczytał to napisałem to w cudzysłowie...
-
Podjedź któregoś
dnia, wezmę miernik i zmierzę albo zrobię wskaźnik z diody RGB i będziesz miał non
stop podgląd ładowania, ew. dodam sygnalizację przeładowania na czerwonej diodzie.Spoko, dzięki.
Można by to na najbliższym spocie ogarnąć. -
Gdybyś nie doczytał
to napisałem to w cudzysłowie...bo kombinujesz jak koń pod górę
-
bo kombinujesz jak
koń pod góręNie każdy rodzi się alfą i omegą i od razu zna odpowiedzi na każde pytanie tego świata.
-
Nie każdy rodzi się
alfą i omegą i od razu zna odpowiedzi na każde pytanie tego świata.Woltomierzyk Panie założyć trzeba za kilkanaście zł i na bieżąco będziesz wiedział, czy altek ładuje i ile
-
No i niestety problemów ciąg dalszy...
Dziś jadąc do Warszawy po drodze zatrzymałem się w Pruszkowie i po odpaleniu znowu nie zgasła kontrolka. Tym razem było o tyle gorzej, że po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu dalej się świeciła. Dopiero jak lekko poluzowałem minusową klemę i nią poruszałem to się uspokoiło.Myślicie, że to już koniec altka czy po prostu zaśniedziała klema?