[Mk IV 1.0] kilka kwestii i pytań
-
Te 5,2 l / 100km to
w trasie czy po mieście? Jeśli miasto lub mieszany teren, to gratuluję i zazdroszczę
trochę:)5,2/100 - Warszawa, rano do pracy 15km (ok. 25 min.) bez korków, ale już po pracy w godzinach szczytu połowa tej samej drogi w dużych koreczkach (ok. godzinki). Obroty 2000-2500, hamowanie silnikiem - tak na marginesie:)
Widzę, że jeszcze ktoś polecił foteliki z Boleno.. popatrzę, ale skoro piszecie w tak pozytywnych słowach o tych z sedana to pewnie je zawezmę. (tak BTW - w pracy korzystam ze służbowego nowego SX4 oraz Sedici - nijak nie umiem się w tych fotelach ustawić. A w mojej byłej Corsie w ogóle nie narzekałem na siedzisko)
Acha, nie chcę zakładać nowego tematu, więc jeszcze napiszę o czterech rzeczach (bo pomogliście mi niezwykle w poprzednich 5 punktach:) :
a) zapięcie pasa nisko w rogu i pas chyba za mocno trzyma, bo za każdym razem jak wysiadam, to oddaję mocz nawet jak nie mam czym...
b) planuję założyć radio i głośniki (bo to podstawowa wersja nie posiadająca nic, z wyjątkiem immob.): rozumiem, iż jeśli nie ma w drzwiach miejsca na nie, to muszę sobie po prostu wyciąć dziury i zakupić jakieś zaślepki? (na tylnej półce bagażnika ten problem nie występuje)
c) planowałem jeszcze założyć centralny na 4 drzwi i bagażnik (np. taki http://allegro.pl/centralny-zamek-5d-otw-bagaznika-super-piloty-i3315836084.html ), ale tak sobie myślę: mój bagażnik otwiera się w sposób następujący - wkładam kluczyk, przekręcam i klapa leci od razu do góry. Jeśli założę na tył centralny to za każdym razem przy odblokowaniu będzie mi się ona otwierała, czy dobrze kombinuję?
d) jeśli do radia i centralnego dorzucę elektryczne szyby to czy ten mały akumulator nie będzie potrzebował częstszego ładowania (ewentualnie wymiany na jakiś o większej pojemności)?
-
a) zapięcie pasa
nisko w rogu i pas chyba za mocno trzyma, bo za każdym razem jak wysiadam, to oddaję
mocz nawet jak nie mam czym...Nie bardzo rozumiem...
b) planuję założyć
radio i głośniki (bo to podstawowa wersja nie posiadająca nic, z wyjątkiem immob.):
rozumiem, iż jeśli nie ma w drzwiach miejsca na nie, to muszę sobie po prostu wyciąć
dziury i zakupić jakieś zaślepki? (na tylnej półce bagażnika ten problem nie
występuje)Możesz kupić kieszenie z Renault 19 i tam ładować głośniki. Podobno podchodzą bez większych przeróbek.
c) planowałem
jeszcze założyć centralny na 4 drzwi i bagażnik (np. taki
http://allegro.pl/centralny-zamek-5d-otw-bagaznika-super-piloty-i3315836084.html ),
ale tak sobie myślę: mój bagażnik otwiera się w sposób następujący - wkładam
kluczyk, przekręcam i klapa leci od razu do góry. Jeśli założę na tył centralny to
za każdym razem przy odblokowaniu będzie mi się ona otwierała, czy dobrze kombinuję?Jak to klapa sama Ci się otwiera?!
d) jeśli do radia i
centralnego dorzucę elektryczne szyby to czy ten mały akumulator nie będzie
potrzebował częstszego ładowania (ewentualnie wymiany na jakiś o większej
pojemności)?Bez przesady. To nie jest aż taki pobór prądu...
A jakiej pojemności masz teraz? -
Otwieranie bagażnika czasem realizowane jest jak przytrzymasz dłużej przycisk, jeżeli naciśniesz normalnie, otwierają się tylko drzwi.
-
Otwieranie
bagażnika czasem realizowane jest jak przytrzymasz dłużej przycisk, jeżeli
naciśniesz normalnie, otwierają się tylko drzwi.Pod warunkiem, że kolega zamontuje i podłączy 5 siłownik do zamka bagażnika, z tego co się orientowałem jak to tam wygląda to może być ciężko z miejscem na ten siłownik w bagażniku.
-
5,2/100 - Warszawa,
rano do pracy 15km (ok. 25 min.) bez korków, ale już po pracy w godzinach szczytu
połowa tej samej drogi w dużych koreczkach (ok. godzinki). Obroty 2000-2500,
hamowanie silnikiem - tak na marginesie:)Nareszcie ktoś, komu litrówka spala tyle co powinna
Widzę, że jeszcze
ktoś polecił foteliki z Boleno.. popatrzę, ale skoro piszecie w tak pozytywnych
słowach o tych z sedana to pewnie je zawezmę.Ja mam fotele z wersji gti, są mega wygodne, każdy je chwali z wyglądu i właśnie komfortu
b) planuję założyć
radio i głośniki (bo to podstawowa wersja nie posiadająca nic, z wyjątkiem immob.):
rozumiem, iż jeśli nie ma w drzwiach miejsca na nie, to muszę sobie po prostu wyciąć
dziury i zakupić jakieś zaślepki? (na tylnej półce bagażnika ten problem nie
występuje)Kilka osób od nas z forum zakładało samemu głośniki w drzwiach, poszukaj sobie w tematach w kąciku organizacyjnym, w 5d są nieco mniejsze drzwi niż w 3d, także może nie być tak łatwo, a głośniki w półce z tyłu mam i odradzam, tam tylko sub jakiś
d) jeśli do radia i
centralnego dorzucę elektryczne szyby to czy ten mały akumulator nie będzie
potrzebował częstszego ładowania (ewentualnie wymiany na jakiś o większej
pojemności)?Jeżeli ten co masz jest sprawny i nie masz problemów z odpalaniem, to nie ma sensu
-
Nareszcie ktoś,
komu litrówka spala tyle co powinnaZważ również na styl jazdy.
Mi też by tyle paliła przy takim poruszaniu się. -
A ja mam 9-9,5L po samym mieście i mam już wywaloną faję na to. Bo co mi po tym jak spali nawet te 1,5L mniej skoro będzie zamulać i będą wyprzedzać mnie 126P. A przy takiej mieszance nie czuję różnicy między PB a LPG, a mimo wszystko nadal oszczędzam bo tankując za 2,23zł/ litr robię po mieście 100km za 21zł. Mi by na pewno nie spaliła tyle co autorowi z racji krótkich odcinków, szerszych i większych kapci oraz stylu jazdy bo praktycznie cały czas kręcę sobie do 4k obrotów i wyżej i mam gdzieś ekodrajwing . Trasa ~7,2L praktycznie niezależnie czy turlam się na krajówce czy autostradzie. Spalania na benzynie niestety nie było mi dane sprawdzić, czysto teoretycznie wydaje mi się, że miałem okolice 6,5L po samym mieście.
-
A ja mam 9-9,5L po
samym mieście i mam już wywaloną faję na to. Bo co mi po tym jak spali nawet te 1,5L
mniej skoro będzie zamulać i będą wyprzedzać mnie 126P. A przy takiej mieszance nie
czuję różnicy między PB a LPG, a mimo wszystko nadal oszczędzam bo tankując za
2,23zł/ litr robię po mieście 100km za 21zł. Mi by na pewno nie spaliła tyle co
autorowi z racji krótkich odcinków, szerszych i większych kapci oraz stylu jazdy bo
praktycznie cały czas kręcę sobie do 4k obrotów i wyżej i mam gdzieś ekodrajwing
. Trasa ~7,2L praktycznie niezależnie czy turlam się na krajówce czy autostradzie.
Spalania na benzynie niestety nie było mi dane sprawdzić, czysto teoretycznie wydaje
mi się, że miałem okolice 6,5L po samym mieście.nie będzie zamulać tylko masz instalację kiepską bądź źle ustawioną, plastek ma gti a mniej mu tego gazu pali (a widziałem jak jeździ i to wcale nie jest jakoś mega eco), tak czy inaczej 10l gazu kosztuje 23zł, a 6,3l mojej benzyny kosztuje 33zł także i tak masz fajnie, a co do wielkości felg, szerokości opon, to ja nie zauważyłem różnicy pomiędzy 13' a 15' w spalaniu.
Za czasów kiedy pracowałem w telepizzy i robiłem odcinki po 2km, suzuki spalał prawie 7litrów bez względu na wyżej wspomniany rozmiar kół
Znowu będę wracał do 15stek niedługo, ciekaw jestem czy się coś zmieni -
Plastekk pisał o 8,5L w trybie mieszanym i 7,6L w trasie. Mi jednak pali o aż pół litra mniej. Inna sprawa, że z tego co wiem on ma 2generację z BLOSem. Ja mam najprostszą jaką się da instalację 1generacji więc cudów z tego nie będzie. Co do kół - może w 1.3 nie robi to wielkiej różnicy, w jeden zero myślę te pół litra spokojnie. A co do krótkich odcinków - sam widzisz, jaką to potrafi zrobić różnicę. Mimo że nie jeżdżę z pizzą itd też w zdecydowanej większości przypadków jeżdżę na krótkich a często, więc przebiegi i tak nie wychodzą takie małe (1500km miesięcznie średnio). Nie walczę już z tym spalaniem, nie ma sensu bujać się z regulacjami, szukaniem przyczyny (a może też na PB pali sporo?) itd, aby ugrać może 2-3zł na 100 kilometrów. A skoro osiągi ma ok to nie narzekam. Jakiś czas nie dość że miał dziurę po mocnym dodaniu gazu to jeszcze palił sporo, to już mnie irytowało - winowajcą okazała się... dokręcona puszka filtra powietrza - i nie żartuję. To samo było u Sparrowa w 1.3. Przynajmniej po przesiadce na mocniejsze auto w przyszłości różnica spalania będzie mniejsza więc nie zaboli aż tak
-
Plastekk pisał o
8,5L w trybie mieszanym i 7,6L w trasie. Mi jednak pali o aż pół litra mniej.
Inna sprawa, że z tego co wiem on ma 2generację z BLOSem. Ja mam najprostszą jaką
się da instalację 1generacji więc cudów z tego nie będzie. Co do kół - może w 1.3
nie robi to wielkiej różnicy, w jeden zero myślę te pół litra spokojnie. A co do
krótkich odcinków - sam widzisz, jaką to potrafi zrobić różnicę. Mimo że nie jeżdżę
z pizzą itd też w zdecydowanej większości przypadków jeżdżę na krótkich a często,
więc przebiegi i tak nie wychodzą takie małe (1500km miesięcznie średnio). Nie
walczę już z tym spalaniem, nie ma sensu bujać się z regulacjami, szukaniem
przyczyny (a może też na PB pali sporo?) itd, aby ugrać może 2-3zł na 100
kilometrów. A skoro osiągi ma ok to nie narzekam. Jakiś czas nie dość że miał dziurę
po mocnym dodaniu gazu to jeszcze palił sporo, to już mnie irytowało - winowajcą
okazała się... dokręcona puszka filtra powietrza - i nie żartuję. To samo było u
Sparrowa w 1.3. Przynajmniej po przesiadce na mocniejsze auto w przyszłości różnica
spalania będzie mniejsza więc nie zaboli aż takPewnie masz racje, że w litrówce rozmiar kół odgrywa większe znaczenie jeśli chodzi o spalanie, no i też prawda, że nie ma co wymieniać kilku części doszukując się przyczyny zyskując na tym 2zł/100km
-
Otwieranie
bagażnika czasem realizowane jest jak przytrzymasz dłużej przycisk, jeżeli
naciśniesz normalnie, otwierają się tylko drzwi.Albo jest oddzielny przycisk na pilocie alarmu
A co do głośników z przodu to w desce rozdzielczej jest miejsce na głośniki 10 cm średnicy - kiepsko to gra, ale nie trzeba ciąć drzwi i boczków. Sam mam w drzwiach głośniki
-
No więc:
a) z tymi pasami to chodzi mi o to, ażeby część X (patrz obrazek), czyli dajmy na to "ramię" było dłuższe/wyższe - dzięki czemu mógłbym zapinać pas nieco wyżej, niż obecnie przy samym pośladku:) Chciałbym uniknąć cięcia na pół tej części i wspawywania kawałka metalu, dlatego pytanko brzmi: czy znajdę coś takiego na allegro - żeby zapięcie pasowało, a cała część była wyższa (ewentualnie w jakich modelach aut mam szukać)? Acha, gdzie i jak poluzować pas (bo mam wrażenie, że za mocno ściska)?
b)jeżdżę z małym dzieckiem i mimo, iż nie jestem jakimś audiofilem, to chodzi mi o to, żeby po prostu ładnie grało muzykę rock/metal (ale nie pierdziało!). Wydaje mi się, że ważne jest nie tyle jakie głośniki zamontować i jakie radio zakupić, co w których miejscach to wszystko założyć.
c)z tym centralnym zgłoszę się chyba bezpośrednio do sprzedawcy, w końcu jak to produkują to napiszą co i jak.
d)mój akumulator to 35 Ah - ktoś pytał:) Działa prawidłowo.
-
No więc:
a) z tymi pasami to
chodzi mi o to, ażeby część X (patrz obrazek), czyli dajmy na to "ramię" było
dłuższe/wyższe - dzięki czemu mógłbym zapinać pas nieco wyżej, niż obecnie przy
samym pośladku:) Chciałbym uniknąć cięcia na pół tej części i wspawywania kawałka
metalu, dlatego pytanko brzmi: czy znajdę coś takiego na allegro - żeby zapięcie
pasowało, a cała część była wyższa (ewentualnie w jakich modelach aut mam szukać)?
Acha, gdzie i jak poluzować pas (bo mam wrażenie, że za mocno ściska)?Pasy w swiftach trzymają dość ściśle, mi tam to nigdy nie przeszkadzało, a co do wysokości pasów, to przecież masz regulację żeby je podnieść lub opuścić - daj je max do góry, na allegro niczego takiego nie będzie, chyba będziesz musiał sobie je odkręcić, tzn jedną śrubę 12 lub 13 i się pobawić... Chociaż ja myślę, że to jest kwestia przyzwyczajenia i szkoda tam dłubać...
-
d)mój akumulator to
35 Ah - ktoś pytał:) Działa prawidłowo.Też taki miałem i dawał radę. Obecnie mam 40 Ah, ale jeśli Twój działa dobrze to wymienianie go jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto.
-
Pasy w swiftach
trzymają dość ściśle, mi tam to nigdy nie przeszkadzało, a co do wysokości pasów, to
przecież masz regulację żeby je podnieść lub opuścić - daj je max do góryKoledze z tego co zrozumiałem chodzi o część lędźwiową, a ta regulacja o której piszesz tyczy się tylko części obojczykowej...
-
Koledze z tego co
zrozumiałem chodzi o część lędźwiową, a ta regulacja o której piszesz tyczy się
tylko części obojczykowej...no ale będzie wyżej to i tam nieco do góry podskoczy
z tego co zrozumiałem to chodzi o tą część gdzie sie pas zapina, czyli przy ręcznym, że jest za krótka -
no ale będzie wyżej
to i tam nieco do góry podskoczyNie sądzę, bo niby na jakiej zasadzie...
z tego co
zrozumiałem to chodzi o tą część gdzie sie pas zapina, czyli przy ręcznym, że jest
za krótkaA ja, że jest za nisko.
-
A w mojej mk3 wcale nie ma regulacji wysokości pasów na słupku
-
Dokładnie!
A moim zdaniem
sedanowe są lepsze od tych z GTi bo duuużo tańsze.Ja z kanapą zapłaciłem 180zł i nie sądzę, żeby to było jakoś drogo, a co ma jakość do ceny - nie mogą być lepsze bo tańsze
Tym bardziej w aucie WRC, to tam kubełki już dawno powinny się znaleźć
-
Ja z kanapą
zapłaciłem 180zł i nie sądzę, żeby to było jakoś drogo, a co ma jakość do cenyCzyli 9x więcej niż ja...
Tym bardziej w
aucie WRC, to tam kubełki już dawno powinny się znaleźćW porównaniu do oryginalnych to teraz są fotele z rajdówki...