Swift 4WD GTi
-
Mi się wydaje, że lepiej kupić wersję 1.3 16v,4wd, na jednym wałku i nic nie przekładać, mnie też zainteresował temat rwd w suzuki i nawet 3 filmy znalazłem:
http://www.youtube.com/watch?v=e4hZx3o94Ik
http://www.youtube.com/watch?v=yNW0jk7MY0A&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=XQSkoF1Vskc&feature=relmfuŚmiesznie to wygląda owszem, ale chyba lepiej kupić auto typowo rwd i mieć spokój
-
tylko że ja nie muszę nic* kupować, silnik mam, nadwozie również - kwestia połączenia
*pewnie wyjdą jakieś uszczelki, łożyska, sprzegła i inne, nie mam oryginalnego silnika z 4wd, a co za tym idzie koła zamachowego, ale ogólnie mam większe klocki układanki. Brakuje wiedzy i doświadczenia
-
Ad. 1: Daj maila na priv to poślę Ci książkę od 4WD.
Ad. 2: Da się bez problemu bo to wisko realizuje różnicę prędkości między osiami. W skrzyni, do napędu tyłu, jest tylko przekładnia stożkowa skręcona z kołem talerzowym mech. różnicowego osi przedniej, wał dołączany sprzęgłem kłowym. Nic nie stoi więc na przeszkodzie by wyjąć przednie półosie, spiąć wał na stałe a zamiast sprzęgła wiskotycznego zapodać tam dorobiony wałek z wielowypustami. Zresztą jak rozbierzesz to sam zobaczysz że niezbyt to skomplikowane.
Ad 3: Środek skrzyni jest inny, inne przełożenia i odległości wałków. Ogólnie skrzynia z 4WD jest gabarytowo większa by pomieścić wszystkie przełożenia. Co do głównego to nie dam ręki sobie uciąć. Wiem tylko że w justy jest 17:72.
Ad. 3: Jeśli chodzi o montaż G13B w miejsce G13BA to oprócz wiązki jest jeszcze mnóstwo innych tematów, które też w trakcie podmiany nie pasują. Np łapy silnika które muszą zostać z G13BA, wspomaganie kierownicy (jeśli jest) też wymaga umieszczenia gdzieś twardych i kłopotliwych przewodów oraz zbiornika wyrównawczego. Rura od pompy wody też nie pasuje. Nie mówię już o układzie wydechowym który trzeba praktycznie od nowa robić już na wysokości miski olejowej.
Z wiązką elektryczną też będziesz miał zabawę bo kilka przewodów, by było ciekawiej, ma te same kolory i nie mam tu na myśli przewodów masowych. -
Też kiedyś myślałem o takim czymś. Buda z hatchbacka 4wd, silnik z gti, troszkę dłubnięty, hamulec i zawias też z gti. Wyjścia przednich półosi zaślepione. Wiskoza wywalona. Z tyłu wsadzona szpera Quaife'a (tak, tak, jest taka do swifta 4wd!). Byłaby świetna zabawka....
...tylko wolę te pieniądze wydać na rajdówkę. A jak będzie rajdówka to na starty. A jak będzie na starty, to na treningi.
-
Jest LSD do 4WD jak wspomniał Toydols. Można też spróbować się pobawić w dyfer z BMW- pieniądze praktycznie żadne a można mieć już uzbrojony fabrycznie w szperę.
-
Mi się wydaje, że
lepiej kupić wersję 1.3 16v,4wd, na jednym wałku i nic nie przekładaćDokładnie - Subaru Justy kupujesz z G13BB i po problemie
-
...tylko wolę te
pieniądze wydać na rajdówkę. A jak będzie rajdówka to na starty. A jak będzie na
starty, to na treningi.A jak będzie na treningi to na co?
-
mnie też
zainteresował temat rwd w suzuki i nawet 3 filmy znalazłem:
http://www.youtube.com/watch?v=e4hZx3o94Ik
http://www.youtube.com/watch?v=yNW0jk7MY0A&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=XQSkoF1Vskc&feature=relmfuSuper - zwykły 1,3 a taki zarzynacz opon
Ciekawe czy zimą da się tym jakoś normalnie przemieszczać
-
Pewnie da, po paru bokach można się nauczyć z umiarem tym jeździć
-
Tylko ze lepiej za ulamek tych pieniedzy kupic normalne, fabryczne rwd
-
Tylko ze lepiej za
ulamek tych pieniedzy kupic normalne, fabryczne rwdMoże i tak, ale nie każdy chce BMW, którym bez instalacji lpg nie da się jeździć
A żeby BMW latało bokami jak ten Swift 1,3 8V z filmików wklejonych przez Likaona to BMW musi mieć pewnie ze 2.0
-
moj kumpel ma 1.8is 140k i jakos daje rade tylko waga troche przeszkadza
-
To teraz pytanie za 100 pkt, da się podpiąć do budy fwd osprzęt z 4wd ??
chodzi mi o skrzynię, wał, most, no nie wiem co tam jeszcze, sporo różni się tył swifta fwd od rwd? Jakieś zdjęcia? Dużo spawania jest ? -
duzo .
Jest inny tunel , 4wd ma kołyskę wiec tył jest też dużo inny , inne są baki paliwa , wydech. SKrzynia tez ma podporę swoja w tunelu a tam zadnych otworów nie widać.
Ja natomiast widziałem skrzynie 4WD w swifcie FWD GTi i fajnie to latało , jest ona chyba mocniejsza niż odpowiedniki z przednim napędem
-
Mam prośbę - poszukuję zdjęć łap silnika/skrzyni przy 4WD od strony ściany grodziowej, najlepiej z silnikiem 1.3 16V. Najprawdopodobniej brakuje mi jakiejś łapy/mocowania, bo nie idzie przykręcić zespołu napędowego.