Pompa wody Swift Mk5 1.0 2003
-
Witam serdecznie. Przeszukiwałem forum, ale w końcu postanowiłem napisać nowy temat. Czy ktoś z szanownych forumowiczów wymieniał pompę wody? Bo mam parę pytań:
-jaki model polecacie? (w rozsądnej cenie, ale też i jakości)
-dużo z tym roboty (tzn. Czy da się samemu w garażu? Jak naciągnąć potem paski alternatora i wspomagania?)
-czy do silnika 1.0 jest ta sama pompa co do 1.3?Problem powstał po wymianie rozrządu i wszystkich pasków (pasek ze wspomagania był już strasznie popękany, więc przy okazji rozrządu kazałem mechanikowi wszystkie wymienić), no i teraz po rozgrzaniu auta i dodaniu gazu pojawia się taki dziwny "Świst", takie "fruu" właśnie z okolic pompy. Raczej nie obstawiam że to alternator, bo mniej więcej wiem jak szumią łożyska alternatora po wymianie paska (miałem taki problem w Seicento). Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
-
pocieszę Cię. zeby wymienić pompę wody, musisz ściągnąć rozrząd. wg mnie pracy jest na 2~2.5h ze wszystkim.
swist moze swiadczyć juz o powolnym zacieraniu się pompy, tyle ze z tego co ja pamietam gdy pompa sie zaciera to jest ćwierkanie... nie świst. uwazam ze mozna na chwile sciagnać paski i sprawdzić bez nich czy dźwiek zniknie.
-
Świstać może sam pasek klinowy. Ostatnio czegoś takiego doświadczyłem u kolegi w lanosie. A byłem pewny, że to lozysko alternatora.
-
none7, naprawdę trzeba ściągać rozrząd? Myślałem że jak jest na osobnym pasku to obędzie się bez grzebania w rozrządzie Co do dźwięku, to może rzeczywiście źle się wyraziłem - właśnie taki "świerkot" się pojawia, tyle że słyszalny dopiero po rozgrzaniu silnika. Myślałem czy nowe paski sie trochę nie poluzowały i wczoraj po robocie podskoczyłem do tego mechanika, ale stwierdził że są ok.
-
Myślałem czy nowe paski sie trochę nie poluzowały i wczoraj po robocie
podskoczyłem do tego mechanika, ale stwierdził że są ok.Ale stwierdził na "oko", że są ok czy ponaciągał je? Jeśli na "oko" to żadna robota...
-
W sumie to "na oko", ale myślałem, że skoro sam je zakładał, to wie czy są zbyt luźne czy nie...
-
Pasek klinowy możesz sobie sam naciągnąć i już będziesz wiedział czy to to czy musisz szukać dalej...
-
bartoszu... nie myl koledze. gdy pasek jest luźny, to piszczy na zimnym silniku, jak jest wilgoć itp. ale to wtedy jest PISK. gdy jest ćwierkanie to pada któreś łożysko (mozlwe ze pompy, ale raczej by ciekła juz wtedy wg mnie) wiec moze być alternatora, moze być klimy, a moze nawet (duze szanse) ze jest to łożysko napinacza paska klimy i wspomy. wg mnie to łożysko jest bardzo narażone na zanieczszczenia. koszt łożyska to 8~12 zł + robocizna
-
No właśnie te ćwierkanie słychać z okolic pompy, bo specjalnie na rozgrzanym aucie podniosłem maskę i jak dodawałem gazu to dźwięk się nasilał. Wracając do pierwszego postu - ktoś wymieniał pompę i może polecić jakąś konkretną? Znalazłem parę pomp na allegro, ciekawa wydawała mi się ta http://allegro.pl/pompa-wody-suzuki-swift-carry-baleno-alto-wagon-r-i2700173399.html - bo cena umiarkowana a i marka nie jakaś egzotyczna (zdaje się że Aisan chyba też i sprzęgła do Swifta robi)
-
aisin to jedna z najlepszych pomp jaką możesz kupić.
również dobra jest GMB ale ona może być ciut droższa
-
Za Aisina w Inter Carsie płaciłem chyba 70 zł, w sklepie online nie widzę, z tym że u mnie zaczęła ciec ciurkiem, bez żadnego świstania wcześniej. Przypomniało mi się, że w poprzednim samochodzie coś świstało i okazało się, że to szczotki alternatora.
-
Dziękuję wszystkim za porady. Problem rozwiązany - kupiłem tą pompę AISIN (oznaczenie WP-007A - na pudełku pisało że do silnika G13B, ale bez problemu pasowała do 1.0). Wymiana wyszła drożej niż sama pompa, bo niestety prawdą jest że trzeba ściągać rozrząd - szkoda że zaraz mechanik nie zrobił tej pompy przy wymianie rozrządu. A efekt - cisza i brak świerkotania zarówno na wolnych jak i wyższych obrotach. Temat uważam za zamknięty.