Wymiana płynu chłodniczego
-
Krzychu_Lodz Użytkownik archiwalnynapisał 6 sie 2010, 08:51 ostatnio edytowany przez Krzychu_Lodz 11 paź 2016, 23:15
Witam, czy ktoś zabierał się może samodzielnie za wymianę płynu chłodniczego? Z tego co widziałem pod maską nie ma żadnych zaworów na rurach do odpowietrzenia.
Swift 1.0 2002 rok. -
nanbu Użytkownik archiwalnynapisał 6 sie 2010, 13:47 ostatnio edytowany przez nanbu 11 paź 2016, 23:15
Witam, czy ktoś
zabierał się może samodzielnie za wymianę płynu chłodniczego? Z tego co widziałem
pod maską nie ma żadnych zaworów na rurach do odpowietrzenia.
Swift 1.0 2002 rok.Zacznij od przeszukania forum. Temat był omawiany.
Rur nie ma, odpowietrzasz na włączonym silniku i wykręconym korku (górnym) z chłodnicy. -
k74 Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2010, 18:44 ostatnio edytowany przez k74 11 paź 2016, 23:15
http://zlosniki.pl/images/icons/default/mad.gif
Witam,
podłącze się pod temat i zapytam: w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego nie widać płynu, natomiast temperatura na wskaźniku temperatury zawsze rośnie od 0 do ok połowy i tak się trzyma, czy coś nie tak ze wskaźnikiem temp. czy z poziomem płynu ? czy ten typ tak ma ? -
KonradSwift Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2010, 18:48 ostatnio edytowany przez KonradSwift 11 paź 2016, 23:15
ale do zbiorniczka płyn wlewałeś??
-
jurbassteck Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2010, 19:27 ostatnio edytowany przez jurbassteck 11 paź 2016, 23:15
Uzupełnij płyn, sprawdź czy nie dymi na biało. A wskazówka temperatury powinna być mniej więcej w połowie.
-
jajco112 Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2010, 20:01 ostatnio edytowany przez jajco112 11 paź 2016, 23:15
http://zlosniki.pl/images/icons/default/mad.gif
Witam,
podłącze się pod
temat i zapytam: w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego nie widać płynu,
natomiast temperatura na wskaźniku temperatury zawsze rośnie od 0 do ok połowy i
tak się trzyma, czy coś nie tak ze wskaźnikiem temp. czy z poziomem płynu ? czy ten
typ tak ma ?Nie wiem ale ostatnio zaczynam twierdzić że ten typ tak ma...
U mnie było tak że zagotował się dzień po dolaniu płynu... Wywalił 300ml płynu (tyle co dolałem) spadło do minimum i tak się trzymało... Ostatnio mi wiatrak połamało i płyn się cofnął do zbiorniczka ale po wymianie wentylatora wrócił do obiegu...A co do odpowietrzania to moim zdanie to układ samo odpowietrzający (u mnie w mk3) jest wężyk z góry chłodnicy do zbiorniczka, a ze zbiorniczka jest zwisający na dół (wiszący nigdzie nie wetknięty)
Korek do spuszczania oczywiście jest z prawej strony chłodnicy stojąc przed autem...
-
k74 Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2010, 20:50 ostatnio edytowany przez k74 11 paź 2016, 23:15
Płynu nie dolewałem, temperatura cały czas na wskaźniku jest w połowie zakresu, nic nie dymi spod maski, wentylator działa wszystko gra, chciałem wiedzieć czy u was tez tak jest w tym modelu ?
skoro nic się nie dzieje to nie będę chyba dolewał płynu do chłodnicy, dopiero przy najbliższym przeglądzie wymienię. -
nanbu Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2010, 20:57 ostatnio edytowany przez nanbu 11 paź 2016, 23:15
Płynu nie
dolewałem, temperatura cały czas na wskaźniku jest w połowie zakresu, nic nie dymi
spod maski, wentylator działa wszystko gra, chciałem wiedzieć czy u was tez tak
jest w tym modelu ?
skoro nic się nie
dzieje to nie będę chyba dolewał płynu do chłodnicy, dopiero przy najbliższym
przeglądzie wymienię.Jak chłodnicę masz zalaną pod korek to nie dolejesz, bo nie będzie miejsca.
Jeżeli jednak jest miejsce to powinno się uzupełnić braki.
Producent zaleca wymianę płynu co 24 miesiące lub co 30kkm ! -
sojer_25 Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2010, 20:59 ostatnio edytowany przez sojer_25 11 paź 2016, 23:15
Dymić to ma z wydechu. U mnie ubywało płynu po zagotowaniu. Strzeliła uszczelka pod głowicą...
-
jurbassteck Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2010, 21:28 ostatnio edytowany przez jurbassteck 11 paź 2016, 23:15
Dolej płynu do zbiorniczka wyrównawczego, jeśli nie pomorze, to na pewno nie zaszkodzi. Tylko wlej tyle, żeby było między min a max.