[1.3 8V] Wskaźnik temperatury - dochodzi tylko do 1/3 skali.
-
Ostatnio zauważyłem dziwną przypadłość u mojego swifta - wskaźnik temperatury po rozgrzaniu silnika dochodzi tylko do ok. 1/3 skali. Wszędzie słyszałem że powinna to być równo połowa. Sprawdziłem na dwóch termostatach (88 stopni) i cały czas jest to samo. Układ jest odpowietrzony nie brakuje płynu.
-
Dobrze zakladasz termostat? Bo znam przypadek, ze byl wlozony do gory nogami i auto nie chcialo sie nagrzewac U Przemka chyba tez jest tylko 1/3 skali w Mk2...
-
termostat jest chyba dobrze założony - sprężynką do dołu
-
Jakis czas temu mialem rozregulowany wskaznik, wystarczyla regulacja, chociaz balem sie, ze padl termostat.
W moim przypadku W OGOLE wygladalo tak, jakby wskazowka dochodzila do dolnej kreski i ani mm wyzej.
-
ja ostatnio zdejmowałem licznik i wskazówka popchnięta palcem położenie końcowe i początkowe ma normalnie... chyba, że o inną regulację Ci chodziło jak wskazówką...
-
Ostatnio zauważyłem
A co to znaczy Ostatnio? Może przy niższych temperaturach powietrza? Zimą też tak mam. 1/3, może nieco więcej, ale połowy nie dochodzi. Zwłaszcza gdy temp. na zewnątrz spada poniżej zera. -
Mi się raz zdarzyło przy -18 i całkowicie otwartym nawiewie ciepłego powietrza, że wskaźnik był na wysokości 1/3. Może masz za dużą chłodnicę?? np od 1.6
-
Każdy myśli co innego... 1/3 skali... itd...
Z tego co wiem, są dwa rodzaje termostatów (pod względem temp. całkowitego otwarcia).
Bodajże 82 i 88 stopni Celsjusza. Prawdopodobnie odbija się to na skali, tak jak na moim poniższym arcydziele;
Zależy też czy mówimy o zakresie roboczym (linia przerywana na rys. 1), czy też całkowitym zakresie (rys. 2)
-
Mam na myśli pełną skalę. Wygląda to mniej więcej tak jak na pierwszym rysunku.
-
Musisz to dokładniej sprecyzować. Albo wskazówka jest idealnie w połowie pomiędzy dolną kreską a dolną krawędzią strefy H, albo jest niżej.
Jeżeli jest idealnie w połowie, to znaczy, że wszystko jest w porządku (termostat 82),
jeżeli jest niżej to zakładam, że non stop jedziesz na maxogrzewaniu i silnik nigdy się nie nagrzeje, zwłaszcza jak auto stoi na wolnych obrotach, albo szybko jedzie (tak już pracują te termostaty...).