Trzeszczenie o okolicach skrzyni.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 31 gru 2009, 16:21 ostatnio edytowany przez Wesyl 11 paź 2016, 22:37
w mojej litrowce bylo identycznie, glownie bylo to slychac zima, U "mechanikow" bylo wymieniane sprzeglo, potem taki dzwiek mialem. Upuscilem olej ze skrzyni biegow na dnie byla polowa skrzyni , oleju ulecialo moze z 0,5L( wyciekow nie mialem zadnych, jak wymieniane bylo sprzeglo "mechanik" dal pol litra oleju i powiedzial ze im sie nie dolalo troszeczke, od tego czasu nie jezdze do zadnego speca sam robie all), po zalaniu skrzyni juz tego dzwieku nie slyszalem ale i tak skrzynia nadawala sie na smietnik. mozliwe tez jest ze nie wymienil calego kompletu tylko sama tarcz bez lozyska.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 1 sty 2010, 12:37 ostatnio edytowany przez LansikBansik 11 paź 2016, 22:37
Też obstawiałbym łożysko oporowe.
Ewidentnie jeśli dzęwiek ustaje po naciśnięciu sprzęgła to tylko to .
Ja w skrzyni miałem problem z łożyskiem , później z olejem i dziwne dzwięki nie ustawały nawet po rozgrzaniu silnika i po wciśnięciu sprzęgła . -
Użytkownik archiwalnynapisał 1 sty 2010, 12:58 ostatnio edytowany przez Karol_Sieradz 11 paź 2016, 22:37
A podpinając się pod temat.. Co może być przyczyna ciągłego niszczenia uszczelniacza skrzyni ? tego który jest w miejscu wchodzenia przegubu wew. od strony kierowcy. To już 3 uszczelniacz i oczywiście znów koszty oleju ;/ Może krzywa półoś ?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 1 sty 2010, 14:34 ostatnio edytowany przez Toydols 11 paź 2016, 22:37
Nie jest to raczej łożysko oporowe sprzęgła. Bo to łożysko normalnie nie pracuje, chyba, że linka sprzęgła jest za bardzo podciągnięta i łożysko kręci się cały czas. Normalnie łożysko pracuje tylko przy wciśniętym sprzęgle. Dźwięk więc jest raczej ze skrzyni (po wysprzęgleniu skrzynia się nie kręci i dlatego nic nie słychać): czyli mało oleju, albo zły olej albo coś ze skrzynią.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 1 sty 2010, 14:36 ostatnio edytowany przez Toydols 11 paź 2016, 22:37
...Może krzywa półoś ?
Może być półoś, albo walnięte łożysko dyferencjału, albo błąd przy montażu uszczelniacza.
Jest też trzecia opcja, dość hardcore'owa - buda się rozjechała (i/lub jest krzywy zawias) i półoś wyskakuje. -
Użytkownik archiwalnynapisał 2 sty 2010, 11:50 ostatnio edytowany przez LansikBansik 11 paź 2016, 22:37
To ja muszę się nauczyć czytać bo mi się ubzdurało , że po wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje .
A pisze na odwrót . -
Użytkownik archiwalnynapisał 2 sty 2010, 18:26 ostatnio edytowany przez Toydols 11 paź 2016, 22:37
Dobrze przeczytałeś: po wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje, czyli problem jest w skrzyni.
Jeśliby dźwięk pojawiał się po wciśnięciu sprzęgła to byłoby łożysko. -
Użytkownik archiwalnynapisał 3 sty 2010, 22:36 ostatnio edytowany przez Mataj 11 paź 2016, 22:37
Dobrze przeczytałeś: po
wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje, czyli problem jest w skrzyni.
Jeśliby dźwięk pojawiał się
po wciśnięciu sprzęgła to byłoby łożysko.Niezupelnie. Przy jezdzie na biegu samochod znacznie bardziej drga, niz przy wcisnietym sprzegle. Ja myslalem, ze u mnie to lozysko oporowe. Okazalo sie, ze tlumik wydawal dzwiek, ktory sugerowal wlasnie lozysko oporowe sprzegla.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 4 sty 2010, 17:27 ostatnio edytowany przez miswift 11 paź 2016, 22:37
żeby uściślić dzwięk ustaje jak wcisne pedał sprzęgła do podłogi... oprócz tego skrzynia pracuje bez zarzutu
ps
jak spradzić poziom oleju w skrzyni bez spuszczania go w 1,3l v8? -
Użytkownik archiwalnynapisał 4 sty 2010, 18:05 ostatnio edytowany przez nanbu 11 paź 2016, 22:37
Odkręcić korek wlewu i paluszkiem
-
Użytkownik archiwalnynapisał 5 sty 2010, 11:43 ostatnio edytowany przez Mataj 11 paź 2016, 22:37
żeby uściślić dzwięk ustaje
jak wcisne pedał sprzęgła do podłogi... oprócz tego skrzynia pracuje bez zarzutu
ps
jak spradzić poziom oleju w
skrzyni bez spuszczania go w 1,3l v8?U mnie taki dzwiek ustal po wymianie oleju (czy sam olej byl tego przyczyna - watpie/nie wiem). Byc moze mechanik zrobil kilka innych regulacji, o ktorych mi nie powiedzial.