Trzeszczenie o okolicach skrzyni.
-
Zanim zadamy pytanie- (domniemując że Jesteśmy tutaj nowi) - witamy się w przywitalni-kącik organizacyjny.
-
Witam
Mam mały problem z nowym
nabytkiem - przy zimnym silniku w okolicy skrzyni słychać niezbyt głośne trzeszczenie które
ustepuje po wciśnięciu pedału sprzęgła.
Dodam że, poprzedni
właściciel dwa miesiące temu wymienił całe sprzęgło (mam rachunek).Najprawdopodobniej lozysko oporowe.. poprzedni wlasciciel mogl je wymienic od razu jak wymienial sprzeglo a tak druga robota cie czeka.. Chociaz moze nie do konca to cos pilnego, kolega jezdzil tak prawie 2 lata jak lozysko mu sie odzywalo i nic sie nie stalo, potem auto sprzedal.
-
w mojej litrowce bylo identycznie, glownie bylo to slychac zima, U "mechanikow" bylo wymieniane sprzeglo, potem taki dzwiek mialem. Upuscilem olej ze skrzyni biegow na dnie byla polowa skrzyni , oleju ulecialo moze z 0,5L( wyciekow nie mialem zadnych, jak wymieniane bylo sprzeglo "mechanik" dal pol litra oleju i powiedzial ze im sie nie dolalo troszeczke, od tego czasu nie jezdze do zadnego speca sam robie all), po zalaniu skrzyni juz tego dzwieku nie slyszalem ale i tak skrzynia nadawala sie na smietnik. mozliwe tez jest ze nie wymienil calego kompletu tylko sama tarcz bez lozyska.
-
Też obstawiałbym łożysko oporowe.
Ewidentnie jeśli dzęwiek ustaje po naciśnięciu sprzęgła to tylko to .
Ja w skrzyni miałem problem z łożyskiem , później z olejem i dziwne dzwięki nie ustawały nawet po rozgrzaniu silnika i po wciśnięciu sprzęgła . -
A podpinając się pod temat.. Co może być przyczyna ciągłego niszczenia uszczelniacza skrzyni ? tego który jest w miejscu wchodzenia przegubu wew. od strony kierowcy. To już 3 uszczelniacz i oczywiście znów koszty oleju ;/ Może krzywa półoś ?
-
Nie jest to raczej łożysko oporowe sprzęgła. Bo to łożysko normalnie nie pracuje, chyba, że linka sprzęgła jest za bardzo podciągnięta i łożysko kręci się cały czas. Normalnie łożysko pracuje tylko przy wciśniętym sprzęgle. Dźwięk więc jest raczej ze skrzyni (po wysprzęgleniu skrzynia się nie kręci i dlatego nic nie słychać): czyli mało oleju, albo zły olej albo coś ze skrzynią.
-
...Może krzywa półoś ?
Może być półoś, albo walnięte łożysko dyferencjału, albo błąd przy montażu uszczelniacza.
Jest też trzecia opcja, dość hardcore'owa - buda się rozjechała (i/lub jest krzywy zawias) i półoś wyskakuje. -
To ja muszę się nauczyć czytać bo mi się ubzdurało , że po wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje .
A pisze na odwrót . -
Dobrze przeczytałeś: po wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje, czyli problem jest w skrzyni.
Jeśliby dźwięk pojawiał się po wciśnięciu sprzęgła to byłoby łożysko. -
Dobrze przeczytałeś: po
wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje, czyli problem jest w skrzyni.
Jeśliby dźwięk pojawiał się
po wciśnięciu sprzęgła to byłoby łożysko.Niezupelnie. Przy jezdzie na biegu samochod znacznie bardziej drga, niz przy wcisnietym sprzegle. Ja myslalem, ze u mnie to lozysko oporowe. Okazalo sie, ze tlumik wydawal dzwiek, ktory sugerowal wlasnie lozysko oporowe sprzegla.
-
żeby uściślić dzwięk ustaje jak wcisne pedał sprzęgła do podłogi... oprócz tego skrzynia pracuje bez zarzutu
ps
jak spradzić poziom oleju w skrzyni bez spuszczania go w 1,3l v8? -
Odkręcić korek wlewu i paluszkiem
-
żeby uściślić dzwięk ustaje
jak wcisne pedał sprzęgła do podłogi... oprócz tego skrzynia pracuje bez zarzutu
ps
jak spradzić poziom oleju w
skrzyni bez spuszczania go w 1,3l v8?U mnie taki dzwiek ustal po wymianie oleju (czy sam olej byl tego przyczyna - watpie/nie wiem). Byc moze mechanik zrobil kilka innych regulacji, o ktorych mi nie powiedzial.