Jak szybko nagrzewa się silnik ?
-
Witam,
Mam pytanie odnośnie szybkości nagrzewania się silnika, w sedanie 1,3 silnik nagrzewa się chwilę po rozpoczęciu jazdy, a w hatcbacku w którym jest silnik 1,0 trwa to dłużej. Czy to jest normalne czy może coś sugerować ? -
Po przejechaniu 1-2 km mam już temperaturę w połowie skali. Dużo zależy też od temperatury powietrza. Jeśli nagrzewa się zbyt wolno, lub wcale to termostat zapewne, ewentualnie zapowietrzony układ...
-
1.0 moze miec ciutke wieksza sprawnosc i wydzielac mniej energii w postaci ciepla, a jezeli uklad chlodzenia jest taki sam jak w 8v (wielkosc obiegu) to moze byc normalne, ze troszke dluzej sie nagrzeewa. Oczywiscie roznica wieksza niz "troche" raczej nie wchodzi w gre. Moje 8v tez rozgrzewalo sie w okolicach od 1km latem do 3km sroga zima. GTi rozgrzewa sie baaaardzo szybko, w zasadzie po 2 km juz jest normalnie nagrzany mimo niezbyt wysokich temperatur, ale taka zaleta aluminium, gorzej ze stygnie jeszcze szybciej niz sie rozgrzewa
Jezeli masz watpliwosci wykrec termostat, wrzuc do garnka z woda i zagotuj go. Powinien sie otworzyc przy 82 lub 88*C w zaleznosci od wersji.
-
1.0 moze miec ciutke wieksza sprawnosc i wydzielac mniej energii w postaci ciepla, a jezeli uklad chlodzenia jest taki sam jak w 8v (wielkosc obiegu) to moze byc normalne, ze troszke dluzej sie nagrzeewa. Oczywiscie roznica wieksza niz
"troche" raczej nie wchodzi w gre. Moje 8v tez rozgrzewalo sie w okolicach od 1km latem do 3km sroga zima. GTi rozgrzewa sie baaaardzo szybko, w zasadzie po 2 km juz jest normalnie nagrzany mimo niezbyt wysokich temperatur, ale taka
zaleta aluminium, gorzej ze stygnie jeszcze szybciej niz sie rozgrzewa
Jezeli masz watpliwosci wykrec termostat, wrzuc do garnka z woda i zagotuj go. Powinien sie otworzyc przy 82 lub 88*C w zaleznosci od wersji.dokladnie, moja byla litrowka rozgrzewala sie owiele dluzej niz gti. gti sie szybko nagrzewa az w szoku jestem, ale i tez szybko traci temp po wylaczeniu silnika. a nie 82 i 86?:P
-
a nie 82 i 86?:P
Hmm... mozliwe
-
dokladnie, moja byla litrowka rozgrzewala sie owiele dluzej niz gti. gti sie szybko nagrzewa az w szoku jestem, ale i tez szybko traci temp po wylaczeniu silnika. a nie 82 i 86?:P
moja litrówka też potrzebowała więcej czasu żeby się nagrzać,
to raczej normalne
Czy ja wiem czy GTi szybko traci temperaturę....
Według mnie silnik długo jest ciepły,
a zauważyłeś, że np jak auto postoi jakąś powiedzmy godzinę,
to po odpaleniu masz temp. na zero, ale za to wystarczy mu mały odcinek drogi i już jest nagrzany do optymalnej temperatury ? -
to temu że dolny pkt naszej skali to ok 20 C, a jak auto postoi to silnik się tak do 20-30 stopni ochłodzi i po paru metrach jest ciepły, a na zimno całkiem ma on nieraz -10, -5 stopni..a według czujnika temp. ta sama
-
Tez potwierdzam, że gti się bardzo szybko nagrzewa. Jednak, chyba to dobrze, bo silnik ma szybko optymalną temperaturę.
-
Tez potwierdzam, że gti się bardzo szybko nagrzewa. Jednak, chyba to dobrze, bo silnik ma szybko optymalną temperaturę.
Jak wskazówka dojdzie do połowy to jeszcze daleko mu do optymalnej Pamiętajcie chłopaki, że olej rozgrzewa się dłużej i jak płyn chłodzący już jest dobrze rozgrzany to olej dalej może mieć poniżej 50 st. Jak wskazówka Wam dojdzie do połowy skali to odczekajcie jeszcze jakieś 5-10 minut zanim zaczniecie deptać na ostro - dopiero wtedy olej będzie miał jakieś 70-80 st. i zapewni optymalne warunki
-
Jak wskazówka dojdzie do połowy to jeszcze daleko mu do optymalnej Pamiętajcie chłopaki, że olej rozgrzewa się dłużej i jak płyn chłodzący już jest dobrze rozgrzany to olej dalej może mieć poniżej 50 st. Jak wskazówka Wam dojdzie do
połowy skali to odczekajcie jeszcze jakieś 5-10 minut zanim zaczniecie deptać na ostro - dopiero wtedy olej będzie miał jakieś 70-80 st. i zapewni optymalne warunkidokladnie potwierdzam to
tak wiec uwazajcie zeby wam panewke nie obrocilo
-
Moja litrówka po ok. 2,5 km nagrzewa się tak, że w ogóle jest sens włączać ogrzewanie, a do normalnej temp pracy po 3-3,5 km. Oczywiście zależy b. dużo od obrotów silnika, ja sprawdzałem jadąc z pracy do domu, gdzie jest sporo z górki, niskie obroty. Jadąc np 50-60 km/h na 3 biegu (2,5-3 tys obrotów) myślę, że nagrzejesz po 2 km.
-
ok dzięki za odpowiedź, moja litrówka równiez się nagrzewa po okołó 3 km, a 1,3 (16v) tuz po chwili, także jak wnioskuje po wpisach, to normalne.
POZDRAWIAM
-
Mój również szybko się nagrzewa. Staram się nie wchodzić na duże obroty tuż po starcie, jak bolid się jeszcze nie nagrzał. Po ok. 3-4km przy obecnych temperaturach wskazówka jest już w połowie skali.
-
3km to trochę dużo jak na litrówkę, u mnie po 1,5km zaczyna podnosić się wskazówka, kiedyś tak miałem, że termostat nie domykał się do końca i wskazówka zaczynała się podnosić dopiero po 2,5km, także proponuje wyjęcie termostatu i sprawdzenie go.
-
Chłopaki ale te przejechane pierwsze km to nie jest chyba aż tak miarodajne jak mówicie; jeden może mieć pod górkę i jechać 3,5 tyś obrotów na minute na 2. biegu a inny może z górki się toczyć na 4. biegu i dalej zajedzie nim mu się silnik nagrzeje.
-
i na przykład mogą dojść światła zaobserwuje po ilu kilometrach na tej samej trasie rozgrzewają się autka
-
No albo raz może jechać tata eco driver,
a raz mama co będzie chciała żeby się jej szybko ogrzewanie włączyło, i dziadek co na luzie zawsze jeździ..