Małym motocyklem bez kategorii A...
-
No racja. Przecież skończy się tym samym argumentem co próby dania obywatelom dostępu do broni - że niby wszyscy się pozabijają.
-
Jak przeczytałem to
byłem przeszczęśliwy, że sobie wreszcie kupię motorower prawdziwy, albo i wyciągnę z
garażu motor (bo chyba właśnie 125ccm ma), a tu przymus automatuTeż się ucieszyłem, ale ten automat wszystko zepsuł. Z automatem nie biorę.
Ciekawe czy przy pojemności (urwało)
Nie, poniżej 50 cm3 i prędkości ograniczonej konstrukcyjnie do 45 km/h nie ma żadnych innych ograniczeń - zwykła skrzynka lub automat. Musisz być tylko dorosły i mieć dowód osobisty. A jeśli coś się wydarzy złego i się okaże, że masz prawo jazdy z kat. B - zaczynają się schody, bo traktuje się przewinienia tak, jakbyś jechał samochodem... Podobnie jest z rowerami.
Ciekawe, że kiedyś prawo uważało za motorowery wszystko to, co miało pojemność też do 50 cm3 i prędkośc ograniczoną do 50 km/h... aż tu nagle po cichu zmieniono 50 km/h na 45.
-
Fakt, nauczyć się
zmieniać biegi w motocyklu jeżdżąc samochodem nie będzie "tak hop". Ale jak to
mawiają Żydzi "nie mecyje"Nie ma problemu... skoro 16-letnie łebki to kumają...
-
Nie ma problemu...
skoro 16-letnie łebki to kumają...Ja tam nigdy motórem nie jeździłem, więc nie umim...
-
Ja tam nigdy motórem nie jeździłem, więc nie umim...
To proste - chociaż "fizolofia" nieco inna.
W mniejszych motórkach zwykle bywa tak: masz na luzie. Jedynka to raz wajchą w dół. Potem dwójka - wajcha raz w górę. Trójka - znów w górę. Czwórka - znów raz w górę. Chcesz z czwórki na luz - wajchą trzy razy w dół.
Wsteczny - zsiadasz z motóra i pchasz. (Nie dotyczy dużych, cięższych, które mogą mieć wsteczny.)
Ciekawe i wygodne jest to, że luz tak naprawdę znajdziesz między każdymi biegami (popychając wajchę w dół lub w górę z wyczuciem, tak, żeby następny bieg nie zaskoczył). Ale luz właściwy jest między jedynką a dwójką. Nieciekawe zaś to, że dla niewprawnego motórzysty zagadką może być, jaki bieg ma akurat zapięty... Ale to kwestia małej wprawy lub - jeśli jest wypass - wskaźnika biegu na liczniku.
A w Komarku to zmieniało się biegi manetką z lewej strony, taką jakby przerzutką... Były dwa biegi w nim. I okienko z cyferką, który to bieg. -
a "Jawce" biegi "szły" odwrotnie, tj. pierwszy bieg w górę, reszta (2 i 3) w dół, kopnik też się odchylał w innym kierunku niż w pozostałych motorowerach/motorach
też nie wydaje mi się koniecznością wprowadzanie automatycznych skrzyń jako obowiązkowych. Za to sam pomysł wiąże się też z zagrożeniami - widać, co nie raz młodzi wyczyniają na zwykłych skuterkach 50ccm, a co dopiero by było przy 125. Wszystko ma jednak swoje plusy i minusy
-
Za to sam
pomysł wiąże się też z zagrożeniami - widać, co nie raz młodzi wyczyniają na
zwykłych skuterkach 50ccm, a co dopiero by było przy 125. Wszystko ma jednak swoje
plusy i minusyA to już zupełnie inna kwestia. Jak ktoś gorąco chce to i na rowerze się zabije.
-
Jak dla mnie to jest trochę robienie szumu przy mało istotnej sprawie żeby odwrócić uwagę od czegoś ważnego.
Kategoria A już była kiedyś podciągnięta pod kat. B. Ojciec jak robił prawko na kat. B na początku lat 80-tych to miał od razu wpisaną kat. A. Później ktoś to rozdzielił i teraz znowu próbuje połączyć sprzedając to jako własny "twórczy" pomysł.
Co do samej zasadności już ktoś wcześniej napisał, że to nie pojemność jest problemem, tylko brak wyobraźni kierowcy.
Mając możliwość poruszania się jednośladem do 125ccm chętnie bym sobie sprawił Virago lub Intrudera. A tak jakoś nie po drodze mi na kolejny egzamin.
-
A tak jakoś nie po drodze mi na kolejny egzamin.
A Pan inspektor Konkolewski sugeruje, aby wprowadzić egzamin praktyczny do tej zmiany ustawy. Motywuje to tym, że człowiek, który wsiada na motocykl powinien mieć praktyczna zdolność poruszania się motocyklem
Oglądałem zażartą dyskusję redaktora Płuski z inspektorem Konkolewskim w TVN24. Pan redaktor tłumaczył "jak chłop krowie na rowie", że to bzdura, motywował to wieloma konkretami a ten dalej swoje. Pewnie w KGP tak kazali mu mówić
Moim zdaniem również, to bzdura. Rowerzyści stwarzają większe zagrożenie a nikt im egzaminu praktycznego nie robi.
Wypadki drogowe spowodowane przez pieszych stanowią 60% ogółu wypadków i co? Robi ktoś egzaminy z praktycznego poruszania się pieszych po drogach? -
Mając możliwość
poruszania się jednośladem do 125ccm chętnie bym sobie sprawił Virago lub Intrudera.
A tak jakoś nie po drodze mi na kolejny egzamin.I to pełny egzamin... Parę ładnych lat temu pytałem w LOKu o możliwość przystąpienia do egzaminu. Myślałem, że (jak przez wiele lat) wystarczy zdać praktyczny na motocyklu, skoro mam już PJ kat. B. Odpowiedziano mi, że właśnie przepisy się zmieniły i mając kat. B, eksternistycznie zdawać tylko na A nie mogę. Pełen egzamin, tak jakbym w ogóle żadnych uprawnień nie miał. Najlepiej przejść cały, pełnopłatny kurs na kat. A i wtedy przystępować do egzaminu teoretycznego i praktycznego. Oczywiście koszty były niemałe.
Dałem sobie spokój. -
co nie raz młodzi wyczyniają na zwykłych skuterkach 50ccm, a co dopiero by było przy 125.
W wieku 21 lat to już chyba w miarę wyrośnie większość
-
Szkoda, że to cudo kosztuje tyle, co tico z salonu...
-
Łeeeeeeeee... do kitu. Musi być automat...
Znaczy, dla mnie nic się nie zmienia. -
-
Łeeeeeeeee... do
kitu. Musi być automat...
Znaczy, dla mnie
nic się nie zmienia.Porażka, nawet na poczciwą WSK-ę trzeba będzie mieć prawko kat. A
Moje marzenia legły w gruzach
-
Temat wraca - ponoć mają znieść to ograniczenie do automatów tylko.
-
Temat wraca - ponoć
mają znieść to ograniczenie do automatów tylko.Jechałem wczoraj koło motocykla poj. 125 cm3 - cichutki, fajny styl... Aż szkoda mi było, że na taki legalnie nigdy nie wsiądę - skrzynię miał normalną...
Więc piszesz, że jeszcze jest nadzieja?
-
Ponoć senat wprowadził poprawki i sejm je przyjął, tak więc skrzynie mechaniczne też się "załapią". (Nie sprawdzałem tej informacji.)
-
Fajnie, od dłuższego czasu myślałem o nowym Romeciku 125 od kiedy miałoby wejść ta ustawa?
-
Bodajże za jakieś 2 miesiące. Trzeba byłoby poniuchać w necie...