Naprawa karoserii (wgniotki parkingowe, gradobicie)
-
A może
http://allegro.pl/icemix-sztuczny-lod-zamrazacz-spray-400ml-i2450889909.html- suszarka i sam
spróbuj najpierw sam?
Jeżeli nie ma
zagięć a jedynie "wbrzuszenia" to spróbowałbym tej metody.
Nie ma zagięć żadnych, jedynie kilka niewielkich wgłębień. Nawet mało widocznych (ale ja je widzę i to mi przeszkadza ).
A wiesz, że spróbuję... - suszarka i sam
-
Podsyłam wątek z
innego forum. Może się przyda.
http://www.klubsuzuki.pl/viewtopic.php?t=1210&start=0Dzięki, poczytałem.
-
rozumiem ze wampir dostal ?
-
No niestety.
Wszystkie samochody na parkingu ucierpiały, ale wcale się nie dziwię - niektóre kule miały ze 3-4 cm średnicy. Najwięcej zebrał hyundai i30. Na moim najmniej widać, bo najwyższy i relingi dach zasłaniają... ale chcę naprawić. Dobrze, że szyby nie poszły.
I właśnie się zastanawiam, czy jest sens AC ruszać, bo pewnie mniej zachodu będzie z samodzielną naprawą paru niewielkich wgnieceń. -
Moim zdaniem trzeba skorzystać z AC. Samochód jest prawie nowy, każda naprawa blacharsko-lakiernicza to spora utrata wartości handlowej. Weź pod uwagę także ewentualną utratę gwarancji na perforację uszkodzonych elementów nadwozia w przypadku naprawy poza ASO (nie wiem ile lat masz tej gwarancji, ale np. w Suzuki to jest 12 lat) - to też jest dla Ciebie wymierna strata. Profesjonalne usuwanie wgnieceń także nie jest tanie. Reasumując można powalczyć z TU o rozsądne odszkodowanie. Późniejsza naprawa to jest zupełnie odrębna kwestia.
-
I właśnie się zastanawiam, czy jest sens AC ruszać, bo pewnie mniej zachodu będzie z samodzielną naprawą paru niewielkich wgnieceń.
Czemu mniej zachodu? Policz ile Cię będzie kosztowała naprawa i ile łącznie stracisz na zniżkach + dodatkowym ubezpieczeniu teraz - do końca okresu polisy. Żeby nie wiem co - na pewno na ubezpieczeniu nie stracisz kilku tysięcy złotych - a tego typu wydatek trzeba liczyć w przypadku naprawy blacharskiej. Do tego - tak jak Koledzy piszą - gwarancja - a przecież auto nowe prawie.
-
Czemu mniej
zachodu? Policz ile Cię będzie kosztowała naprawa i ile łącznie stracisz na zniżkach- dodatkowym ubezpieczeniu teraz - do końca okresu polisy. Żeby nie wiem co - na
pewno na ubezpieczeniu nie stracisz kilku tysięcy złotych - a tego typu wydatek
trzeba liczyć w przypadku naprawy blacharskiej. Do tego - tak jak Koledzy piszą -
gwarancja - a przecież auto nowe prawie.
Tylko w inny sposób trzeba liczyć... Koszt przejazdu na "zabieg" po wcześniejszym umówieniu się i powrót + samo wykonanie...
W kwestii ubezpieczenia AC - utrata zniżek w jakimś stopniu + oczekiwanie na przyjazd rzeczoznawcy, sama procedura, może się to wiązać z oczekiwaniem, złą wyceną, należy też wziąć pod uwagę (tu nie jestem pewien), że to ubezpieczyciel wyznacza warsztat? Wszytko zależy od tego jak Firma się zachowa...
Utraty gwarancji na lakier nie będzie, bo nikt nie naruszył powłoki blacharsko-lakierniczej Nie ma ingerencji w powłokę...
- dodatkowym ubezpieczeniu teraz - do końca okresu polisy. Żeby nie wiem co - na
-
Tylko w inny sposób
trzeba liczyć... Koszt przejazdu na "zabieg" po wcześniejszym umówieniu się i powrót- samo wykonanie...
Nie przesadzaj.
500km w jedną stronę przecież nie będzie jechał...W kwestii
ubezpieczenia AC - utrata zniżek w jakimś stopniu + oczekiwanie na przyjazd
rzeczoznawcy, sama procedura, może się to wiązać z oczekiwaniem, złą wyceną, należy
też wziąć pod uwagę (tu nie jestem pewien), że to ubezpieczyciel wyznacza warsztat?
Wszytko zależy od tego jak Firma się zachowa...To już lepiej rano z łóżka nie wstawać, bo a nuż cegła na głowę spadnie - nigdy nie wiadomo...
Utraty gwarancji na
lakier nie będzie, bo nikt nie naruszył powłoki blacharsko-lakierniczej Nie ma
ingerencji w powłokę...A jeśli przy próbie wyklepania odpadnie lakier?
Będzie wtedy ingerencja? -
A jeśli przy próbie
wyklepania odpadnie lakier?
Będzie wtedy
ingerencja?Spoko, nie będzie żadnego klepania. To naprawdę jest kilka niewielkich wgłębień (nawet nie nazwałbym tego wgnieceniami), mało widocznych...
BTW dziś samochód postał 3 h dużym słońcu i... nie bardzo miałem czas oglądać go na parkingu, ale miałem wrażenie, że w niektórych miejscach blacha się wyprostowała... Muszę obejrzeć jutro. -
Moim zdaniem trzeba
skorzystać z AC.Fakt, to jest racjonalne podejście - w końcu od tego ono jest. Doszedłem jednak do wniosku, że jeżeli naprawa zamknie się w 100-150 zł (co jest możliwe - dodzwoniłem się do firmy robiącej takie naprawy), to dam sobie spokój z rzeczoznawcami, papierami, telefonami... i zapłacę sam. Jeżeli byłoby powyżej 200 zł, będę zgłaszał do ubezpieczyciela. Najpierw jednak musiałbym podjechać do warsztatu na wycenę naprawy.
Samochód jest prawie nowy, każda naprawa blacharsko-lakiernicza to
spora utrata wartości handlowej.Na tym mi nie zależy. Chcę jeździć tym autem długo. A jeśli będę chciał go sprzedać za 10 lat... kto będzie na to zwracał uwagę.
Weź pod uwagę także ewentualną utratę gwarancji na
perforację uszkodzonych elementów nadwozia w przypadku naprawy poza ASO (nie wiem
ile lat masz tej gwarancji, ale np. w Suzuki to jest 12 lat) - to też jest dla
Ciebie wymierna strata.Racja. Tylko znowu - czy rzeczywiście możemy mówić o perforacji na dachu lub środku maski?
Gdyby to były drzwi, błotniki...Profesjonalne usuwanie wgnieceń także nie jest tanie.
Gość z warsztatu powiedział: jeśli jest dużo wgnieceń (a może być 100 lub więcej), płaci się jakoś ryczałtowo za element; a jeśli jest mało, 10-15, można pokusić się o naprawę własną, przy czym jedna wgniotka to koszt 10-50 zł (zależnie od wielkości - ja mam raczej te najmniejsze).
Reasumując można powalczyć z TU o rozsądne odszkodowanie. Późniejsza naprawa to jest
zupełnie odrębna kwestia.Tutaj muszę się zgodzić.
-
To już lepiej rano
z łóżka nie wstawać, bo a nuż cegła na głowę spadnie - nigdy nie wiadomo...Możesz tak zrobić wolny kraj...
A jeśli przy próbie
wyklepania odpadnie lakier?
Będzie wtedy
ingerencja?Zły dzień dziś miałeś??
-
Fakt, to jest
racjonalne podejście - w końcu od tego ono jest. Doszedłem jednak do wniosku, że
jeżeli naprawa zamknie się w 100-150 zł (co jest możliwe - dodzwoniłem się do firmy
robiącej takie naprawy), to dam sobie spokój z rzeczoznawcami, papierami,
telefonami... i zapłacę samDokładnie... Ja właśnie o tym...
-
Zły dzień dziś
miałeś??Wręcz przeciwnie.
W temacie: po prostu piszesz głupoty... Dojazdy? Czekanie na rzeczoznawcę? Mamy 2012r. czyli jeden telefon do ubezpieczyciela i czekasz na rzeczoznawcę, który sam do Ciebie przyjedzie, a wcześniej zadzwoni w celu umówienia się na konkretny termin.
Ty nie musisz do niego dymać.Po oględzinach, na maila dostaniesz wycenę, a kasę z odszkodowania na konto, bez wychodzenia z domu.
To samo się tyczy ewentualnego warsztatu, w którym odbyłaby się naprawa auta: telefon do warsztatu, umówienie się na robotę, kilka godzin bez auta i voila.
Jak widzisz, droga jest nieco prostsza.
-
Czemu mniej zachodu? Policz ile Cię będzie kosztowała naprawa
Tak jak pisałem wyżej, po telefonicznej rozmowie z blacharzem przypuszczam, że do 150 zł.
Mniej zachodu, bo dojazdy do ASO i ubezpieczyciela mogą mnie wynieść więcej, niż sama naprawa. A jeśli sam spróbowałbym metodą proponowaną przez Mariuza...i ile łącznie stracisz na zniżkach
- dodatkowym ubezpieczeniu teraz - do końca okresu polisy.
Istnieje szansa, że nic nie stracę.
Po 1. - to jest pakiet, a podobno w takim systemie się nie traci (informacja ze strony klubowej suzuki).
Po 2. - blacharz przez telefon stwierdził, że ubezpieczyciel może dołożyć 10% - a w moim pakiecie składka AC wyniosła trochę ponad siedemset zł.Żeby nie wiem co - na
pewno na ubezpieczeniu nie stracisz kilku tysięcy złotych - a tego typu wydatek
trzeba liczyć w przypadku naprawy blacharskiej. Do tego - tak jak Koledzy piszą -
gwarancja - a przecież auto nowe prawie.Jeszcze więc przemyślę sprawę.
-
Czekanie na rzeczoznawcę? Mamy 2012r. czyli
jeden telefon do ubezpieczyciela i czekasz na rzeczoznawcę, który sam do
Ciebie przyjedzie, a wcześniej zadzwoni w celu umówienia się na konkretny
termin.
Ty nie musisz do niego dymać.Nigdy nie korzystałem z żadnych wypłat odszkodowań - warto wiedzieć, jak wygląda wycena, dzięki za info.
Tyle, że te udogodnienia akurat niekoniecznie są w tym momencie dla mnie... No tak się składa, że lada moment opuszczę dom i najbliższe 3 tyg. spędzę na dwóch różnych lotniskach w PL. Kiedy na którym, też nie potrafię teraz powiedzieć - to zależy od pogody. No i biorę ze sobą samochód, który nie zawsze będę miał pod ręką i nie zawsze umyty do oględzin ... Tak więc sprawa może się przedłużyć. Ale chyba najważniejsze, żeby wyrobić się z czasem zgłoszenia.
Chyba, że będzie ciągle padało, wtedy czasu będę miał sporo.BTW nie podnoście sobie ciśnienia, chłopaki.
-
Nigdy nie
korzystałem z żadnych wypłat odszkodowań - warto wiedzieć, jak wygląda wycena,
dzięki za info.
Tyle, że te
udogodnienia akurat niekoniecznie są w tym momencie dla mnie... No tak się
składa, że lada moment opuszczę dom i najbliższe 3 tyg. spędzę na dwóch różnych
lotniskach w PL. Kiedy na którym, też nie potrafię teraz powiedzieć - to zależy od
pogody. No i biorę ze sobą samochód, który nie zawsze będę miał pod ręką i nie
zawsze umyty do oględzin ... Tak więc sprawa może się przedłużyć. Ale chyba
najważniejsze, żeby wyrobić się z czasem zgłoszenia.Niektórzy mogą tego nie wiedzieć i mają masę wolnego w najbliższym czasie
Zresztą z mojej perspektywy też ciężko jest wykaraskać wolny czas i dlatego piszę z mojej perspektywy, jeśli koszt naprawy będzie niewielki, udałbym się i prywatnie
sprawę załatwił...Chyba, że będzie
ciągle padało, wtedy czasu będę miał sporo.
BTW nie podnoście
sobie ciśnienia, chłopaki.Właśnie czas często jest uzależniony od innych czynników...
Jakie ciśnienie... u mnie standard 140/90
-
Najpierw jednak musiałbym podjechać do warsztatu na wycenę naprawy.
Ja bym odwrócił kolejność. Najpierw zgłosić do ubezpieczyciela i zobaczyć na ile on to wyceni. Potem zastanawiać się czy robić w warsztacie czy samemu.
Na tym mi nie
zależy. Chcę jeździć tym autem długo. A jeśli będę chciał go sprzedać za 10
lat... kto będzie na to zwracał uwagę.Nie o to chodzi. Ty widzisz te wgniecenia więc potencjalny nabywca przy ewentualnej sprzedaży samochodu też zauważy i będzie chciał urwać z ceny. To czy obecnie zamierzasz to auto sprzedać nie ma tu nic do rzeczy - w tym momencie z wgnieceniami ten samochód jest mniej wart niż przed gradobiciem, więc w wyniku tego zdarzenia poniosłeś szkodę którą TU ma Ci zrekompensować, tak aby starczyło na fachową naprawę (bo niefachową potencjalny nabywca też wykryje i będzie twierdził że auto po dachowaniu a nie po prostowaniu małych wgłębień).
Racja. Tylko znowu
- czy rzeczywiście możemy mówić o perforacji na dachu lub środku maski?
Nie wiadomo co będzie za 10 lat. Obaj widzieliśmy samochody które potrafią gnić na wylot w najdziwniejszych miejscach. Poza tym - znowu nie chodzi o to czy kiedykolwiek dach czy maska Ci przerdzewieje na wylot czy nie. Przed gradobiciem miałeś gwarancję, że w razie problemów naprawa będzie na koszt dealera. Teraz jeśli nie naprawisz, lub naprawisz niefachowo to gwarancję stracisz, co wpływa na spadek wartości handlowej. W wyniku zdarzenia poniosłeś więc szkodę... itd.
-
Ja bym odwrócił
kolejność. Najpierw zgłosić do ubezpieczyciela i zobaczyć na ile on to wyceni. Potem
zastanawiać się czy robić w warsztacie czy samemu.Sięgnąłem wczoraj po papiery i do netu (OWU jest w formie elektronicznej) i okazało się, że czas na zgłoszenie szkody to 4 dni w Allianz - więc dziś zgłosiłem (ostatni dzień).
Człowiek po drugiej stronie drutu poinformował mnie, że są 2 możliwości: albo jadę do ASO na wycenę (Allianz współpracuje z siecią ASO Renault) - wtedy naprawa będzie możliwa wyłącznie w tym ASO, albo czekam na przyjazd rzeczoznawcy do mnie i potem można będzie wybrać warsztat, gdzie szkoda będzie naprawiana.
Z jednej strony opcja nr 1 jest bardziej pożądana (kwestia gwarancji blach), z drugiej strony... nie do końca mam zaufanie do ASO ( ) i jestem przekonany, że naprawa w zakładzie "odsysającym" wgniotki jest tutaj bardziej uzasadniona, niż demontaż podsufitki i wygniatanie blach tradycyjnymi metodami. A może spróbuję rzeczywiście samemu... Zobaczymy.
Jeśli będzie to zakład, postaram się o papier świadczący o fachowej naprawie. -
1. Po wizycie rzeczoznawcy w dalszym ciągu możesz przecież wybrać ASO.
1a. Wystarczy zapytać w ASO jak się zapatrują na tego typu naprawy w innych firmach. i polecałbym jakiś dodatkowy przegląd w ASO po naprawie wraz z pisemkiem, że nie wpłynął on na gwarancję na perforację. Powinno się dać wciągnąć to w koszty naprawy.2. Co do samej wizyty rzeczoznawcy: możesz się umówić, że przyjedzie on, a możesz się umówić, że przyjedziesz Ty. Zobacz, czy nie masz po drodze jakiejś centrali i umów się na konkretną godzinę konkretnego dnia zamiast siedzieć na szpilkach i czekać na telefon
W centralach załatwiają co najmniej 3 auta na godzinę, a często i więcej...
-
Zobacz, czy nie masz po drodze jakiejś centrali i umów się na
konkretną godzinę konkretnego dnia zamiast siedzieć na szpilkach i czekać na telefonA czemu miałby siedzieć na szpilkach i czekać na telefon? W każdej normalnej firmie przecież rzeczoznawca dzwoni i się umawia na konkretny dzień i godzinę.